S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Anders kan ik ook vinden dat ik recht heb op zo'n "stok", gewoon omdat ik jou niet kan uitstaan ;)

Iedereen gelijk voor de wet!

Dat mag, waar wil je me qua jouw IP op aanspreken?

Overigens kunnen we een wereld creëren die gratis is (zoals het vroeger ook was) zonder dat we ons bestaan moeten vullen met nutteloze jobs maar goed dat is een heel ander verhaal en gaat waarschijnlijk te ver off topic

Het is toch niet helemaal normaal dat de consument nu alvast een voorschot op een voorgestelde maatschappelijke verandering neemt? Zo'n SOPA is een reflex op dit abnormale gedrag. De consument mag ook weleens de hand in eigen boezem steken.

Ik richt een lobby op en zorg dat degenen in macht me dat recht verschaffen.

Moet je nog steeds aangeven waar je me auteursrechterlijk op wilt aanspreken.
Echt een aantal mensen hier haten gewoon de wereld, haten commercie en vinden iedereen behalve zichzelf zakkenvullers.....

2 adviezen:
1 - get a life!
2- get a fucking job!

Te zielig voor woorden dit.... leechen kan niet! punt!

Moet je nog steeds aangeven waar je me auteursrechterlijk op wilt aanspreken.
Echt een aantal mensen hier haten gewoon de wereld, haten commercie en vinden iedereen behalve zichzelf zakkenvullers.....

2 adviezen:
1 - get a life!
2- get a fucking job!

Te zielig voor woorden dit.... leechen kan niet! punt!
I have a life, I have a fucking job.
En ik heb niets over leechen gezegd, grapjas.

Als jij een Amerikaan was kon Sony nu zomaar jouw muziek offline halen, zonder dat ze in een rechtstaat ook maar iets moeten bewijzen. Cool he!

leechen kan niet! punt!

Maar als je nu denkt dat deze wet op magische wijze er voor zorgt dat je opeens kunt leven van je muziek, dan ben je ook al heel erg ver heen. Dat doet 'ie namelijk niet.

Dus ik mag bij jou de benzine uit de tank van je auto

Neem jij mijn benzine, dan kan ik niet meer rijden. De tekst die je nu aan het lezen bent op je scherm is niet magischerwijs van mijn computer verdwenen.

Auteursrechten schenden is geen diefstal, anders had het wel diefstal geheten in het wetboek en werd het op dezelfde manier bestraft. Wilt niet zeggen dat er niks mee gedaan moet worden, maar het zijn wettelijk gezien niet dezelfde beestjes.

Het klinkt natuurlijk een stuk minder cool. Stelen, da's makkelijk om je iets bij in te beelden. Je fiets of auto die gejat is. Een inbraak. Dat neemt iets weg wat jij niet meer kan gebruiken, en bij inbraak is het nog meer een stomp in de maag; iemand heeft in je huis gezeten die er niet in hoort.

Da's geweldig om een hele hoop onderbuikgevoelens op te wekken, maar het heeft niks met auteursrechtenschending te maken.

Je bent toch slimmer dan dat je jezelf door onderbuikgevoelens laat leiden?

Ik ben enkel benieuwd of degenen die hier roepen dat alles gedeeld moet worden, en alles gratis moet zijn, zich zelf ook zo opstellen. Laat je dan ook 6 dakloze/werkloze Polen bij je wonen om je woonruimte, vrouw, auto, bankrekening etc mee te delen? Of dan weer niet?
Hypocriet dus gewoon!

Als je rechthebbende bent, kun je bepalen of je het wilt delen of niet. Dus als een muzikant zijn muziek op Youtube oid wil zetten, is dat helemaal prima. Maar alleen hij is degene die erover gaat. En als hij een platendeal heeft, gaat zijn maatschappij erover. En als die het willen delen, doen ze dat.
Is het product niet van jou (rechttechnisch), dan heb jij er ook niet over te beslissen, en mag je het dus ook niet zonder goedkeuring delen.
Klaar.

Krijgen we die non vergelijking weer dat iets kopieren niet het zelfde is als iets fysiek wegnemen.

Kopieren leidt tot inkomstenderving. Men kan vergelijkingen maken wat men wil, wie kopieert is opportunistisch bezig, wat voor bla bla je ook gebruikt om het te rechtvaardigen.

Kopieerder -> opportunist

Ik ben enkel benieuwd of degenen die hier roepen dat alles gedeeld moet worden, en alles gratis moet zijn, zich zelf ook zo opstellen. Laat je dan ook 6 dakloze/werkloze Polen bij je wonen om je woonruimte, vrouw, auto, bankrekening etc mee te delen? Of dan weer niet?
Hypocriet dus gewoon!

Het zou hypocriet zijn als die mensen zelf muziek maakten en dat die vrolijk gedeeld werd, maar da's dus niet het geval.

Als een nieuw stuk land net zo goedkoop is als het dupliceren van een digitaal bestand, natuurlijk zou je dan iedereen een groot stuk geven. Same thing met je auto. Als er iemand anders op je vrouw duikt kun je er zelf niet op, da's nou juist het hele trucje er aan.

Het hele SOPA gebeuren geeft geen ene moer om "de artiest". De artiest staat in de weg. Laat die maar lekker op z'n 27e overlijden, dan kunnen de mensen die de rechten hebben - en die zelf nog nooit een noot geschreven of gespeeld hebben - het maar uitmelken voor zo lang als het met lobbyen gerekt kan worden.

Krijgen we die non vergelijking weer dat iets kopieren niet het zelfde is als iets fysiek wegnemen.
Nee, da's een belangrijke vergelijking. Jouw website verdwijnt niet van jouw computer of de server als iemand 'm bezoekt.

Kopieren leidt tot inkomstenderving.
Kijk, NOU komen we ergens. Na 3 pagina's.

Waarom zou je een single halen als je er 2-3 maanden lang mee wordt doodgegooid op de radio? Als je moet kiezen tussen een album en een nieuw computerspelletje - tja, die 60 euro gaan dan niet de kant van 2 albums uit, maar van de XBOX. Die keuze was er 20 jaar geleden niet, want computers waren voor nerds. Of je koopt een DVD. Dat leidt allemaal af van geld dat normaliter in een album gestoken zou worden, wat onder de noemer 'entertainment' valt. Die koek moet nu gedeeld worden.

Laat je dan ook 6 dakloze/werkloze Polen bij je wonen om je woonruimte, vrouw, auto, bankrekening etc mee te delen? Of dan weer niet?
Hypocriet dus gewoon!

Waarom zijn al die Polen in NL?
Volgens mij omdat ze goedkoop zijn en makkelijk zijn uit te buiten wat weer ten koste gaat aan de werkgelegenheid maar... tot die tijd kunnen producenten goedkoper zaken doen (gevolg daarvan staat men niet bij stil)
Maar goed dit is niet waar het topic voor bedoeld is.

Ik weet dat toen ik dit topic aanmaakte het risico bestond dat het uit de hand kon lopen en men verwijten naar mekaar zou gooien.
Ik vraag iedereen vriendelijk om zonder ego te posten en zoveel mogelijk proberen datgeen wat ze schrijven logisch onderbouwen. Alvast bedankt.
:)

Ik vraag iedereen vriendelijk om zonder ego te posten en zoveel mogelijk proberen datgeen wat ze schrijven logisch onderbouwen. Alvast bedankt.[/b] :)
Er valt weinig te onderbouwen aan de kant van de voorstanders. Zij geloven gewoon dat het doel de middelen heiligt.

Het is allemaal heel te vergelijken met die "ant-terrorism" wetten in de US....

Je hebt hier maar 2 partijen,
de eene partij die zegt dat dingen juist wel moeten mogen (Positief)
en de andere partij roept alleen maar dat je iets niet mag (Negatief)

Laat ik nou een positieve insteek genieten :)

Er valt weinig te onderbouwen aan de kant van de voorstanders. Zij geloven gewoon dat het doel de middelen heiligt.

Het is allemaal heel te vergelijken met die "ant-terrorism" wetten in de US....

Persoonlijk ben ik niet voor dit soort wetten of meer wetgeving, (al kan je daar soms of vaak niet omheen)

Ik ben wel voor bewustmaking van gedrag en de gevolgen daarvan. Maar daar is wel 'de juiste toon' voor nodig.

Ik ben er van overtuigd dat die bestaat, maar welke het is, dat ligt vrij genuanceerd.

Dit gaat trouwens wat mij betreft voor meer zaken op dan kopieren alleen, maar misschien ben ik een dromer wat dat betreft.

I have a life, I have a fucking job.
En ik heb niets over leechen gezegd, grapjas.

Als jij een Amerikaan was kon Sony nu zomaar jouw muziek offline halen, zonder dat ze in een rechtstaat ook maar iets moeten bewijzen. Cool he!
Echt niet, hoe kom je daar nou bij?

Je hebt hier maar 2 partijen,
de eene partij die zegt dat dingen juist wel moeten mogen (Positief)
en de andere partij roept alleen maar dat je iets niet mag (Negatief)

Laat ik nou een positieve insteek genieten :)
owh je bedoelt dat je je IP mag beschermen :okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back