Buma Stemra corrupt

anders kostte een lidmaatschap je alleen maar geld.krijg je van de buma/stemra als eerste een naheffing omdat je je eigen muziek uitbrengt en promoot. Jaaa heren B/S zo lust ik er ook nog wel een paar.
Haha dat bedoel ik dus...... Maak je eigen shit, zorg voor eigen persing, zorg voor eigen promotie om dan dat kleine beetje geld wat je trug verdient in te leveren bij buma/stemra. Als je erover nadenkt te triest voor woorden, los van het feit dat je contributie betaalt

I dont get :?

Is er iemand die dat begrijpt ?

ik begrijp überhaupt niet dat je in dat geval niet gewoon je eigen ding doet zonder de bs.

Productie in eigen beheer formulier invullen en je kan doen wat je wilt. Op zich al belachelijk dat je zoiets moet doen.

Tja als hij ontslag neemt kan BUMA zeggen "kijk dat is helemaal niet normaal hier", als ze hem de hand boven het hoofd zouden houden zouden ze min of meer toegeven dat het vaker gebeurt.
Als er niets aan de hand zou zijn, zouden ze hem ook niet de hand boven het hoofd hoeven te houden. Verder ken ik buma zelf niet dus over corruptie in het algemeen aldaar weet ik ook niets.

Citaat:
ik begrijp überhaupt niet dat je in dat geval niet gewoon je eigen ding doet zonder de bs.
Zodra je aangesloten bent ben je verplicht en kom je daar dus niet mee weg. Enige reden die ik kan bedenken voor waarom is puur kapitaalbescherming zodat de strijkstok vet blijft voor de intern in deze onderneming uit te keren bonussen en om de 14 keer balkellendenorm te handhaven voor het bestuur. Want stel je voor dat je met een eigen produktie eens een goudmijntje hebt :maffia:

Haha dat bedoel ik dus...... Maak je eigen shit, zorg voor eigen persing, zorg voor eigen promotie om dan dat kleine beetje geld wat je trug verdient in te leveren bij buma/stemra. Als je erover nadenkt te triest voor woorden, los van het feit dat je contributie betaalt

I dont get :?

Nou dan doe je iets verkeerd...want als je echt serieus wat uitbrengt dan leveren de "onverdeelde rechten" al meer op dan het contributie-geld...

Plus : als je in eigen beheer platen laat persen,verdien je die betaalde B/S kosten vanzelf terug...of je moet wel heel slecht verkopen...en in dat geval moet je jezelf afvragen of het zowiezo wel slim was om iets te releasen...of dat je misschien niet vantevoren goed had gekeken wat er allemaal bij komt kijken...

Als je een winkel opent komen er ook meer kosten bij kijken dan alleen inkoopkosten..zoals belasting bv...als je daar geen rekening mee houdt ga je snel failliet..

Tis geen medewerker,maar een bestuurslid...bestuursleden worden gekozen door de leden...in dit geval dus duidelijk een verkeerde keuze...

Niet lullig bedoeld ofzo maar n beetje naief om te veronderstellen dat mensen op dat soort posities daadwerkelijk 'gekozen' worden. Die baantjes worden gewoon verdeeld onder een bepaalde groep wat op zich natuurlijk al corrupt an sich is.

dit is helemaal geen nieuws, buma is en blijft een corrupt onzin bedrijf dat is al sinds de oprichting bekent
dat die flapdrol opstapt veranderd niets aan de bedrijfs voering

Maar nu even serieus...
De B/S is een apparaat dat alleen reageert indien een gebruiker zich meldt.
De zendgemachtigen melden zich voor een vast bedrag.
Dat bestuurslid is gewoon iemand die twee petten op heeft, lastig, maar voor die componist misschien wel handig, want die kerel gaat zich als agent gedragen. In het bedrijfsleven is dat niet zo heel erg vreemd. In het besturen zitten heel veel leden van de branche zelf.
Maar de echte klootzak is die Stichting BREIN, of zijn we dat even vergeten!

Wout

Terugkomend op t bestuurslid wat ook manager van muzikanten is en daardoor 33% van de opbrengst opstrijkt..... Is dit geen vorm van belangenverstrengeling of heeft het daar niet de schijn van?
Draai en keer het zoveel je wil, maar 100% zuiver kan je dit geenszins noemen. Je kan je afvragen wat het nut van die hele organisatie is alles je alles zelf moet doen. Als je dan nog eens iemand 33% moet betalen, terwijl die al gewoon betaald wordt om jouw belangen te behartigen (al dan niet rechtstreeks), dan wordt het wel iets te gortig naar mijn mening. Het kan goed zijn dat Jochem denkt dat hij werkelijk hulpvaardig is, maar voor mij is hij gewoon een profiteur die misbruik maakt van het corrupte BUMA/STEMRA-systeem, waar hij als bestuurder zelf deels voor verantwoordelijk is. Los daarvan zou er een soort scheiding van de machten moeten opgelegd worden binnen de organisatie zelf, want hoewel dit technisch gezien misschien geen corruptie is, is dit op z'n minst hoogst onethisch. Dit is hetzelfde dan wanneer een politieagent zou aanbieden om een gestolen buit terug te vinden voor een deel van de gestolen goederen, buiten het politieapparaat om. Maar aangezien heel die organisatie zo rot als wat lijkt, lijkt dit nog het minste van hun zorgen.

... om jouw belangen te behartigen ...
Daar zit nou de fout in de redenering! De B/S is geen belangen behartigaar, maar een administratiekantoor, net zoals de Informatie Beheer Groep (IBG) te Groningen niet de belangen van de studenten behartigt, maar alleen maar kijkt of alles klopt voordat je je centen krijgt.
Dat bestuurslid, met z'n uitgeverspet op, die kon daadwerkelijk iets voor die componist doen, maar dat heeft POW samen met Elsevier nu wel onmogelijk gemaakt...
Brein is de klootzak in dit verhaal!
De meesten hier laten zich door POW een rad voor de ogen draaien...

Wout

Laatst gewijzigd:
Toch raar dan dat er in Google als omschrijving voor de officiële site dit staat:
Buma/Stemra is de belangenbehartiger van muziekauteurs (componisten, tekstdichters) in Nederland. Biedt ook informatie voor gebruikers.
En dan op hun site zelf:
Er zijn mensen die muziek maken terwijl je nooit een geluid van ze zult horen: muziekauteurs. [...] Net als anderen hebben zij recht op een vergoeding wanneer hun werk wordt gespeeld, gezongen of vastgelegd. Buma/Stemra zorgt daarvoor.
M.a.w. ik denk dat er toch wel gesteld mag worden dat het doel van Buma/Stemra, als administratief kantoor, is om de belangen van de auteurs te behartigen. In principe ten minste.

Het is geen vakbond :)
Ze krijgen geld van de gebruikers, zoals de radiozenders en MTV en zo, waarbij lijsten worden meegeleverd. Die lezen ze en het geld wat betaald is, wordt verdeeld over de hun bekende auteurs.
Ze gaan niet zoeken en onderzoeken wat er allemaal gebeurt, maw het zijn niet vertegenwoordigers van de auteurs. Ze geven alleen het geld maar door, tegen de betaling van een lidmaatschap. Wanneer de gebruiker zich niet meldt, dan is er geen actie! Wil je jezelf indekken, dan is een agent raadzaam, maar daar zijn er maar weinig goede van.
Maar ja, geld doorsluizen doet de Rabo Bank naar mij toe ook, maar of die nu daarmee mijn belangen behartigt...?

Maar hoe komt Brein aan die muziek?
Is het uitgegeven?
Is de componist er een beetje slordig mee geweest, bv kopieën gegeven aan derden?
Was het eerste gebruik wel geregeld of heeft de producent van dat festival het gewoon gekregen?
Is de muziek geregistreerd?
Bij een rechter krijgt hij er nog een kluif aan om aan te tonen dat hij schade heeft geleden en hoeveel. Per slot heeft niemand een DvD gekocht omdat zijn muziek in het spotje zat.

Maar nogmaals, de fout zit bij BREIN!

Het zou dus om de muziek in dit clipje gaan. Oh, welk een ironie!
Of het nou iets met Stichting Brein te maken heeft is niet overduidelijk...
Zie: https://torrentfreak.com/copyright-corruption-scandal-surrounds-anti-piracy-campaign-111201/

Update: Pownews’ written report no longer references BREIN’s involvement in the case. Although BREIN is responsible for many anti-piracy warnings on DVDs in The Netherlands, the video described in this article was made for another party related to the movie industry. This confirms the statement of BREIN director Tim Kuik.

Laatst gewijzigd:
Maar ja, geld doorsluizen doet de Rabo Bank naar mij toe ook, maar of die nu daarmee mijn belangen behartigt...?
\Heeeerlijke redenatie :okdan:

Doet de bank jou belang niet behartigen dan 8o)

Per slot heeft niemand een DvD gekocht omdat zijn muziek in het spotje zat.

Whahaa ga stuk hier, nog zo 1 mooie redenatie. Erg lekker om te lezen

:halleluja

Edit:

Maar wat een grap zeg.......Brein maakt zich schuldig aan diefstal.......lol

Maar Brein is toch verkapt Bumba/Stemra?

Laatst gewijzigd:
Back