S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
verwacht wel een antwoord eerlijk gezegd. Ik weet dat het een moeilijk woord is. ;)
nog een keer googlen RSB, je kan aan de edit time zien, wanneer ik m'n spelfaut had verbeterd.

lol.. Dat kan je zowiezo op je buik schrijven.. :dubbel:

Lees je in zou ik zeggen http://www.thevenusproject.com
Ik doe hier de laatste jaar aan mee en zie een hoop positieve ontwikkelingen.
We zijn benaderd door de VN, politieke partijen, banken, miljonairs, wetenschappers en tal van andere organisaties en individuen.
Je hoeft het niet met alles eens te zijn en als het goed is zorgt het er juist voor dat je kritischer wordt. :)

PS. als men hier meer over wilt weten dan graag via PM svp anders dreigt dit topic uit de hand te lopen.

Ik plaats eventjes een naïeve mening.

Ik koop een album á 15 euro na een week van de release. Twee maanden later (en na het blijken dat het album of totaal 24/7 op de radio/TV, etc te horen is, of dat ie helemaal onbekend is omdat er geen airplay gebeurt) kost die 7,99 euro. Da's mooi zeker...

In Australië (waar ik was dus :D) zijn er bijna alle cd/dvd zaken verdwenen. In 2000 waren en nog Virgin, HMV en nog eentje, nu heb je alleen maar een kleine sectie van de shoppings als MYER en dergelijke. Behalve Adele en nog een paar artiesten hoor je niets meer.

Het is dan duidelijk: het gaat -bijna exclusief om- "digitaal". Mooi. Hoe kom je op een digitale release als je geen winkels om muziek voor te beluisteren hebt? Internet, natuurlijk. Betaal je 1,50 euro per track voor een .wav? Voor enkele tracks misschien, voor echte liefhebbers zeker. Zijn er 12 tracks op het album? Dan is het te duur voor een niet-fysieke release. Daar willen er mensen niet voor betalen.

De grote verantwoordelijk zijn hier zélf de grote plattenmaatschappijën. Die bepalen wat we moeten luisteren en wat niet en hoe. Heb je een zeldzame plaat en geen plattenspeler, wil je natuurlijk weer op je mp3tje hebben, hoe haal je die uit als de release niet meer te vinden is? Waarom zijn technische middelen ontwikkeld om dingen te kopiëren als de wet dit verbiedt?

Ik heb een persoonlijke ervaring meegemaakt op een andere terrein (niet over muziek, het ging namelijk om het vertaling van een boek, niet van mij maar iemand anders): 10 keer naar de uitgeverij gebeld om afspraken te maken over de rechten, zelfs persoonlijk gegaan, 20 keer verschillende excuses of niets van gehoord, of niets weten wanneer de contactpersoon aanwezig is, etc; blijkbaar geen interesse. Stel je voor dat het boek gepubliceerd wordt (zonder toestemming), dan komen ze bij jou meteen aan.

Hoe pak je dat aan als je toch je product wilt hebben?

Laatst gewijzigd:
Thanx man, ik heb ook nog wel wat voor je.. :D

aight....en zo wekten we de ruilhandel weer tot leven ;)

"Copyright Disclaimer Under Section 107 of the Copyright Act 1976, allowance is made for "fair use" for purposes such as criticism, comment, news reporting, teaching, scholarship, and research. Fair use is a use permitted by copyright statute that might otherwise be infringing. Non-profit, educational or personal use tips the balance in favor of fair use."

:P :P

Lees je in zou ik zeggen http://www.thevenusproject.com
Ik doe hier de laatste jaar aan mee en zie een hoop positieve ontwikkelingen.
We zijn benaderd door de VN, politieke partijen, banken, miljonairs, wetenschappers en tal van andere organisaties en individuen.
Je hoeft het niet met alles eens te zijn en als het goed is zorgt het er juist voor dat je kritischer wordt. :)

PS. als men hier meer over wilt weten dan graag via PM svp anders dreigt dit topic uit de hand te lopen.

Ik ga het bekijken, ik heb dan ook een link voor je trouwens..

http://www.auroville.org/

hoe wil je het dan regelen allemaal
een dictatuur?
jij denkt dat iedereen met gezonde argumenten te overreden is om op een bepaalde manier te handelen. Jij zelf hebt de afgelopen jaren bewezen dat dat niet het geval is :D

Denk dat ik juist het tegendeel bewezen heb dan wat jij beweerd maar goed.
Om je verder even wakker te schudden... je leeft al in een dictatuur die je accepteert.

Als er geen geld meer verdient wordt in muziek maken, wat hou je dan over?
Juistum muzikanten die enkel nog muziek maken vanwege de muziek. :)

je vergeet ook ff dat de groten der aarde qua instrumentalisten echt fokkin veel tijd van hun leven kwijt zijn met studeren studeren studeren
die tijd champ, andes dan in jouw wereld, moet betaald worden
de muzikant moet ook eten enzo en krijgt t allemaal niet zoals jij in zn schoot geworpen
ik vind de discussie interessant mbt het claimen van een kunstuiting.. tot hoever gaat dat
het schiet ook wel eens de andere kan op
MAAR
ik hoop dat we met zn allen nog wel geld kunnen opbrengen voor mensen die zich verder willen ontwikkelen in de muziek, zodat onze oortjes gestreeld blijven.
als je alleen geld verdient met optreden, gaat het dus opeens ook om polulariteit.. dus dan houden we alleen nog boybands en jankende tienermeissies over straks
ow ja, en blotebillentrens

de vraag is of ik t accepteer.. of dat ik kijk wat mn mogelijkheden zijn hehe
maar geef s antwoord
hoe wilde jij dingen gaan regelen met elkaar dan
iedereen aanspreken op zn gezonde verstand?
ga jij even op bezoek bij hanna tokkie om t met haar over haar consumptiegedrag te hebben bv.. zodat ze zelf voor datgene kiest waarvan jij hebt besloten dat het goed voor de wereld is,
geheel op basis van vrije wil natuurlijk he
want jouw ideeen zijn ook totaal onafhankelijk van de situatie waar je je in bevindt, toch?

Ik zie dat het stokpaardje 'the venus project' weer zorgvuldig geregiseerd naar binnen is gereden.

je vergeet ook ff dat de groten der aarde qua instrumentalisten echt fokkin veel tijd van hun leven kwijt zijn met studeren studeren studeren
die tijd champ, andes dan in jouw wereld, moet betaald worden.

Studeren hoeft geen geld te kosten maar we hebben daar nu idd wel een prijskaartje aan gehangen. Dit zorgt ervoor dat je op vroege leeftijd al met studie schulden aan je broek hangt en mee moet draaien in het huidige monetaire spel om niet in de goot te belanden.

Dat zaken lopen zoals ze nu gaan wil dus niet zeggen dat dat de beste manier voor ons is. :)

nou, het enige wat ons nog rest is een belerende "money as debt" video en Godwin's law en dan is de circel weer rond :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back