SpaceAgent202
Sinds 2001
goedendag iedereen !
ik heb een geweldig verrotte akoestiek in mijn kamer,....
als ik achter mijn monitors zit, dan krijg ik bij bepaalde lage frequenties een mega (ja echt groot dus) versterkte toon op de betreffende frequenties (het zal ongeveer op 250 en 500 hz zijn).
dit is niet te verhelpen met dikke isolatieplaten en gordijnen et cetera.
ik denk dat het komt door golven die de "eigen frequentie" van mijn kamer doen resoneren.
kortom ik zoek naar een oplossing..
mijn setup op een andere plaats in mijn studio (kamer
) zetten is natuurlijk een optie, maar uit praktisch oogunt niet echt haalbaar. dus probeer dit zover mogelijk uit te stellen (anders moet mijn bed uit mn kamer enzo, en dat kan dus niet)
is het mogelijk om een en ander af te stellen door monitorplaatsing / door gebruik van een grafische eq / door het strategisch plaatsen van isolatie (al denk ik dat ik die laatste al uitvoerig heb getest)..
help help help !
ik heb een geweldig verrotte akoestiek in mijn kamer,....
als ik achter mijn monitors zit, dan krijg ik bij bepaalde lage frequenties een mega (ja echt groot dus) versterkte toon op de betreffende frequenties (het zal ongeveer op 250 en 500 hz zijn).
dit is niet te verhelpen met dikke isolatieplaten en gordijnen et cetera.
ik denk dat het komt door golven die de "eigen frequentie" van mijn kamer doen resoneren.
kortom ik zoek naar een oplossing..
mijn setup op een andere plaats in mijn studio (kamer
) zetten is natuurlijk een optie, maar uit praktisch oogunt niet echt haalbaar. dus probeer dit zover mogelijk uit te stellen (anders moet mijn bed uit mn kamer enzo, en dat kan dus niet)is het mogelijk om een en ander af te stellen door monitorplaatsing / door gebruik van een grafische eq / door het strategisch plaatsen van isolatie (al denk ik dat ik die laatste al uitvoerig heb getest)..
help help help !

-en....
ALLES resoneert !
dus...