Bass synthesizer

Yoozer,
Ik loop zeker rond met de lucina, ik vind alleen de nek te dik. En ik bedank iedereen die met adviezen aankwamen zetten. Maar ik heb een 19" rack met wieltjes en ben aan het kijken naar een koffer voor de lucina, boss me50 floor effect apparaat, twee keyboard stands, en nog een goede synth. Op dit moment is dat de alesis qs6 maar ik heb mijn twijfels over deze.
Daarom heb op mijn lijstje in ieder geval de korg ms2000 en de roland gaia staan. Allebei polyfoon, toetsen en het geluid aanpassen zoals de oude analoge synths dat hadden.
Aangezien ik de modules gebruik voor mijn sax en stem ben ik niet op zoek naar een module.
De prijs die ik in mijn hoofd heb is ongeveer 300 euro, iets duurder mag maar dan neem ik afscheid van de qs6.

Ik ben bekend met de dx series en niet met de cz.

Novation. Dan komt bij mij de ks4 in gedachte, 4 octaven. Maar ik las dat er wat problemen zijn met die dingen.

Maar ik vind het belangrijk dat er ook andere geluiden in zitten.

DXen zijn ook niet lichtgewicht. TX7 daarentegen wel, maar het soort bas dat je er uit krijgt is weer radicaal anders. Zoek je echt "wollige" analoge bas?

Ik zoek verschillende bassen en de belangrijkste komt uit de lucina, daarbij heeft hij/zij ook geweldige lead sounds (mijn mening). Ik kan niet echt omschrijven wat voor soort bassound ik zoek. :?

Daarbij ben wil ik synth die lichtgewicht is, diverse bass, lead, pads, sounds heeft, geen module.

De modules ik heb voor mijn wx11 sax. :D

Clavia vind ik spuuglelijk, dus dat is er al een die niet genoemd hoeft te worden

Ik mis hier de Roland SH-101 nog. Toppertje als bas.

Eventjes voor de duidelijkheid.
Ik ben niet op zoek naar een monofoon ding. Vroeger heel veel op gespeeld, korg ms serie en de 700, sh1000, mini,micro.
Maar ga liever voor een polyfoon ding ook voor de pads, piano hoeft niet zonodig, die haal ik uit de Lucina.
De meeste bassounds haal ik daar ook uit.
Ik heb de alesis qs6, lichtgewicht, klinkt lekker maar je kan de sounds niet aanpassen zonder eerst via diverse menu's te raggen en dat wil ik graag kunnen doen. Ik kan dan zo'n midi controller hebben maar waar zet ik dat ding dan weer?
Of ik ga kijken naar een Muse Receptor, duur maar dan heb je ongeveer alles wat opgenoemd is :D.

Vergeet de Oxford OSCar niet, fat bass en leads like MiniMoog and much more.

tja die vindt je wel voor rond de 300 :D

affin denk dat de meeste v/a wel een goede optie zijn:

Novation K
Virus KB
Alesis ION (of die micro versie lekker portable)
Oberheim OB12
Nord lead 1
Korg MS2000

ENZOVOORT kwestie van smaak...

(natuurlijk zou ik als et op bassen aankomt lekker een analoog bass geval nemen, hooft niet veel te kosten en is toch lekkerder naar mijn mening (mfb synth2, spectral Audio neptune, Pulse, mopho, enzovoort)
:mega:

matrix-6? Pad maestro en best goede bassen. ik weet alleen niet of je hem in monofoon modus krijgt. Gaat wel iets meer (450?) kosten.

hij is niet lichtgewicht, maar een akai ax73 kan je wel voor weinig op de kop tikken en daar zit verrassend lekker laag etc. in.

Zijn de envelopes van de AX73 wel wat snappyer dan een SCI Six~Trak? Want daar zit idd ook zo'n wollig vol laag in, zeker als je de TRI combineert met een gemoduleerde pulse. Maar de trage envelopes gooien weer een beetje roet in het eten.

De meeste zijn niet polyfoon. Ik heb mijn zinnen gezet op de OB-12 en de MS 2000 maar aangezien de OB meer stemmen heeft (de meeste stemmen gelden, toch?) gaat mijn voorkeur daar naar uit aangezien ik ook nog pads sounds nodig heb.

En toen kwam Cult45 langs met nog een kandidaat, de matrix-6. Ga ik ook even bekijken, bedankt.:eureka: Maar ik ben bang dat'ie meer dan 500 kost.
Ik ben al bezig om mijn Alesis QS-6 en Korg 03R/W te verkopen (moet ze nog hier plaatsen) en iets meer te hebben voor de aanschaf van het volgende slachtoffer.

Ik kan er nog wat vergeten zijn, ik sta open voor suggesties.

Niels

Analogica- ik weet dat ze een polyfone Oscar hebben gebouwd. Ze hadden hem in een Emulator gesampled en moesten dpeen polyfone versie bouwen. Dat vertelde een toetsenist van een engelse band in ieder geval.
Mss is dat wat voor mij:D.

Maar wat ik tot nu toe heb gevonden denk ik dat het toch de OB-12 gaat worden. Maar ik moet eerst wat van mijn spullen kwijt. Ook van mijn drums gaat het een en ander wat weg.

Niels

Back