tja, ik hoor 4/5 tracks na mekaar/in mekaar /tussen mekaar ...vandaar mijn vraag welke richting je eigenlijk probeerde uit te gaan, snap het eigenlijk niet.
T is niet omdat het uit hardware gesequenced komt, dat het vanzelf een coherent verhaal wordt...mits knip en plakwerk had dit wel gekund.
Sorry, ik begrijp het gewoon niet; en ik zou niet weten wat voor nuttige comment je op zoiets als dit kan krijgen die nuttig kan zijn in een volgende track. Er zit geen logische structuur in en de mix is met momenten zo slecht dat er geen beginnen aan is om je tips te geven.
Maar versta me niet verkeerd : vooral JIJ moet er plezier aan hebben met het te maken, en moet het tof vinden om naar te luisteren...dus als die twee vervuld zijn is het eigenlijk dik in orde.
Maar veel fans ga je er niet mee winnen.
Ja ja, ik snap in principe je punt. Het is niet bepaald heel makkelijk te volgen.
Ik zeg ook niet dat het perse goed moet zijn omdat het uit hardware gesequenced is, ik wou alleen even aangeven dat het niet op de manier die meneer 6 trak zegt gebeurt is.
je verhaal van de mix is slecht, ok, wat is er slecht aan? Eventueel wat duidelijke punten aangeven? Ik weet niet waar jij je muziek op luistert, maar sorry, dee mix is niet 'slecht'.
misschien zijn de geluiden jou smaak niet, OK. dat kan ik begrijpen, maar om nu een beetje te gaan roepen de mix is slecht daar heeft ook niemand wat aan.
Het is misschien geen mix zoals je muziek op de radio hoort, maarja, de meeste elementen zijn toch duidelijk te horen, er is geen moment waarop een geluid zo hard gaat dat de rest weg gedrukt word, er zijn geen geluiden die andere geluiden compressen, en ook geen faseverschillen of onbedoelde clipping van geluid. Dus technisch gezien, is er met de mix niks mis eigenlijk.
Dat was ook niet zo zeer waar ik om vroeg.
Ik was meer benieuwt naar wat mensen van de compositie vonden, en de geluiden die gebruikt zijn. Nou goed, de compositie is duidelijk te chaotisch, dit kan ik begrijpen. Maar als ik er zelf naar luister hoor ik geen 5 tracks door elkaar, hoogstens 3 of 4.
Het is een beetje uit een jazz principe geschreven, misschien iets te ver overdreven, bovendien is het ook nog in een 13/8 maat geschreven, dat maakt het geheel ook een stuk minder vloeiend.
In principe weet ik best hoe ik een nummer een opbouw, 'drop', na de drop wat kalmer stuk waarna de 'drop' zich herhaald, of wat voor standaard opbouw je ook wil gebruiken in elkaar moet zetten, maar ik wou gewoon eens iets compleet anders proberen.
Hierbij ook no hard feelings, ik wil oprecht weten wat jullie van het idee vinden.
Daarbij zijn er ook geen foute reacties mogelijk. Maargoed, om het heel diep serieus te nemen is ook niet perse nodig (mag wel natuurlijk) het is maar een simpel liedje die ik even in elkaar heb geflanst omdat ik eens wat anders wou proberen.
Moet overigens zeggen dat ik Gantz Graf van Autechre, persoonlijk nog wel wat chaotischer vind klinken dan mijn eigen nummer, maargoed, aan mening onderhouden.
Overigens zijn de andere 2 tracks op mijn profiel meer gerefereerd aan de muziek die ik normaal gesproken maak, wou gewoon eens wild doen zoals ik eerder al zei, die tracks zijn ook meer aan standaard songstructuur onderheven, en in een beter te volgen maatsoort. Heb deze track hier niet zo zeer gepost met het idee dat het heel toegankelijk en leuke goeie muziek was, het was een experiment, en daarover JUIST ben ik geintereseerd hoe mensen er over denken.