S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou, het enige wat ons nog rest is een belerende "money as debt" video en Godwin's law en dan is de circel weer rond :D

Heb je die docu of het boek ook ooit echt gekeken of gelezen en daarna je eigen research gedaan? Staan namelijk een heleboel leerzame zaken in.

Overigens perfect bestaat niet dus een boek, docu, nummer whatever is nooit 100% goed of slecht.
Denk dat je op dit moment nog heel erg zwart wit kijkt en veelal vanuit je eigen ego handelt.
Hier hebben we allemaal last van maar het is goed om daar bij stil te staan om zo op die manier herhaling zoveel mogelijk te voorkomen. :)

klopt, het helpt mischien ook dat ik aan de "goede" kant van "het systeem" zit.
Ik hoef niet zo nodig terug naar ruilhandel, ben wel blij dat ik hard moet werken om mooie spulletjes te kunnen kopen die voor anderen misschien helaas niet te downloaden zijn en dus exclusief blijven.

Ik hoef niet zo nodig terug naar ruilhandel, ben wel blij dat ik hard moet werken om mooie spulletjes te kunnen kopen die voor anderen misschien helaas niet te downloaden zijn en dus exclusief blijven.

Aan dit systeem is weinig goeds maar dat terzijde. (ik hoop dat je dat zelf ook inziet)
Ruilhandel zie ik niet als een betere oplossing maar minder privé bezit zou wel een flinke verbetering kunnen zijn mits daar ook de nodige aanpassingen voor worden gedaan uiteraard.

dus zo van "mijn MOOG is jouw MOOG" ? echt niet :D

Nee, zo van jij wil een Moog dan produceren we die gratis.
In die zin is privé bezit dan ook steeds minder van belang. (sta je vrijer om het te houden, weg te geven of uit te lenen)

Nou is je volgende vraag: "gratis What the .... hoe dan?"
Die vraag laat ik open maar zal een kleine tip geven... zoek op google, dogpile, bing of wat je ook gebruikt naar "resource based economy" en je zult het nodige aan informatie vinden. :)

ja, dat betoog ken ik, maar "resources" worden ALTIJD opgeeist, de mens is van nature egoist, zelfbehoud zit in onze natuur. De resources zullen worden opgeist door het recht van de sterkste, gaat niet werken Champ echt niet

ja, dat betoog ken ik, maar "resources" worden ALTIJD opgeeist, de mens is van nature egoist, zelfbehoud zit in onze natuur. De resources zullen worden opgeist door het recht van de sterkste, gaat niet werken Champ echt niet

Dat is een aanname en je hebt geen eigen research gedaan anders zou je dat helemaal niet beweren.

Het recht van de sterkste is een quote die vandaag de dag nog steeds totaal verkeerd geïnterpreteerd wordt.

De mens is absoluut niet de egotripper bij geboorte maar wordt zo gevormd door zijn of haar omgeving.

Dit gaat dan allemaal weer wat ver, die Yanks zijn altijd wel goed met dit soort gedoe en claim culture etc. Maar aan de andere kant, als muzikant moet je ook eten en als je ergens voor gewerkt heb moet je ervoor betaald krijgen.

Als ik een muziekje gratis online zet, download en verspreid maar lekker. Maar als ik een MP3 betaald aanbied zou ik niet blij zijn als die vrolijk gecopied gaat worden, dat is logisch.

Koop nou maar lekker CD's en LP's, dan heb je heel dit probleem niet met die digitale crap :D

Dat is een aanname en je hebt geen eigen research gedaan anders zou je dat helemaal niet beweren.

Het recht van de sterkste is een quote die vandaag de dag nog steeds totaal verkeerd geïnterpreteerd wordt.

De mens is absoluut niet de egotripper bij geboorte maar wordt zo gevormd door zijn of haar omgeving.

Toch zal ieder mens door het hele proces moeten. Het komt niet alleen door omgeving, maar door het wezen van de mens. Pas later wordt het weer mogelijk om de krachten van ego minder invloed op je te laten hebben. Maar hoe doe je dat? Jij probeert dat met denken. Ik kan je zeggen, dat gaat niet lukken :D trouwens, in veel situaties waarbij mensen zichzelf tekort doen en anderen helpen is dat 100% gevolg van ego. Hoeveel van jouw wereldverbeterideetjes zijn gevolg van ego? Ik denk eigenlijk dat je nog niet helemaal weet wat ego is. Als je dat wel zou weten, dan zou je ook weten hoe belachelijk veel dingen die je doet en zegt gevolg zijn van je ego en hoe moeilijk het is om dat te accepteren en er mee om te gaan. Als je dat zou weten zou je ook weten dat anderen diezelfde moeite hebben. En dan zou je misschien iets vergevingsgezinder worden richting al die mensen die er van langs krijgen van jou. Sterker nog, dan zou je weten dat dat er van langs geven van die anderen een egoconstructie an sich is. Probeer je iets meer in te leven in waarom dingen gebeuren ipv verontwaardigd te zijn dan ze anders gebeuren dan jij zou willen. Dan heb je een constructievere kijkrichting waarmee je veel meer voor elkaar kunt krijgen en waarbij je minder kans raakt om zo langzamerhand in een depressie te raken wat nu een beetje dreigt te gebeuren. Het openen van jezelf richting de wereld kan je niet opgelegd worden. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van.

fjoesz je kan dan regelmatig zeiken, maar hier ben ik het dan wel weer 100% mee eens! mooi geschreven!

En jij bent helaas een narcistische snob8o
Heb je je wel s bedacht dat er mensen zijn die veeeeeeeel harder werken dan jij die veeeeeeel minder verdienen zodat jij veeeeeel meer kan verdienen?
Dat hebben ze zeker zelf helemaal in de hand,of niet?
Ik hoop dat de mensen om je heen net zo blij met je zijn als jij zelf

Dank voor t compliment trouwens. Goed om te weten dat je die boodschap verstaat:)

dat boeit me dan weer niet, daar draagt "systeem" zorg voor
ik betaal 52% belasting + loop alle toeslagen mis. En we hebben een democratisch gekozen regering. ik kan me echt niet meer druk maken over het armlastigen bestedingspatroon. chineesjes van 9 die m'n Behringer sub in elkaar zetten? kan me echt niet boeien aangezien ik het nooit zal kunnen oplossen. werkeloze sloebers die er liever voor 600 euro per jaar Van Nelle oproken dan een Small Phatty kopen? niet mijn probleem.......

Hee, dat jij 52% belasting betaald is omdat de maatschappij zo is ingericht dat jij met jouw kunnen en achtergrond blijkbaar veel kan verdienen.

Het is met dank aan het huidige systeem dat jij zoveel kan verdienen, ik kan genoeg systemen bedenken waarin jij helemaal geen belasting zou hoeven te betalen, maar dan zou je ook minder verdienen.

Dat jij veel verdient is niet 100% aan je zelf te danken, (en ook niet voor 48%)

ja zo lust ik er nog wel 100
onderaan de streep draag ik m'n steentje/straatje bij en het leven is te kort om me daar druk over te maken, of het allemaal wel eerlijk is in de wereld. Laat filantropisch gedachtengoed nou lekker over aan de mensen die wel een deuk in een pakje boter kunnen slaan zoals Bill Gates.

Vreemde normen en waarden heb jij, je vind wel dat mensen moeten betalen voor het gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal (de rechthebbenden zijn over het algemeen geen mensen die in armoe leven), maar dat in andere landen mensen worden uitgebuit zodat ze producten kunnen maken die jij wil kopen vind je weer geen enkel probleem.

klopt bijna, ik vind het wel een probleem, maar ben ook realistisch genoeg dat dat veels te ver van m'n bed is, om daar op een lokaal nederlands forum, lekker makkelijk een politiek correct standpunt over in te gaan nemen, ZONDER er daadwerkelijk iets aan te kunnen/willen/gaan doen. Net zo als jij eigenlijk, alleen ik kom er wel eerlijk voor uit en geef in deze het niet het sociaal wenselijke antwoord.

Maar we dwalen af. De "rechthebbende" is niet altijd "de grote boze platenmaatschappij" maar ook gewoon de kleine independent die ook gewoon z'n werk wil beschermen en centjes wil zien. En daar stappen jullie IMHO veel te makkelijk overheen. Niet iedereen wil in een communistische hippycommunity/heilstaat de aarde vertroetelen d.m.v. ruilhandel, weed en flowerpower..... (gaat ook never nooit niet werken)

t'is weer tijd voor de kindervrind...

234093-300-300-scale.jpg

luister even wat ik vraag, luister wat ik vraag vandaag...
zeg maar ja of zeg maar nee... hap... maar... mee...

lusten jullie ook een broodje, ah, poep!?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back