stekker verdeeldoos

Volgens mij is een aarde draad in je studio belangrijk ;)

Origineel geplaatst door marcuuu
Volgens mij is een aarde draad in je studio belangrijk ;)

eehh?? leg uit?

[betweterig mode]
Aarde is altijd belangrijk. Maar bij wisselspanning is er niet echt een aarde, da's meer voor gelijkspanning qua term.
Eigenlijk moet het rand-aarde heten want het is bedoeld als er een kast van een apparaat onder stroom komt te staan dat die door de randaarde wordt afgevoerd (en er in de stoppenkast een aardlek schakelaar omvalt).

Voor de apparatuur is randaarde niet perse nodig. Daar gaat toch geen stroom door, want dat zou niet goed zijn.
[/betweterig mode]

Zo'n verdeeldoos is wel bescherming voor je apparatuur. Maar bij een blikseminslag heel dichtbij zal het echt niet helpen.
En die piekspanningen zijn ook nog wel eens verraderlijk. Het is niet ongewoon als er piekjes van 2x de normale wisselspanning optreden (dan wel ettelijk ms kort trouwens).
Het is even een rage geweest en toe moest iedereen zo'n ding. Maar het is voornamelijk massapsychose geweest IMHO.

Ik ben verhuisd en eerst had een geen aarde draad in de wandcontact dozen en nu wel ik hoor op een ding na niets meer van andere dingen die in huis aan worden gezet etc

apaptors

apaptors

Met al die apaptors die natuurlijk weer te breed zijn zodat ze 2 aansluitingigen bestrijken.
Zijn daar geen speciale stekkerdozen voor?

Origineel geplaatst door marcuuu
Ik ben verhuisd en eerst had een geen aarde draad in de wandcontact dozen en nu wel ik hoor op een ding na niets meer van andere dingen die in huis aan worden gezet etc

ohja dat..ja dat zit allemaal goed

Je kan natuurlijk ook gewoon zelf je stekkerdozen bouwen!

Ik heb het gedaan (met de hulp van een electricien); koop een 19" plaatje van 2HE (Zo'n afdek ding), kost je 2 euro ofzo, koop 6 inbouw stekkers, bouw een simpel kastje van hout aan de achterkant van het plaatje. Beetje boren, beetje schroeven, beetje solderen. Grote 0/1 knop met een rood aan/uit lampje aan de voor kant en klaar!

Zo heb ik er 3 gemaakt, netjes in je rack, je komt de studio binnen, knop om, en gaan...! 8)

Beetje vage foto....
stroom.jpg

Origineel geplaatst door fuse
[betweterig mode]

Het is even een rage geweest en toe moest iedereen zo'n ding. Maar het is voornamelijk massapsychose geweest IMHO.

ik heb GVD 50 euro voor zo'n kreng betaald....

maar goed,in mijn opnamen zaten altijd kleine piekjes,die zijn verdwenen sinds ik die stekkerdoos gebruik,waarschijnlijk storing geweest van koelkast of zo....( of praat ik nu poep ? )

Back