Buma Stemra corrupt

Nightly Build

Go for what you know
eindlijk eens een goed onderwerp op powned news..

iemand nog soortgelijke afpersings praktijken meegemaakt?

ik hoorde ook van radio dj's die nummers pas draaiden als ze zelf bij de buma stemra als producer bijgeschreven worden van dat nummer.. ook afpersing maar dan van radio jocks

Laatst gewijzigd:
Pownews is echt het meest waardeloze stuk TV wat er op dit moment is. En Robert Jenssen.

Buiten dat... Buma sucks, verbaast me nix als het echt zo zou zijn. Maar Pownews lijkt me niet de meest goeie bron.

wauw, net zo erg als bescherm premie van een motorclub :D
Ti's wel duidelijk dat het e.e.a. zo rot is als het maar kan. niet de eerste keer dat Bullshit Stemra in opspraak komt trouwens

de titel is natuurlijk enigszins misleidend, want het gaat hier om (minimaal) 1 corrupt bestuurslid

gaat volgens mij meer om de onderliggende boodschap dat BS wel gelden opstrijkt, maar dat je verdomd hard moet leuren met keihard bewijs om een paar rotcenten van ze los te krijgen, er is blijkbaar geeneens een systeem, maar moet met een beetje handjeklap in een bestuursvergadering. Het is dus blijkbaar volslagen willekeur en nattevingerwerk aldaar. Dit is trouwens niet de eerste keer dat BS in het nieuws komt met betalingswillekeur..

Dit is beslist niet nieuw.
Zulke praktijken zijn in de 70tiger jaren ontstaan.
DJ Joost de Draaier (Willem van Kooten) en Willem O'Duys waren zelfs koplopers hierbij.
De beroemde 'medeondertekenaars' oftewel 'creativiteitsmoordenaars': totaal niets doen en wel vangen en flink ook.

Maar ja, voor POW is het nieuws.
Leuk is dat het wel om een spotje over dergelijke praktijken gaat. :D
Corruptie bestaat!

Wout

ik hoor een hoop verhalen
mijn ervaring met buma is positief
ik krijg elk jaar weer een leuk zakcentje

Dus je geeft mensen een monopolie en een enorme gegarandeerde geldstroom, je controleert ze vervolgens niet en dan moeten we met zijn allen verbaasd staan dat er corruptie ontstaat.

Er moeten in Nederland méér koppen gaan rollen. Dat je als politicus of hoge ambtenaar / inhuurmanager in overheidsdienst fouten maakt is "prima", maar corruptie en zelfverrijking moeten enkele jaren cel opleveren. Een Eurlingsje moet gewoon verboden worden, ik mag ook niet bij klanten van mijn baas in dienst gaan volgens mijn contract, vreemd dat dat als politicus als het om miljarden gaat ineens wel mag. Tenslotte ondermijn je daarmee het geloof in de Nederlandse staat en daarmee de stabiliteit van dit land. En dat moeten we niet willen met zijn allen!

Ik vraag me af of een architect ook geld krijgt als een gebouw van zijn ontwerp op het journaal oid te zien is... Of de ontwerper van een billboardreclame die geld krijgt voor het feit dat zijn ontwerp in zoveel billboards te zien zijn.

Ik vraag me af of een architect ook geld krijgt als een gebouw van zijn ontwerp op het journaal oid te zien is... Of de ontwerper van een billboardreclame die geld krijgt voor het feit dat zijn ontwerp in zoveel billboards te zien zijn.

Probeer maar eens precies het zelfde gebouw neer te zetten.

Ik heb al jaren gelden mijn lidmaatschap opgezegd omdat de Buma meer dwars lag dan hulp bood.
Altijd keurig alle werken opgegeven die uitgebracht werden. Na 2 jaar nog geen cent gezien. Of ik toen even alle sleeves wilde opsturen zodat ze iets konden controleren. Toen eindelijk na veel gezeur en na nog eens 2 jaar mijn geld gezien. Vervolgens ga je op je eigen label releasen en of je dan nog even een euro per geperst exemplaar wil afstaan die je vervolgens na 2 jaar onder aftrek van niet geringe adminstratiekosten weer eens een keertje terug krijgt.
Voor mij alleen nog maar fixed fee... zelden zo'n beroerde organisatie meegemaakt als de Buma.

"Mensen weten dat als ik mijn tanden erin zet dat er dan problemen komen" damned ipv een financieel adviseur had die auteur een goed advocaat moeten inhuren. Briefje 10 dagen geld, geen geld dan beslag zoiets, wedden dat zo 1 bestuursactie niet nodig was.

Maar deze oplossing is wel humor:D maar vooral pijnlijk voor de auteur vanaf 2006 damned :stupid

Een Eurlingsje moet gewoon verboden worden, ik mag ook niet bij klanten van mijn baas in dienst gaan volgens mijn contract,
Scherp, zo is het..........bedoel waarom was Eurlings laatst in Den Haag???????

En zich maar als heilige presenteren eh.......andere landen onder druk zetten :erm:

Buma en de verdeelsleutels ed, heb ik altijd vraagtekens bij gehad. Ergens moet ik nu aan Bass denken, iets met vriendjes politiek. Gesloten markt waar je U tegen zegt, helaas ;{

Ik heb al jaren gelden mijn lidmaatschap opgezegd omdat de Buma meer dwars lag dan hulp bood.
Altijd keurig alle werken opgegeven die uitgebracht werden. Na 2 jaar nog geen cent gezien. Of ik toen even alle sleeves wilde opsturen zodat ze iets konden controleren. Toen eindelijk na veel gezeur en na nog eens 2 jaar mijn geld gezien. Vervolgens ga je op je eigen label releasen en of je dan nog even een euro per geperst exemplaar wil afstaan die je vervolgens na 2 jaar onder aftrek van niet geringe adminstratiekosten weer eens een keertje terug krijgt.
Voor mij alleen nog maar fixed fee... zelden zo'n beroerde organisatie meegemaakt als de Buma.

Ff offtopic hoe zorg je voor de marketing ?.......zit er over te denken om ook voor mn zelf beginnen.

Back