Omdat dat SOPA is en jij lijkt me een voorstander...Echt niet, hoe kom je daar nou bij?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Omdat dat SOPA is en jij lijkt me een voorstander...Echt niet, hoe kom je daar nou bij?
Ik vraag iedereen vriendelijk om zonder ego te posten en zoveel mogelijk proberen datgeen wat ze schrijven logisch onderbouwen. Alvast bedankt.[/b]![]()
Waarom zou je een single halen als je er 2-3 maanden lang mee wordt doodgegooid op de radio? Als je moet kiezen tussen een album en een nieuw computerspelletje - tja, die 60 euro gaan dan niet de kant van 2 albums uit, maar van de XBOX. Die keuze was er 20 jaar geleden niet, want computers waren voor nerds. Of je koopt een DVD. Dat leidt allemaal af van geld dat normaliter in een album gestoken zou worden, wat onder de noemer 'entertainment' valt. Die koek moet nu gedeeld worden.
RSB verkoopt toch schilderijen? Hmmmm...![]()

Dat is dus niet SOPA, dat is wat de digitale occupy er van probeert de maken, omdat dan het leechfest over is. en rappoclappo artiesten voor de door hun gebruikte samples en rifjes moeten gaan betalen.....Omdat dat SOPA is en jij lijkt me een voorstander...
Informeer je dan maar eens beter.Dat is dut niet SOPA
Daar mag iedereen fotos van maken en het zelfs naschilderen, zou mij aan me reet roesten.
Ik noem het ook geen kunst, want voor mij is er geen kunst aan en is het gewoon expressie.
Al dat gezever om die 1tjes en 0tjes. Ik hoop echt dat op een dag alle satellieten uit hun baan schieten.
![]()
nou, quote me maar eens voor uit de act dan. (niet een van de vele linkse leechers interpretatieblogs)Informeer je dan maar eens beter.
Kijk, dat vind ik weer een ander interessant gegeven, die mensen die vinden dat hun werk gekopieerd mag worden hechten vaak ook weinig waarde over het algemeen aan dat betreffende eigen werk. (vaak bij gebrek aan tevredenheid over dat werk)
Maar wat als je nu wel zeer tevreden bent over dat werk en je er wel veel waarde aan hecht, mag dan nog steeds iedereen het zomaar kopieren of liever toch niet meer?
OK, heel simpel dan. Als die wet er komt, is dat een democratisch besluit. En als hij er niet komt ook. Als je onder die wet valt, dien je je eraan te houden. Simpeler kan echt niet denk ik.
Als je het zo gaat invullen dat je alleen aan wetten wilt voldoen die jij zelf OK vind, en andere wetten niet, dan moet je ergens gaan wonen waar de wetten zo zijn als jij wilt. OF ergens gaan wonen waar wetteloosheid heerst. Haiti ofzo.
En anders heb je de mogelijkheid iedere X jaar (meestal 4) te gaan stemmen. Of zelf een partij oprichten en je verkiesbaar stellen. Punt.
Alleen het feit dat het digitaal is en zonder directe kosten gedupliceert kan worden doet nog niks af aan de instristieke waarde van de productie an sich......

nou, quote me maar eens voor uit de act dan. (niet een van de vele linkse leechers interpretatieblogs)
http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act#ContentsThe bill also establishes a two-step process for intellectual property rights holders to seek relief if they have been harmed by a site dedicated to infringement. The rights holder must first notify, in writing, related payment facilitators and ad networks of the identity of the website, who, in turn, must then forward that notification and suspend services to that identified website, unless that site provides a counter notification explaining how it is not in violation. The rights holder can then sue for limited injunctive relief against the site operator, if such a counter notification is provided, or if the payment or advertising services fail to suspend service in the absence of a counter notification.[10]
Kijk, dat vind ik weer een ander interessant gegeven, die mensen die vinden dat hun werk gekopieerd mag worden hechten vaak ook weinig waarde over het algemeen aan dat betreffende eigen werk. (vaak bij gebrek aan tevredenheid over dat werk)
Maar wat als je nu wel zeer tevreden bent over dat werk en je er wel veel waarde aan hecht, mag dan nog steeds iedereen het zomaar kopieren of liever toch niet meer?
Jij hebt i.g.g. zeker geen invloed, lekker schreeuwen aan de zijlijn wanneer het niet in je straatje pastZo simpel als jij het verteld is het in werkelijkheid niet.
Ik stem niet omdat ik genoeg bewijs heb verzameld waaruit duidelijk naar voren komt dat het allemaal verschrikkelijk manipuleerbaar is.
Jij stemt wel en gaat ervan uit dat je stem er toe doet maar heb je ook gestemd voor al die oorlogen en al het leed dat daaruit voortkomt?
Hebben wij veel invloed? Volgens mij heeft de samenleving vaak genoeg nee gestemd waarbij de politiek alsnog de boel er doorheen drukte.
OK, heel simpel dan. Als die wet er komt, is dat een democratisch besluit.
Ik kies nergens voor, ik heb geen XBOX meer. Maar denk je eens jouw toekomstige klanten in; wat is makkelijker, een spel kopieren of een mp3tje downloaden?waarom kies jij voor de Xbox game te betalen en niet voor de muziek?
http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act#Contents
Schuldig tot het tegendeel bewezen is...
Zo simpel als jij het verteld is het in werkelijkheid niet.
Ik stem niet omdat ik genoeg bewijs heb verzameld waaruit duidelijk naar voren komt dat het allemaal verschrikkelijk manipuleerbaar is.
Jij stemt wel en gaat ervan uit dat je stem er toe doet maar heb je ook gestemd voor al die oorlogen en al het leed dat daaruit voortkomt?
Hebben wij veel invloed? Volgens mij heeft de samenleving vaak genoeg nee gestemd waarbij de politiek alsnog de boel er doorheen drukte.
Nee, was dat maar. Dit soort dingen worden letterlijk door de strot geschoven. Het is with us or against us, bij ACTA kwam er ook geen democratie aan te pas.
http://arstechnica.com/tech-policy/...vinced-spain-to-adopt-internet-censorship.ars
In de VS zelf is het gewoon traceerbaar dat de kabinetsleden vrolijk enkele duizenden dollars als campaign contribution toegeschoven krijgen van diverse bedrijven.
Het is mooi dat je denkt dat je als burger wat kunt doen, maar ben jij in staat om een paar duizend euro te verzamelen?
"Ja, maar als je het zo belangrijk vindt, dan kun je echt wel dat geld ophoesten". Ja, helaas, zo werkt het niet. Een bedrijf is vele malen machtiger op dat gebied en smijt met een hoop meer nullen. Het eerlijkste zou natuurlijk 1 persoon, 1 stem zijn; en dan is het simpelweg een democratische beslissing. Maar, als een parlementslid wat afspraakjes heeft lopen, dan helpt het niet als compleet NL tegenstemt. Brieven sturen helpt ook niet; die leveren namelijk geen cent op. Je kunt alleen een hoger bedrag bieden.
Ik kies nergens voor, ik heb geen XBOX meer. Maar denk je eens jouw toekomstige klanten in; wat is makkelijker, een spel kopieren of een mp3tje downloaden?
Of als we een volstrekt eerlijke klant hebben; die 60 euro die die in z'n zak heeft branden kan maar 1 keer uitgegeven worden.
Hoe dan ook gaat het om een aantal uur entertainment - en computerspelletjes concurreren met muziek om die positie. Computers werden pas cool toen de Playstation 1 er was; voorheen was het kinderspeelgoed, nu heb je 30ers die met weemoed aan hun eerste rondje Tekken terugdenken (en daar dus ook geld in steken).
he le maal goed
let op:
ik heb een track,
jij zegt die is van mij
provider komt naar mij toe zegt "jij hebt een track van pietje" ik zeg nee hoor hij is van mij, kijk maar"
jij krijgt null op rekest
klaar, wat is het probleem?!?
Daar kan ik het mee eens zijn. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat artiesten even sorry gaan zeggen tegen torrentsites of zo; er hoeft niet geslijmd te worden.Ik ben wel voor bewustmaking van gedrag en de gevolgen daarvan. Maar daar is wel 'de juiste toon' voor nodig.
Ja nu draai je om de hete brei heen, het gaat erom waar jij staat:
a. kopieren mag zowel muziek als spellen
b. kopieren van muziek mag, spellen zijn een andere "categorie"
c. beiden mag niet
sopa maakt het de mensen in categorie A wat moelijker that's all