S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik denk dat ik iets principieeler mijn boodschappen en inkopen doe dan jij, je weet niet hoe ik dat doe, jij laat wel duidelijk merken hoe jij het doet, duidelijk anders dan ik.

Maar wat ik dan niet begrijp, je vind dat je niet het grote probleem van uitbuiting en armoe van uit deze plek als enkeling kan oplossen en dus doe je het niet maar je hebt wel begrip voor het individu die voor zijn beschermde werk centjes wil zien.

Als jij voor beschermd wil betalen omdat het individu aan de andere kant zijn centjes wil zien, waarom boycot je dan niet ook gewoon foute producten?

Voor de ene partij neem je het wel op, voor de ander niet..

Wat is het verschil?

ok, misschien een eye opener voor je maar Eco producten, Bio producten, Fair trade producten etc. bestaan NIET
er is een marginale certificatie op het productieprocess, een paar rotcenten voor de mensen die worden "uitgebuit" en een heel sterk marketing apparaat dat jou een lekker warm gevoel aanpraat. ondertussen betaal je tot 60% meer, pure marge voor de fabrikant

Zeg maar de "Pink Ribbon" van de 3e wereld.
Iedereen klaagt over de zelfmoord acties bij Apple, ondertussen gebruikt het halve forum Apple notebooks, iPads en iPhones. Wil je dat bewust niet, dan bouw je zelf een Pc om er achter te komen dat jouw PC uit dezelfde COMPAL FOXCON, ASUS fabrieken komt als de iPad die je zo graag wil boycotten (volgens mij heb jij een iPad toch?) Iedereen boycot hier M$, terwijl Gates iemand is die het merendeel van z'n vermogen heeft weggegeven......

Dus denken dat je bewust bezig bent is een illusie, aangepraat door de media, daarnaast ben ik sterk voor zelfbeschikking en dat betekent dat ik zelf mag bepalen wat er met mijn werk gebeurt en ik vind dat anderen dat ook moeten kunnen.

Nou, de media praat mij weinig aan, want hier is weinig media in huis, TV en Radio zijn hier gebanned voor het leven en de NEE NEE sticker op de brievenbus werkt verbazingwekkend goed hier.

Verder haal ik mijn eco producten direct bij de boer of uit eigen tuin, en verder probeer ik idd bewust in te kopen, betaal ik liever iets meer voor wat uit eigen land komt of iig europa dan voor iets wat uit bijv china of ander ver gelegen land komt.

Maar goed, dat lukt niet voor 100% altijd natuurlijk helaas, maar je kan wel een beetje (of meer) daar op letten, en als iedereen dat zou doen dan zou dat zeker wel schelen.

Ik denk dat op de lange termijn wel een positieve verandering mogelijk is in de juiste richting, maar dan moet er veel gebeuren aan bewustwording bij de consument, bedrijven kunnen daar op inspelen en extra verkoop argumenten creeeren, maar het begint bij de wil en medewerking van de consument.

Precies. T gaat om de richting. Jezelf vrijwaren van verantwoordelijkheid omdat er nog geen totaaloplossing is is wel erg makkelijk natuurlijk. Stimuleer goede initiatieven, ben bewust van je consumptiegedrag en je helpt de wereld iig een klein stukje op weg. Zeggen dat "ze" t verkeerd doen en zelf geen steek veranderen lost iig geen ene flikker op. T zal helaas langzam moeten gebeuren, aangezien die bewustwording langzaam ontwikkelt

Fjoesz, mee eens hoor, maar word je dan van de juiste dingen bewust. Daar gaat mijn betoog om
dus als je verbeter de wereld begin bij jezelf, typt vanaf je iPad dan ben je gewoon lekker hypocriet bezig ;)

dat boeit me dan weer niet, daar draagt "systeem" zorg voor
ik betaal 52% belasting + loop alle toeslagen mis. En we hebben een democratisch gekozen regering. ik kan me echt niet meer druk maken over het armlastigen bestedingspatroon. chineesjes van 9 die m'n Behringer sub in elkaar zetten? kan me echt niet boeien aangezien ik het nooit zal kunnen oplossen. werkeloze sloebers die er liever voor 600 euro per jaar Van Nelle oproken dan een Small Phatty kopen?

Waardeloos is dit. Je moet je schamen.

Jeezus Raphie, je kan wel zien wat jij stemt... :stupidEn dan links/hippy/SP gelijk stellen aan downloaders/jatters/werkeloze rokende uitkeringTREKKERS (want van "gerechtigden" spreekt Den Bruin-1 stemmer niet... :smeris: )

Om even Arno's comment over "democratie" terug te halen, dat is SCHIJN!
Lees de afgelopen maanden diverse berichten op na.

Zelfs als de meerderheid vóór of tegen iets is in het kabinet/2e kamer, dan zint het één van de ministers van dit bedrijfs-gelobbyde kutkabinet niet en die gaat gewoon z'n zin doordrukken en er alsnog alles aan doen om het ongedaan te maken/terug te draaien.
-Gratis ID kaart = Donner.
-overgangsregeling WWik=de Krom
-downloadverbod=Teeven

Zo maar 3 voorbeeldjes van de afgelopen 3 maanden waar een rechter, RvS of meerderheid 2e kamer door een EGO tegengewerkt wordt. Dus wat nou democratie?

En ja, ik onderschrijf het standpunt dat er een verschil is tussen STELEN (waarbij een 'origineel' wordt weggenomen) of kopiëren (de artiest is niet ineens z'n liedje fysiek kwijt).
En misschien -zoals Raphie het niet kan schelen dat er arme Chineesjes worden uitgebuit, zodat hij z'n apparatuur goedkoper krijgt, ondanks dat ie duidelijk meer dan 45k per jaar verdient in een Westers land... je kan er dus WEL wat aan doen! "Made In Europe" spul kopen om mee te beginnen) - kan het mij niet schelen dat de industrie, die miljarden verdient aan continu CRAP door onze strot te douwen, achter de feiten aanloopt en gewoon een verouderd business model koste wat het kost in stand wil houden.

Ik koop FYSIEKE CD's! Wekelijks, maandelijks, al ruim 20 jaar lang! Ja ik download wel eens een paar tracks om een artiest te leren kennen. En wat gebeurt er dan? Als ik het goed vind, KOOP IK DE CD! Artiesten, waar ik mogelijk anders niet snel van gehoord zou hebben.
Verder bankier ik duurzaam, koop ik regelmatig vegetarisch, laat ik de kiloknallers links liggen, en ben ik politiek actief. Dus ja, ik draag mijn steentje bij.
Maar ik vertik het om een stel hedgefunds en lobbyisten met dollartekens een stok te geven, waar de uiteindelijke artiest alsnog weinig financieels van terugziet.

Ooit wel eens afgevraagd wat een Mariah Carey verdient per verkocht album à €21.99? Als het 1,5 euro is, is het veel. En dan praat je over een wereldbekend artiest. Een dikke 10 tot 15 euro gaat linea recta naar de platenmaatschappij.
Wie heeft al het werk gedaan? De grap is, zonder artiesten kan een platenmaatschappij NIKS verkopen, dus geen inkomsten, dus geen bestaansrecht. Andersom is het niet zo zwart-wit. :eureka:

Mijn punt is duidelijk, de rest laat ik over aan onze "money as dept / occupy" forum members
Mensen die geloven dat ze "bewust" bezig zijn nemen zichzelf in de maling, en spekken alleen maar de marges van de multinationals die ze zo "haten" En apple bannen jongens, want daar werken zelfmoord chineesjes, ze moeten zelfs een overeenkomst tekenen dat ze geen zelfmoord proberen te tekenen onder werktijd.

Steek je kop maar lekker in het zand met je politiek correcte geleuter, je veranderd namelijk helemaal NIKS.....

Ja hoor Raphie, nou, je hebt me bekeerd hoor, ik ga maar gelijk maximaal en fout consumeren en nieuwe onzinnige dure dingen kopen want het maakt toch niets uit.

Oen.

Mijn punt is duidelijk, de rest laat ik over aan onze "money as dept / occupy" forum members
Mensen die geloven dat ze "bewust" bezig zijn nemen zichzelf in de maling, en spekken alleen maar de marges van de multinationals die ze zo "haten" En apple bannen jongens, want daar werken zelfmoord chineesjes, ze moeten zelfs een overeenkomst tekenen dat ze geen zelfmoord proberen te tekenen onder werktijd.

Steek je kop maar lekker in het zand met je politiek correcte geleuter, je veranderd namelijk helemaal NIKS.....
Jij was toch degene die paar berichten terug "verbeter de wereld, begin bij jezelf" zegt?

Maar goed, als we dan toch met Occupy-dooddoeners gaan gooien, doe de groeten aan Geert of Mark bij je volgende partij-meeting. :mega:

(for the record; ik heb geen enkel Apple product. Classic Marantz en Sony staat hier voor de audio en op een prototype (S/N # 8!!!) DI Box na, ook geen Behringer meer in de studio, mocht dat je volgende 'retort' zijn... )

Heee ome Raphie!

attachment.php

Attachments

• filmvanomeraphie.jpg
    filmvanomeraphie.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 58

Op dit punt wil ik je nog wel even tegen spreken, jij bent iemand die groot denkt en groot ziet heb ik het idee, inderdaad in het groot verander je in je eentje even zo snel niet zoveel voor het zicht.
Maar in het klein zijn dingen wel te veranderen, en wat klein is kan groot worden.
Kijk, ik koop bijv mijn eten hier bij lokale boeren, dit geldt voor groenten, zuivel en vleeswaren, meel haal ik bij de molen, brood bak ik dagelijks zelf.
Onder andere door mij hebben die lokale boeren een afzetmarkt.
Als jij of je vrouw/vriendin eten koopt bij de supermarkt wat is ingevlogen of op andere wijze uit het buitenland komt dan weet je zeker dat de leverancier in eigen land niets verdient aan je.

Door types als jij gaat de lokale economie kapot, door types als ik blijft deze nog enigszins in leven.

Nu even terug komen op 2 punten die jij in deze thread hebt aangeroerd,

1) Dat je je beledigd voelt dat jij betaalt voor auteursrechtelijk beschermd materiaal en anderen doen dat niet.

- Ik voel me bijna net zo als ik meer betaal voor kwaliteits producten uit eigen regio / land, anderen gaan voor goekoop, maakt niet uit of daar dierenleed mee gepaard is gegaan of dat de lokale economie wordt uitgehold, die anderen willen enkel goedkoop en veel.
Ik voel me persoonlijk niet beledigd maar waar zij jullie mee bezig zeg.. goedkoop goedkoop net zolang tot alles is uitgehold en er niets meer over is. Bedankt daarvoor.

2) Terug komen op de 52% belasting die jij betaald en je vind dat het daarmee wel meer dan mooi is zo, de rest is aan het systeem, niet jouw pakkie an zeg maar.

Straks is alles hier uitgehold, oa door types zoals jij, je betaalt 52% belasting, maar door types zoals jij kan ik straks misschien geen lokale producten meer kopen. Kapot geconcurreerd.
Ik creeer voordeel voor jou door lokaal te kopen, maar het enige wat jij ziet is dat je 52% belasting betaalt.
Types als jij hollen mijn leefomgeving uit, je betaalt 52% belasting maar ik weet niet of ik blij moet zijn met jou.

Uiteraard koop ik ook wel eens dingen die niet 100% verantwoord zijn, zoals ik eerder zei, daar ontkom je ook niet altijd aan, dat heeft niets met hypocrisie te maken, soms gaat het gewoon niet anders.
Dat wil echter niet zeggen dat ik het zinloos vind om bewust te leven en niet maximaal nieuwe en onzinnige of slechte producten te consumeren.

Mijn voetafdruk (zoals dat wel wordt genoemd) is vrijwel zeker minstens 2 of 3x zo klein als die van jou, mijn voetafdruk zou nog wel wat kleiner kunnen zijn en daar wordt ook aan gewerkt en ja, dat heeft zin.

Oa voor jou en oa voor die boer in de regio, maar het gaat verder dan de boer alleen. Overal kan je in het klein iets positiefs bereiken, niet alleen voor je zelf maar ook voor de ander, en wat klein is, kan groeien.

Veel mensen hebben dit al door, misschien jij ook nog eens, ooit.

Laatst gewijzigd:
Heb ik nog 1 andere tip voor Raphie, gezien die poen zat heeft en op high end gear kickt.

Laat gewoon alles custom maken (in Nederland) , ben je misschien net zoveel kwijt, heb je spul wat niemand heeft en toch highend, en stimuleer je ook nog kleine zelfstandigen.

(volgens mij was dat laatste trouwens een keer niet heel goed afgelopen, maar laat je daar niet door tegen houden dan maar.. )

Heb ik nog 1 andere tip voor Raphie, gezien die poen zat heeft en op high end gear kickt.

Laat gewoon alles custom maken (in Nederland) , ben je misschien net zoveel kwijt, heb je spul wat niemand heeft en toch highend, en stimuleer je ook nog kleine zelfstandigen.

(volgens mij was dat laatste trouwens een keer niet heel goed afgelopen, maar laat je daar niet door tegen houden dan maar.. )
Mooi ook he, lekker proberen de discussie te gaan personaliseren,
zo valt er natuurlijk geen dicussie te voeren. We hebbbne geen tegenwerpingen meer, dus dan gaan we de persoon maar aanvallen...... SOPA maakt veel los onder de hippies digitalis i.i.g.

Heren suc6, ben ff klaar met dit topic, ga weer ff geld verdienen voor m'n Minitaur..... :doei:

Mooi ook he, lekker proberen de discussie te gaan personaliseren,
zo valt er natuurlijk geen dicussie te voeren. We hebbbne geen tegenwerpingen meer, dus dan gaan we de persoon maar aanvallen...... SOPA maakt veel los onder de hippies digitalis i.i.g.

Heren suc6, ben ff klaar met dit topic, ga weer ff geld verdienen voor m'n Minitaur..... :doei:

Een tip zie je als een aanval, dan is de discussie idd vrij lastig.

Daarboven heb ik nog wat andere dingen geschreven, maar kijk maar joh, zie maar wat je er mee doet..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back