FLStudio als Synth voor MPC2000XL?

Javascript

Amsterdam West
Ik heb een MPC2000XL..en ik heb FLstudio

Kan ik zeg maar via mijn MIDI out op mijn pc naar mijn MIDI in op mijn MPC een connectie doen. Zodat ik de sounds die ik in fruity over MIDI naar mijn MPC kan sturen gewoon net als een synth??
Weet iemand dan ook hoe dit moet..want ik begrijp echt geen madre van al die MIDI in/out poorten enzo.

Ik weet dat het met een synth wel werkt heb dat bij feedback gezien, maar dan moet je ook je pc als synth kunnen gebruiken toch??

dus als iemand mij dit wilt uileggen thx!!

Muff begrijpt ongeveer geen madre van je vraag maar dat terzijde:

Je kan geen geluiden over een midikabel naar je mpc sturen. Je kunt de mpc via midi aansturen met je pc. In dat geval gebruik je hem (de mpc) als klankbron. Dit kan ook omgekeerd.

als je sounds van fl studio wil aansturen met je mpc moet je dit doen...

-midi out van de mpc naar je pc midi in.
-in fl studio in 'opties' 'enable midi remote control' inschakelen
-in fl studio in 'opties' / 'midi settings' kiezen en daar bij remote control input de juiste midi poort kiezen (indien je meer dan 1 midi poort heb)
-als je nu op eender welke track in fl studio gaat staan wordt die door de midi out van je mpc bestuurd... dit is enkel voor de geselecteerde track... ik denk niet dat je hier midi channels kunt voor aanwijzen. (ik heb me nog niet echt met dat bezig gehouden,daar zijn andere programaatjes voor die dat veel beter kunnen en dus werken als een virtueele midi rack waar je vsti en vst's kunt instapelen, midi aansluiten en gaan...)

Vica versa gaat het wel goed...

dus als je met fl studio andere dingen wil aansturen...

maar dat weet je waarschijnlijk wel, indien niet leg ik het ook wel ff uit

Back