S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een tip zie je als een aanval, dan is de discussie idd vrij lastig.

Daarboven heb ik nog wat andere dingen geschreven, maar kijk maar joh, zie maar wat je er mee doet.
Die andere input kan me vanuit je verklaring wel bij aansluiten, begrijp je beweegredenen en respecteer die ook wel.

Ik weet alleen niet of nou perse de locale economie boven een europesche of wereldeconomie wil stimuleren
globalising is een groot goed, moet je kijken hoeveel sweatshop kindjes in dia inmiddels in de IT in een call center werken? ipv dat ze met lepra in de goot lopen te schijten?

wat dacht je van jouw tuinder / boer die misschien wel Polen inhuurt om jouw graan te oogsten?

Het is allemaal niet zo zwart/wit Demian.

Waar het mij om gaat is, dat als je de wereld economie stimuleert dat gepaard gaat met enorme verspilling, milleu belasting en dat tegelijkertijd de lokale economie uitholt.

Zoals globalisering nu uitpakt ben ik er geen voorstander van om dat te stimuleren door middel van hoog consumptief gedrag.

Maar idd, in het buitenland mag men ook verdienen, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van de lokale economie, maar dit is idd vrij gecompliceerd en idd niet zwart wit. Mee eens.

Nou dan zijn we het toch nog eens :luv:

Let wel, ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ben wel nuchter genoeg om ze zien wat nut heeft en wat niet. (en 90% van wat de media qua carbon footprint probeert aan te praten is alleen maar duurder en meer belastend en fucked de lowcost workers in 3e wereld landen nog net zo hard)
Minder verspilling is belangrijk, maar dat heeft niks met arm of rijk te maken, de rijken verspillen per definitie niet meer, zijn ook mensen met opleiding en een bewustzijn.

een lagere NUON rekening, thuiswerken, minder water verbruiken etc allemaal goed voor je footprint
Maar ik ga bijv echt geen katoenen luiers gebruiken en daarvoor 3kW stroom gebruiken voor uitkoken en alle alvalstoffen van zeepresten die ik dump.

zo zijn er een hoop zaken waar er misschien meerdere perspectieven zijn en ieder moet maar doen waarvan hij/zij denkt dat dat het beste is.

Maar daar gaat het hier allemaal niet om, het om SOPA, een goede act, die rechthebben de mogelijkheid geeft om niet te kakken te worden gezet op het internet.

Voor de haters, denk ook eens aan het volgende:
Als alle podcast, internet radiostations zonder BUMA license, alle torrentsites en mega uploads ontdaan zijn van warez en songs, is dat dan erg?
dan kunnen we toch allemaal aan de spotify wat we zo graag willen?
dan kunnen we allemaal de onafhankelijke ontwikkelaars ondersteunen, waar we nu gewoon de warez onderr hun neus vandaan jatten.

er zijn geen verliezers. En wil je geen fees betalen voor "on demand" ? dan beperk je jezelf lekker tot de ouderwetse radio of websites waar de license fees zijn betaald.....

En wil je dat ook niet? dan maak je lekker je eigen muziek in je moestuin :D

Nee, zo van jij wil een Moog dan produceren we die gratis.
In die zin is privé bezit dan ook steeds minder van belang. (sta je vrijer om het te houden, weg te geven of uit te lenen)

Nou is je volgende vraag: "gratis What the .... hoe dan?"
Die vraag laat ik open maar zal een kleine tip geven... zoek op google, dogpile, bing of wat je ook gebruikt naar "resource based economy" en je zult het nodige aan informatie vinden. :)

WOW...anarcho syndicalisme....+1000 :halleluja

lees gelijk ook FF Bakunin, Kroptkin, Proudhon en onze eigen Nieuwenhuis.

ik ben tegen, omdat de amerikano´s alleen maar meer macht willen hebben om internet volledig onder hun controle te krijgen.
heeft absoluut niets te maken met auteursrechten ed.

:mega:

Gelukkig heb je ook nog zoiets als USEnet, het net "onder" of "naast" het internet....

Kijk, dat vind ik weer een ander interessant gegeven, die mensen die vinden dat hun werk gekopieerd mag worden hechten vaak ook weinig waarde over het algemeen aan dat betreffende eigen werk. (vaak bij gebrek aan tevredenheid over dat werk)

dit is gelul van de bovenste plank, ik ben uitermate tevreden over de muziek die ik maak
als jij niet genoeg inspiratie hebt om zelf geluiden te maken mag je van mij best wat lenen en samplen
het heeft volgens mij meer te maken met egoïsme dan met ontevredeheid over het eigen product
en als jij met mijn geluiden een beter plaatje kan maken dan ik,(wat ik sterk betwijfel) gefeliciteerd :okdan:

WOW...anarcho syndicalisme....+1000 :halleluja

lees gelijk ook FF Bakunin, Kroptkin, Proudhon en onze eigen Nieuwenhuis.

klinkt allemaal heel sexy..
maar de werking van ego is niet extern aan te pakken.
we moeten zelf leren op een constructieve manier met ons ego om te gaan, dan volgt de manier waarop we onze samenleving organiseren vanzelf. Dat is de enige weg.
De mens heeft niet alleen de behoefte om iets te hebben, maar ook om iets te hebben wat een ander niet heeft, of meer dan de ander. Zolang we daar niet aan werken is al dat geneuzel een utopie.
het is denk ik niet zo slim om te bedenken hoe we de wereld gaan organiseren zodat de mens min of meer gedwongen in harmonie met d'ander en d'wereld gaat leven..
ik denk dat andere vragen constructiever zijn
Hoe leren we in onszelf de wens te ontwikkelen om harmonieuzer in de wereld te staan? hoe inspireer je anderen om dat ook te willen ontwikkelen? Hoe kunnen we omgaan met de neigingen van ego? Hoe gaan we om met anderen die verblind zijn door ego?
de antwoorden daarop zijn al duizenden jaren bekend
alle mooie nieuwe ideeen, die overigens waarschijnlijk allemaal uit een goed hart komen, zijn over t algemeen gesjoemel in de marge. We moeten helemaal terug naar de basis. wat is nou de oorzaak van alle misstanden? niet t systeem wat we hebben, dat is namelijk een gevolg daarvan. symptoombestrijding gaat ons op de lange termijn niet helpen..

Leuke docu is inside job btw....

Financieel systeem is veel te vrij. Het financieel systeem moet de mens dienen en niet anders om.
Geld zou een nutsvoorziening moeten zijn, zonder rente en bovendien van de staat (dus het volk) en niet privaat

(Die moslims hebben zulke slechte ideeën nog niet, m.b.t. financieën dan hé)

Voor de rest is die sopa wet wel eng, dit is iets wat zeker misbruikt gaat worden net als al die terrorisme wetgeving die voor vanalles gebruikt wordt en het schiet zijn doel voorbij.

Misschien is een beperkt auteursrecht iets, na een jaar vervalt het en is het vrij te downen???

waarom post je nou zo'n video terwijl je t in 3 zinnen kan samenvatten

Hoe goed soms dingen bij A.J. voorbij komen het is mij teveel sensatie en hij hangt teveel op zijn christelijke geloofsovertuiging.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back