Ook maar eens proberen.. (acid/techno)

MSK

Psychopatisch lid
Niet goed?;{

Leuke soundbites maar ik begrijp niet helemaal waar je heen wilt met dit verhaal....... maw er zitten leuke stukken tussen maar het vormt in mijn opinie niet echt een geheel.
Beetje Aphex Twin heavy on LSD :D

Van de intro ben ik minder fan, de andere stukken zijn wel cool.
Maar zoals hierboven al vermeld: het lijkt meer op een korte mix van enkele nummers dan op 1 nummer (niet dat het 1 geheel moet zijn maarja)

De intro vind ik wel leuk, maar kan minder met de rest. Op een gegeven moment waar ook het commentaar in de track staat, vind ik het niet meer bij het begin horen.

Ja ik heb meestal niet echt structuur in een track zitten,
Misschien om het voor andere mensen ook leuk te maken toch maar eens proberen.

wat wilde je eigenlijk proberen ?

De track hier neerzetten en compleet afgemaakt worden door kritiek.
Maar het viel mee.
Het knip en plak werk, ja zo kan het klinken maar veel is gewoon direct uit mijn apparaatjes gesequenced, en veel akoustische drum sounds heb ik zelf ingespeeld. Overigens zijn er wel dingen geknipt en geplakt. Soms moet ik gewoon even wat commentaar hebben zodat ik dat mee kan nemen in een volgende track, ik leef als een kluizenaar en zit altijd een beetje rotzooi bij mekaar te gooien en dan als muziek te kronen.
Dan is het soms even goed van iemand anders te horen hoe en wat.

tja, ik hoor 4/5 tracks na mekaar/in mekaar /tussen mekaar ...vandaar mijn vraag welke richting je eigenlijk probeerde uit te gaan, snap het eigenlijk niet.
T is niet omdat het uit hardware gesequenced komt, dat het vanzelf een coherent verhaal wordt...mits knip en plakwerk had dit wel gekund.
Sorry, ik begrijp het gewoon niet; en ik zou niet weten wat voor nuttige comment je op zoiets als dit kan krijgen die nuttig kan zijn in een volgende track. Er zit geen logische structuur in en de mix is met momenten zo slecht dat er geen beginnen aan is om je tips te geven.
Maar versta me niet verkeerd : vooral JIJ moet er plezier aan hebben met het te maken, en moet het tof vinden om naar te luisteren...dus als die twee vervuld zijn is het eigenlijk dik in orde.
Maar veel fans ga je er niet mee winnen.

uhh... doet me denken aan een jamsessie op bijv. een RS en dan af en toe tussendoor wat andere loopjes er op de gok tussen zoeken/proppen.. :erm:

Herkenbaar, maar ik neem het niet op (althans, niet met de bedoeling een serieus nummer te plaatsen). MAAR er zitten leuke stukkies bij die OF afzonderlijk uitgewerkt OF met wat meer werk wel tot een leuk geheel gemaakt kan worden.

Misschien een kleine tip...... pak een mooi stuk (wat jij mooi vindt dus) uit de track, isoleer dit en probeer hier een op en afbouw aan te geven....zo heb je dus in een keer bijvoorneeld 5 tracks als je het dus 5 keer met een bepaald stuk doet.
En probeer een beetje een verhaallijn aan te houden, mensen houden van orde, zelfs Autechre heeft een bepaalde orde en is aan regels gebonden

tja, ik hoor 4/5 tracks na mekaar/in mekaar /tussen mekaar ...vandaar mijn vraag welke richting je eigenlijk probeerde uit te gaan, snap het eigenlijk niet.
T is niet omdat het uit hardware gesequenced komt, dat het vanzelf een coherent verhaal wordt...mits knip en plakwerk had dit wel gekund.
Sorry, ik begrijp het gewoon niet; en ik zou niet weten wat voor nuttige comment je op zoiets als dit kan krijgen die nuttig kan zijn in een volgende track. Er zit geen logische structuur in en de mix is met momenten zo slecht dat er geen beginnen aan is om je tips te geven.
Maar versta me niet verkeerd : vooral JIJ moet er plezier aan hebben met het te maken, en moet het tof vinden om naar te luisteren...dus als die twee vervuld zijn is het eigenlijk dik in orde.
Maar veel fans ga je er niet mee winnen.
Ja ja, ik snap in principe je punt. Het is niet bepaald heel makkelijk te volgen.
Ik zeg ook niet dat het perse goed moet zijn omdat het uit hardware gesequenced is, ik wou alleen even aangeven dat het niet op de manier die meneer 6 trak zegt gebeurt is.
je verhaal van de mix is slecht, ok, wat is er slecht aan? Eventueel wat duidelijke punten aangeven? Ik weet niet waar jij je muziek op luistert, maar sorry, dee mix is niet 'slecht'.
misschien zijn de geluiden jou smaak niet, OK. dat kan ik begrijpen, maar om nu een beetje te gaan roepen de mix is slecht daar heeft ook niemand wat aan.
Het is misschien geen mix zoals je muziek op de radio hoort, maarja, de meeste elementen zijn toch duidelijk te horen, er is geen moment waarop een geluid zo hard gaat dat de rest weg gedrukt word, er zijn geen geluiden die andere geluiden compressen, en ook geen faseverschillen of onbedoelde clipping van geluid. Dus technisch gezien, is er met de mix niks mis eigenlijk.
Dat was ook niet zo zeer waar ik om vroeg.
Ik was meer benieuwt naar wat mensen van de compositie vonden, en de geluiden die gebruikt zijn. Nou goed, de compositie is duidelijk te chaotisch, dit kan ik begrijpen. Maar als ik er zelf naar luister hoor ik geen 5 tracks door elkaar, hoogstens 3 of 4.
Het is een beetje uit een jazz principe geschreven, misschien iets te ver overdreven, bovendien is het ook nog in een 13/8 maat geschreven, dat maakt het geheel ook een stuk minder vloeiend.
In principe weet ik best hoe ik een nummer een opbouw, 'drop', na de drop wat kalmer stuk waarna de 'drop' zich herhaald, of wat voor standaard opbouw je ook wil gebruiken in elkaar moet zetten, maar ik wou gewoon eens iets compleet anders proberen.
Hierbij ook no hard feelings, ik wil oprecht weten wat jullie van het idee vinden.
Daarbij zijn er ook geen foute reacties mogelijk. Maargoed, om het heel diep serieus te nemen is ook niet perse nodig (mag wel natuurlijk) het is maar een simpel liedje die ik even in elkaar heb geflanst omdat ik eens wat anders wou proberen.
Moet overigens zeggen dat ik Gantz Graf van Autechre, persoonlijk nog wel wat chaotischer vind klinken dan mijn eigen nummer, maargoed, aan mening onderhouden.
Overigens zijn de andere 2 tracks op mijn profiel meer gerefereerd aan de muziek die ik normaal gesproken maak, wou gewoon eens wild doen zoals ik eerder al zei, die tracks zijn ook meer aan standaard songstructuur onderheven, en in een beter te volgen maatsoort. Heb deze track hier niet zo zeer gepost met het idee dat het heel toegankelijk en leuke goeie muziek was, het was een experiment, en daarover JUIST ben ik geintereseerd hoe mensen er over denken.

. Heb deze track hier niet zo zeer gepost met het idee dat het heel toegankelijk en leuke goeie muziek was, het was een experiment, en daarover JUIST ben ik geintereseerd hoe mensen er over denken.

Fair enough, je hebt ondertussen al van 8 mensen een mening waarbij ze allemaal ongeveer hetzelfde zeggen. Ik denk dat je stilaan je conclusies wel kan trekken :-)
Héél véél verschillende stukken naast/op mekaar zetten, wil voor mij nog niet zeggen dat het 'experimentele' muziek is, da's voor mij chaos en ik hoor wel degelijk een verschil met Autechre wat ook niet de meest toegankelijke mooi in het oor klinkende muziek is, maar volgens mij écht wel op een ander niveau is dan jouw track.
Er zijn hier betere tracks waar véél minder op gereageerd wordt, dus ik denk dat je al redelijk blij mag zijn op de massale respons.
En als ik dan eens snel kijk heeveel tijd jij zélf in het beluisteren en reageren van andermans tracks steekt, mag je al helemaal blij zijn.
Misschien loont het de moeite om te luisteren naar de tracks van jouw 'kritiekgevers' , dan maakt het de 'kritiek' misschien begrijpelijker als je 'hoort' van wie het komt.
Doe de test , misschien vind je mijn muziek zo zwak dat je je van mijn 'kritiek' absoluut niks moet aantrekken, kan eh !
http://soundcloud.com/seiko-1/02-seiko-from-minimal-to-maximal-live-set-2010

Fair enough, je hebt ondertussen al van 8 mensen een mening waarbij ze allemaal ongeveer hetzelfde zeggen. Ik denk dat je stilaan je conclusies wel kan trekken :-)
Héél véél verschillende stukken naast/op mekaar zetten, wil voor mij nog niet zeggen dat het 'experimentele' muziek is, da's voor mij chaos en ik hoor wel degelijk een verschil met Autechre wat ook niet de meest toegankelijke mooi in het oor klinkende muziek is, maar volgens mij écht wel op een ander niveau is dan jouw track.
Er zijn hier betere tracks waar véél minder op gereageerd wordt, dus ik denk dat je al redelijk blij mag zijn op de massale respons.
En als ik dan eens snel kijk heeveel tijd jij zélf in het beluisteren en reageren van andermans tracks steekt, mag je al helemaal blij zijn.
Misschien loont het de moeite om te luisteren naar de tracks van jouw 'kritiekgevers' , dan maakt het de 'kritiek' misschien begrijpelijker als je 'hoort' van wie het komt.
Doe de test , misschien vind je mijn muziek zo zwak dat je je van mijn 'kritiek' absoluut niks moet aantrekken, kan eh !
http://soundcloud.com/seiko-1/02-seiko-from-minimal-to-maximal-live-set-2010
Lekkere Detroit Seiko :D Tumbs high up here

van harte bedankt...ik wil wel de TS zn topic niet wegkapen !
Dat was jij en of ik ook niet van plan, maar een compliment mag geplaatst worden waar nodig natuurlijk.
P.S. MSK kan hier qua opbouw van muziek misschien iets mee (wil niet belerend klinken, bedoel het goed)
Leven is een (muziekale) leerschool en iedereen kiest zijn eigen pad :D

Leuke intro vind ik, kort maar krachtig! Voor de rest zijn het naar mijn oren verschillende onafgewerkte projecten bij elkaar gesmeed tot één track. En als ik dat al hoor....

Back