Analoge mixers met digitale controle

Toon

Ursa Major
Kent er iemand analoge tafels die total recall hebben of redelijk geautomatiseerd zijn? (en misschien betaalbaar zijn ook :D )

Een total recall analoge tafel onder de 5000€ zou IMHO een gat in de markt zijn.

Volgens mij is het enige onder die prijs een midi mute wat je krijgt. Of wellicht een oudere studio tafel met mix automation.

weet nog wel een soundtracs solitaire te koop...32 channels...midi auto..per kanaal comps en gates... geloof dattie 20.000 moet kosten

maar dan heb je ook wat8D

Ene Ouwe allen heat had dat dacht ik. 16ch. 8subgroupen dacht 4 auxillerissisi en geautomatiseerde faders via midi /tweedehands gehoord voor rond de 1000euro verkrijgbaar these days.

Hoe zit/zat het dan met Cybermix CM2000 voor de Behringer MX8000?

Enige wat ik nog kan vinden is de CM8000 van Behringer maar dat is niet wat ik bedoel. De CM2000 zou automation in combinatie met de analoge MX8000 moeten zijn. Toch?

Ik zou echt enorm kicken op een compacte mixer met automation en 2x semi para EQ + LP en HP, met een FX sendje of 4 en 3 stereo subs ofzo.

Maar goed dat zal wel aardig in de papieren gaan lopen....

Origineel geplaatst door Mike-E
Hoe zit/zat het dan met Cybermix CM2000 voor de Behringer MX8000?

Enige wat ik nog kan vinden is de CM8000 van Behringer maar dat is niet wat ik bedoel. De CM2000 zou automation in combinatie met de analoge MX8000 moeten zijn. Toch?

Is die behringer MX8000 volledig te automaten of is het alleen dat de volumes via een extern kastje geautomate kunnen worden ? wel interessante optie die je daar ineens aanroert :)

De Soundcraft Ghost kent machine automatisering maar dat is waarschijnlijk te beperkt voor jou. Vroegâh had je ook nog de Spirit Studio Auto, deze kent automatisering via de PC, links en rechts zie je ze soms voor een habbekrats staan.

Soundtracs heeft ooit een geautomatiseerde versie van de Solo serie gemaakt; de Soundtracs Solo Logic. Deze werkt als VCA automatisering voor faders en heeft machine control. De A&H GS3V is bijna hezelfde alleen heeft deze een beperktere automatisering. Beide tafels zijn goed betaalbaar maar schaars op de 2e hands markt.

Een goed alternatief zou kunnen zijn de Soundcraft 328XD, compacte mixer die door de channel strip toch nog een beetje de analoge feel geeft. Deze is volledig geautomatiseerd en heeft als bonus FX en dynamics. Prijs ligt ergens rond de 3500 euro als je 'm uit Engeland importeerd.

In alle andere gevallen ben je overgeleverd aan de enorme monsterconsoles uit de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw, leuk maar het past niet echt meer in je homestudio. :D Check www.recordingconsoles.net eens als je wat tafels uit die periode wil bekijken.

Re: Analoge mixers met digitale controle

Origineel geplaatst door Toon
Kent er iemand analoge tafels die total recall hebben of redelijk geautomatiseerd zijn? (en misschien betaalbaar zijn ook :D )

Tascam DM-24......,:okdan: klinkt als een analoge tafel & volledig geatomatiseerd en kost net
geen 3000,- pleuro's

greetings,
Peet

Back