Hoe houd JIJ je STUDIO koel ?

Heb je veel ramen kun je ook Zonwerende folie gebruiken dit
houd 60% van de warmte tegen en is ook nog goedkoop.

pff...stelletje mietjes..beetje op een terras hangen en geld dat beter aan synths besteed had kunnen worden uitgeven aan drank..

't is hier met alles aan nu ook wel warmpjes ondanks dat ik de zon er niet op heb.. dus ik loop hier zowiezo zodra ik thuis ben in enkel een nogal korte doch niet strakke korte broek rond...(de bezorger die vanochtend m'n simmons af kwam leveren zag er wel geschrokken uit) dus bij mij is 't eerder een kwestie van mezelf koel houden en zorgen dat ik niet weer te opgewonden raak.. :D
(hoewel dat eerder de bedenkelijke verdienste is van de internetfascisten van upc dan iets anders..maar ik heb vrij en 't is goed weer en 't geluid is goed en ik stap nou toch snel over op adsl dus ik maak me niet druk..)8)

Ik houd m'n studio koel door in Dublin te wonen :D

Hier is het toch bijna nooit mooi weer...

Was afgelopen weekend in Belgie, en heb dus wel
lekker het mooie weer kunnen beleven!

Mvg.

CoolRunning

Tja?!:confused: Ik heb er in m'n vorige studio ook veel last van gehad!
Maar ben nu 6 mnd in m'n nieuwe huis, en heb meteen een airco aangebracht in m'n studio!8)
Ok! Het kost wat (Valt trouwens ook wel mee!) Maar het is nu echt super-lekker werken!
Met z'on hete dag als vandaag kan ik echt niet werken in m'n studio hoor!=(

Gewoon investeren! Dat hoort er ook bij!:confused:

Tenzij je er geen moeite mee hebt om met 45 graden te werken! Want dat heb ik vorig jaar wel eens gemeten!

peace...

Bij mij wordt het ook erg warm, maar ik vind het wel lekker. Krijg je een lekkere warme zweterige sound 8o)

Maar zoals afgelopen weekend, dan lig ik toch echt ingeolied in de tuin. Vanille colaatje, Kink op een paar grote speakers en lekker verbranden...

En dan 's nachts lekker rammen!

Origineel geplaatst door BananaWorld
Ik vraag me trouwens ook af hoe slecht die warmte eigenlijk is voor je apparatuur.

IDEM! Zou het schadelijk zijn voor je "gear"? Met een temperatuur van b.v: 35 graden?

Origineel geplaatst door Cisco
IDEM! Zou het schadelijk zijn voor je "gear"? Met een temperatuur van b.v: 35 graden?

Je zou het niet zeggen maar in andere landen zijn dat soort temperaturen heel normaal. En daar maken ze ook muziek. Dus lijkt me dat ze apparaten bouwen die dat soort temperaturen wel aan kunnen. Volgens mij wordt het boven de 50 graden pas echt kritisch, maar je gaat niet voor je lol een studio in Dead Valley bouwen. ;)

Kan me wel voorstellen dat het dan toch wat sneller slijt. Maar dat zullen dan bepaalde onderdelen zijn die heter worden dan de rest.

Origineel geplaatst door n0_key
En dan 's nachts lekker rammen!
xzou wel willen, maar dan rammen de buren mee, op de muur, en niet in de maat....
;{

Origineel geplaatst door ProtoHuman
xzou wel willen, maar dan rammen de buren mee, op de muur, en niet in de maat....
;{

Dan moeten ze het bed wat verder van de muur afzetten.

Origineel geplaatst door bikkel
Dan moeten ze het bed wat verder van de muur afzetten.
ik weet niet wat die allemaal uitspoken, 't zijn niet mijn buren :)
maar dat is nu ook niet echt de reden dat ze op de buren bonken maar meer omdat wij eeh... nogal wat zeg maar geluid produceren uit de boxjes.

Ik heb 6 jaar een studio op zolder gehad, en zolang er geen (of weinig) zonlicht naar binnenkwam, weinig last gehad van de hitte. Altijd prima te doen. Ben niet echt bouwkundig, maar wellicht heeft de warmte op een zolder ook te maken met het soort dakbedekking: rode dakpannen zijn wellicht minder warm dan dat zwart-grijzespul (weet nie hoe dat heet)

Voor de rest: Luxaflex! Ideaal. Dat komt ook in de nieuwe studio, en daar is het dan altijd prima toeven.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zit hier op een klein zolderkamertje met een dakkapel op het zuiden dus de hele dag brandt de zon daarop en wordt het in mijn kamer ontzettend heet. Je moet in ieder geval geen ramen openzetten zolang de zon er op staat en vooral je gordijnen dichthouden. Dat helpt niet heel veel, maar wel iets.

Een ventilator helpt bijna niet. Dat is puur verplaatsen van warme lucht lijkt wel. Uiteindelijk wordt het er daar in je kamer niet koeler van. Ik heb vorig jaar een mobiele airco gekocht en dat is de uitkomst. Dat had ik echt veel eerder moeten doen. Het is vooral een uitkomst als je 's nachts wilt slapen in plaats van zwemmen. Met die airco kan ik nu eindelijk weer behoorlijk slapen, ook al hebben we zo'n benauwde hittegolf hier.

Nu ben ik niet van plan om achter m'n computer of synthesizer te kruipen met dit warme weer, maar het kan wel. In ieder geval kan ik de temperatuur hier tijdens zeer warme dagen van zo'n 36 graden terugbrengen naar 21 graden en dat is erg lekker.

Ik heb zelf een Airco in mijn ''hobbykamertje'' staan en dat werkt goed dingen maken wel wat lawaai (heb ook een mobiele) maar houdt het zaakje wel lekker koel..8)
Houdt er wel rekening mee dat je er een slang bijkrijgt die je naar buiten moet hangen of je moet iets maken van een gat in de muur ofzoiets (bij mij hangt ie uit het raam) doe je dit niet dan heeft het weing nut want dan blaast ie de warme lucht weer naar binnen en dat is niet ''Cool''
Ik gebruik hem s'winters ook als verwarming omdat ik op mijn ''hobbykamer'' geen aparte thermostaat heb dus... dat probleem is ook weer opgelost :D
Krengen zijn alleen stikduur idd de mijne was iets van 1100 € (maar dan heb je er wel 1 met afstandsbedienig :peukie: )
Nemen ook wel wat ruimte in beslag dingen zijn niet echt klein te noemen...
Hieronder een plaatje van zo'n exemplaar als ik heb.......

Attachments

• gree mobile airco.jpg
    gree mobile airco.jpg
    70,8 KB · Bekeken: 74
Het is weer lekker weer.... De zon staat zo'n beetje de hele dag op mijn kamer, dus het is nu constant 30 graden hierzo, dag en nacht... koel houden is dus niet te doen, maar ik hou wel m'n gordijnen dicht, dan komt het licht iig niet meer binnen, verder blijft het hier dus gewoon zo lang het buiten een beetje warm is 30 graden...

Ermm niet. Ik zit hier gewoon in mijn zwembroek te spelen, op te nemen, te mixen , 8er de pc, op DSF, op MSN, website te maken. Kortom ik trek me geen donder van de hitte aan. Ik hou alleen de gordijnen dicht dat niet alles hier fel in de zon staat, ramen stukje open en dat was het... Paar flessen water inslaan en hoppa aan de gang.

Back