S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Als je niet stemt, moet je ook niet zeuren als er dingen worden besloten waarmee je het niet eens bent, en heb je geen recht van spreken. Dan had je maar moeten gaan stemmen, en wel voor de partij met een ander standpunt.

Again fout.

Als ik niet stem voor iets dan kun je er ongeveer vanuit gaan dat ik er geen voorstander van ben. Als JIJ wel stemt zou JIJ dus niet meer het recht hebben om er tegenin te gaan. (dat is zoals jij het nu brengt)

Volgens mij (=1 mening) gaat het een aantal mensen hier helemaal niet om privacy of censuur maar om de angst dat ze dadelijk minder gemakkelijk gratis kunnen downloaden.
Waar maak je je anders druk om, als je er toch niets aan kunt doen? En waarom vraag je mensen eerst om hun mening, en gaat dan die mening aanvallen omdat het niet jouw mening is? Het is helder dat het gros in 2 fronten op te delen is in dit soort discussies. Die hebben we eerder gehad op het forum, en draaien altijd op hetzelfde uit. Voorstanders blijven voorstanders en tegenstanders blijven tegenstanders. Al dan niet gebruik makend van (on)juiste argumenten.
Dus ik ga ook maar eens afhaken bij dit draadje, want anders ga ik weer in herhaling vallen....

Zo gaat het niet, UMG zal ook moeten aankaarten dat zij rechthebbende zijn. zonder business case gaat echt niet zo maar overal het licht uit, het is hoor en wederhoor

Let op:

ik heb een track
UMG zegt, die is van mij
provider verwijdert mijn track
ik moet protesteren omdat die track niet van UMG is
UMG heeft geen gevolgen van een ongeldig verzoek indienen
mijn muziek staat er een maand of 2 niet meer op

dat zou betekenen dat je alleen kan stemmen als iemand PRECIES zegt wat jij wil champ.
dat lijkt me niet echt constructief, 7 miljard niet stemmende individuutjes, lijkt jou wel?
bij een samenleving heb je een structuur nodig om dingen te regelen, om met elkaar te leven.
en ja, dat betekent dat je wel s moet stemmen op iets waar je t niet in t geheel mee eens bent.
als je je totaal niet wil mengen in die structuur is t idd de vraag of je wel moet zeuren.
je wil niet met elkaar onderhandelen over standpunten, maar je wil wel dat anderen naar je luisteren :D dat zou mooi zijn he
jij kan veel beter onhoorbaar ALLEEN gaan zitten kniezen in een hoekje.. heb je met niemand iets te maken :okdan:

Ik snap overigens niet waarom men hier weer met links dit dat komt.

Alsof je van een bepaalde achtergrond moet komen als je zaken als muziek of films download.
De logica snap ik niet behalve dat dit ego reacties zijn gevormd uit frustratie.

Again fout.

Als ik niet stem voor iets dan kun je er ongeveer vanuit gaan dat ik er geen voorstander van ben. Als JIJ wel stemt zou JIJ dus niet meer het recht hebben om er tegenin te gaan. (dat is zoals jij het nu brengt)

En again te kort door de bocht. Als het een besluit van de partij is waar ik voor heb gestemd, heb je gelijk. Dan zou ik intern in die partij moeten gaan praten. Als ik voor een andere partij met een ander standpunt heb gekozen, heb ik nog steeds gewoon recht van spreken (alleen helaas op dat moment parlementair op dat moment niet met een meerderheid). En/of ik ga de volgende keer anders stemmen, of neem voor lief dat ze deels standpunten hebben waar ik niet geheel achter sta. Zo werkt het nu eenmaal.

En again te kort door de bocht. Als het een besluit van de partij is waar ik voor heb gestemd, heb je gelijk. Dan zou ik intern in die partij moeten gaan praten. Als ik voor een andere partij met een ander standpunt heb gekozen, heb ik nog steeds gewoon recht van spreken (alleen helaas op dat moment parlementair op dat moment niet met een meerderheid). En/of ik ga de volgende keer anders stemmen, of neem voor lief dat ze deels standpunten hebben waar ik niet geheel achter sta. Zo werkt het nu eenmaal.

Je gaat ervan uit dat corruptie niet voorkomt in ons kikkerlandje.
Corruptie is wereldwijd en dus ook de Nederlandse politiek zit daar vol in.
Kijk eens waar politici vandaan komen uit het bedrijfsleven en waar ze na een politieke carrière instappen.

Als ik vertrouwen had in het systeem zou ik je deels gelijk geven maar helaas ook ons politiek systeem is rigged. :(

Zo gaat het niet, UMG zal ook moeten aankaarten dat zij rechthebbende zijn.
Helaas is de realiteit het niet met je eens.

http://arstechnica.com/tech-policy/...es-takedowns-for-files-it-hasnt-looked-at.ars
http://arstechnica.com/tech-policy/...e-right-to-block-or-remove-youtube-videos.ars

Als je wil winnen omdat je in je recht staat moeten dit soort kunstjes dus ook niet gebeuren.

Deze strijd is er een van PR. De rechtenorganisaties hebben er alles aan gedaan om zichzelf zoveel mogelijk als de grote boze Goliath af te schilderen - elke keer weer.

Je kunt je gelijk ook halen zonder jezelf elke keer als the bad guy af te schilderen, en dan heb je een veel grotere kans om te winnen; zeker omdat je niet hoeft terug te krabbelen wat betreft de inhoud van je boodschap.

Winnen betekent niet elke downloader de hand afhakken; winnen betekent dat elke artiest eerlijk en genoeg betaald krijgt.

Ik denk beiden, het is niet alleen een kwestie van belonen, maar ook van afstraffen van fout gedrag... leechers moeten worden aangepakt omdat het tolereren van leechers een belediging is voor betalende consumenten.
HARD optreden A.U.B.

Wat een drukte allemaal: als iemand z'n muziek/spul wil verkopen, moet je er gewoon simpel voor betalen.

Als niemand dat wil, wordt 't gewoon niet verkocht en zakt de prijs of 't verdwijnt.. big deal.

Als je wil dat je muziek/spul verspreid wordt moet je het of gratis of niet te duur maken. Simpel.
Als je daar dan niet rond van kan komen, zoek je er gewoon een baantje bij, of ga je beter je best doen ;)

Pff..gaap..enzo..

leechers moeten worden aangepakt omdat het tolereren van leechers een belediging is voor betalende consumenten.
HARD optreden A.U.B.

Dat is natuurlijk ook geen argument, het gaat om derving van inkomsten bij de rechthebbenden.

Nee, ik voel me als betalende klant ook niet serieus genomen als er geen enforcement is van de overheid op copyright en IP. daarom SOPA Prima!

Dus ik mag bij jou de benzine uit de tank van je auto (als je die hebt) ook zonder betaling komen sharen? :D Waar staat je auto, ik kom eraan............:dubbel:
Oh ja, en natuurlijk wil je je positieve saldo op je bankrekening ook sharen..............geweldig man! Stije for president!

Ja hoor jij mag rustig een kopie maken van mijn benzine en mijn positieve saldo. En die mag je van mij sharen met iedereen.
En al die mensen mogen er ook weer een kopie van maken en sharen met de wereld.
En die wereld mag er weer een kopie van maken zodat ze allemaal van de benzine en positieve saldo's gebruik kunnen maken. Wat een fijne wereld.
Die SOPA is zo corrupt als maar kan, gelukkig wonen we niet in Amerika zeg.
En Stije for president!! Ja want ik zal de wereld een stuk mooier maken dan dat ie nu is....in ieder geval een wereld die niet als prioriteit "winst en geld maken" heeft, maar een wereld waar liefde, vrijheid, muziek etc. prio hebben :) Als mensen niet in kunnen zien dat je muziek maakt om andere mensen en om jezelf blij te maken word het moeilijk. Liever geen "muziekindustrie" maar muzikanten die samen jammen...zoals opgezwolle zegt: "We nemen voor muziek de tijd we zijn geen lopende band fabrieksarbeiders" Ik maak muziek met passie. Passie en liefde tegenover snelle producties en geld......laat me niet lachen

There is a law for the rich, A law for the people like you and me

oei ik share een muziekje.....oh oh....niet op klikken anders doe je aan Copyright infringement, Patent infringement of misschien wel Trademark infringement.

Wie zegt dat jij mijn naam mag opschrijven....het leechen van mijn naam is verboden :P ;)

We hebben het hier niet alleen over plagiaat, maar over gewoon domweg kopieren van digitale content.
Alleen het feit dat het digitaal is en zonder directe kosten gedupliceert kan worden doet nog niks af aan de intrinsieke waarde van de productie an sich......

Ik weet niet wat intristieke betekent? Google ook niet geloof ik, maar als je dat moeilijke verzonne woord weg laat:

Dat doet het dus wel.. tuurlijk veranderd de waarde van iets op het moment dat het digitaal is,
een plaatje via google kost niks van de Mona Lisa, de echte is het duurst. een goede geschilderde copie kost al veel meer dan dat digitale copietje. en terecht :)

verwacht wel een antwoord eerlijk gezegd. Ik weet dat het een moeilijk woord is. ;)

Ja hoor jij mag rustig een kopie maken van mijn benzine en mijn positieve saldo. En die mag je van mij sharen met iedereen.
En die wereld mag er weer een kopie van maken zodat ze allemaal van de benzine en positieve saldo's gebruik kunnen maken. Wat een fijne wereld.

Zeg, heb jij een vriendin? Zo ja, mag ik... :W

wil je een kopietje?....ik zal er ff een torrent van maken :P

Die SOPA is zo corrupt als maar kan, gelukkig wonen we niet in Amerika zeg.

Probleem met deze wet is dat het invloed heeft over de gehele wereld.

En Stije for president!! Ja want ik zal de wereld een stuk mooier maken dan dat ie nu is....in ieder geval een wereld die niet als prioriteit "winst en geld maken" heeft, maar een wereld waar liefde, vrijheid, muziek etc. prio hebben :) Als mensen niet in kunnen zien dat je muziek maakt om andere mensen en om jezelf blij te maken word het moeilijk. Liever geen "muziekindustrie" maar muzikanten die samen jammen...zoals opgezwolle zegt: "We nemen voor muziek de tijd we zijn geen lopende band fabrieksarbeiders" Ik maak muziek met passie. Passie en liefde tegenover snelle producties en geld......laat me niet lachen

Ben ik eens behalve dan dat presidentschap. We hebben geen politiek nodig om een gezond, helder denkende maatschappij te creëren. :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back