Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
heb je de plate en frame ook verbonden met je (piezo) ground?
ik kwam toevallig deze speaker / driver / transducer net tegen op sparkfun, misschien leuk om te proberen voor een plate verb![]()

Nee, de piezo zit met dubbelzijdig plakband aan de plate vast, dus maakt geen contact. En het frame is van hout dus ik dacht dat dat niet zo veel uit zo halen. Maar de plate zelf heb ik ook niet met de radiatorpijp verbonden, zou dat nog meer helpen? Bedankt.
ik kwam toevallig deze speaker / driver / transducer net tegen op sparkfun, misschien leuk om te proberen voor een plate verb![]()
Oké, ik zal dat allemaal nog even nalopen dan. Bedankt voor de tips allen!Hey dat is leuk!!
Ik zou dat wel proberen ja.
En wat je ook in de gaten moet houden is de draad die van de piezo naar de versterker loopt.
Ik weet niet precies hoe het met jouw piazo zit, maar in mijn plate luistert het heel nauw hoe de draad ligt en en deze is afgeschermd.
Maar mijn plate komt uit de jaren 50, toen waren elementen veel minder gevoelig en moest er dus een veel sterkere versterker gebruikt worden. Hierdoor neemt sotoringsgevoeligheid weer toe.
Nee, de piezo zit met dubbelzijdig plakband aan de plate vast, dus maakt geen contact. En het frame is van hout dus ik dacht dat dat niet zo veel uit zo halen. Maar de plate zelf heb ik ook niet met de radiatorpijp verbonden, zou dat nog meer helpen? Bedankt.
Een track kan alles bevatten, een compleet nummer of een los instrument.. gewoon, 'een' track, of spoor, of kanaal, of sample, of stem.. die je wilt voorzien van plate reverb.waarom zou je een hele track van plate reverb willen voorzien???
De volgende truck komt andersom vaak voor in grote studio's:
Men zet de plate reverb in de opnameruimte, bijvoorbeeld bij het drumstel.
Door het geluid van de drums gaat de plate trillen.
Als je de uitgang van de plate opneemt heb je meteen galm.
Ik ben dit met mijn eigen plate van plan met gitaarversterkers.
Ik heb de plate om deze reden vlak achter mijn gitaaramps gezet.
Als de plaat vrij hangt , moet je er eens met een potlood tegenaan tikken.
Klinkt dit mooi uit , dan is de plaat geschikt [ je hoort dan gelijk ook het resonantie punt van die plaat.]
Als je een signaal invoert, kun je het beste een eq of een filter voor zetten.
Mijn ervaring is dat je hiermee het resonantie punt kunt omzeilen/beïnvloeden ., maar ook de lagen wat terug regelen.
Mijn ervaring is dat je niet te veel laag op de plate moet zetten.