S.O.P.A.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Omdat het nu nog kan nou goed :P

daarbij verwacht je dat een ander 5 minuten film kijkt en jij kan niet eens ff op 1 post reageren :D
wacht ik help je:
als reactie op jouw "een mens wordt niet als egotripper geboren"

Toch zal ieder mens door het hele proces moeten. Het komt niet alleen door omgeving, maar door het wezen van de mens. Pas later wordt het weer mogelijk om de krachten van ego minder invloed op je te laten hebben. Maar hoe doe je dat? Jij probeert dat met denken. Ik kan je zeggen, dat gaat niet lukken :D trouwens, in veel situaties waarbij mensen zichzelf tekort doen en anderen helpen is dat 100% gevolg van ego. Hoeveel van jouw wereldverbeterideetjes zijn gevolg van ego? Ik denk eigenlijk dat je nog niet helemaal weet wat ego is. Als je dat wel zou weten, dan zou je ook weten hoe belachelijk veel dingen die je doet en zegt gevolg zijn van je ego en hoe moeilijk het is om dat te accepteren en er mee om te gaan. Als je dat zou weten zou je ook weten dat anderen diezelfde moeite hebben. En dan zou je misschien iets vergevingsgezinder worden richting al die mensen die er van langs krijgen van jou. Sterker nog, dan zou je weten dat dat er van langs geven van die anderen een egoconstructie an sich is. Probeer je iets meer in te leven in waarom dingen gebeuren ipv verontwaardigd te zijn dan ze anders gebeuren dan jij zou willen. Dan heb je een constructievere kijkrichting waarmee je veel meer voor elkaar kunt krijgen en waarbij je minder kans raakt om zo langzamerhand in een depressie te raken wat nu een beetje dreigt te gebeuren. Het openen van jezelf richting de wereld kan je niet opgelegd worden. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van.

Deze thread is helemaal Web 2.0 approved. Praters, geen hoorders.

ik luister anders naar iedereen
ik heb zelfs dat fuckfilmpje van 5 minuten zitten kijken

ik lees ook niet.
ben tegen sopa, is erger zelfs dan soa.
als je het hebt, zie maar hoe er vanaf te komen, en voor je het weet heb je een vieze boel.
niet doen dus. vrijheid van informatiedeling is een zeer groot goed

Ach, zijn toch nog duizenden andere Torrentsites uTorrent search maakt het geen flikker uit wie de Torrent host.
zijn alle Torrent sites aangepakt, dan heb je nog steeds de nieuwsgroepen
na de nieuwsgroepen heb je nog steeds de private trackers op obscure pay sites
na de private trackers heb je nog steeds de distributie uploads op rapidshare en mega upload

en dit soort sites zijn net als onkruid, je trekt er bij een de stekker eruit en er komen 3 nieuwe online......

vind het goed dat hans en anja nu even niet bij" hun" Lionsteam CD en DVD rips kunnen, maar voor de doorgewinterde leecher slaat dit natuurlijk nog geen deuk in een pakje boter......
voor de rappere VSTi downloader ook niet....

Goed op de hoogte Raphie ;)

Maar dat is voor films en series zeker, soort van uitzending gemist.... :D

Man man man, er zijn veeeeeeeeel ergere dingen dan piraterij. Het wordt toch niet opgelost zonder extreme maatregelen. Vroeger had je toch twilight,MIB noem maar op.......ik kreeg de aller eerste cubase whatever ook op zo'n dvdtje... uiteindelijk cubase gekocht en verkocht en ableton gekocht. Ik denk dat het qua opbrengsten niet veel gaat schelen mocht downen niet meer mogelijk zijn. M.a.w. is het het allemaal waard? Of heb je toch niks te verbergen??? Wacht maar tot dat electronisch -id gecopieerd wordt etc...

Daar ben ik het ook mee eens.

Ander punt wat ik nooit aangeroerd zie, het zijn de hardware fabrikanten die de media industrie kapot hebben gemaakt.

Steeds grotere opslag media, snelle downloadverbindingen maken het probleem op grote schaal mogelijk.

Waar werden de eerste CD branders die voor het grote publiek beschikbaar kwamen bijv masaal voor gebruikt.. ?

Niet voor het archiveren van zelf gecreeerde gevevens in ieder geval..

dus eigenlijk hadden ze de brander meteen moeten verbieden ;) ... maar idd, er word dus vanalles uitgevonden maar uiteindelijk krijg de consument aan het einde van de chain op z'n flikker... men vindt auto's uit en men wil per se olie opboren en na een tijdje is jan met de pet ineens weer jan lul en moet er voor opknappen...

Laatst gewijzigd:
Nog even over die cd branders, het is zelfs zo dat de producenten van branders en lege cds / dvd's bakken met geld hebben verdiend over de rug van de media industrie (wat dus ook grote gevolgen heeft voor de inkomsten van muzikanten)

Materiaal kopieren is 'illegaal' maar ik denk dat cd branders voornamelijk voor dat doel zijn gebruikt. Vreemd dat dat zo heeft kunnen lopen, en nu is het hek helemaal van de dam uiteraard, cd's en dvd's zijn overbodig aan het raken.

Nu is het NAS, home theatres en snelle verbindingen waar het geld aan opgaat, maar het verkoopt alleen zo goed omdat er zoveel gekopieerd materiaal beschikbaar is.

Wie verdient er nu geld ten koste van wie, het is bijna net zo fout als gekopieerd materiaal verkopen eigenlijk, maar de hardware industrie is perfect legaal en respectabel.

Mja, nieuwe uitvindingen zorgen er voor dat eerdere uitvindingen te niet gedaan worden en obsolete worden.

Is een auto dan verantwoordelijk dat alle stallen opgedoekt worden en moeten de fabrikanten dat dan compenseren???

Dit is nu (imo) wat er met auteursrechten gebeurd. Weg ermee! Iedereen weer optreden (en daar betaal je goed voor, wat kost een kaartje tegenwoordig??? en de drankjes op een feestje???) Dat is veel logischer, vind ik.

Een architect vangt toch ook maar 1x geld voor een ontwerp?

Auteursrechten zouden aangepast moeten worden/evolueren aan de nieuwe omstandigen ipv het oude angstvallig te blijven vast houden.

Jouw vergelijking is net iets anders, ik zeg, hardware fabrikanten verdienen veel en schaden tegelijk een branche die anders is dan zij zelf. Een groot deel van de hardware zou niet verkocht worden als er geen media was.

Wat betreft de auto en de stal, het is niet zo dat de autofabrikanten veel verdienen vanwege het feit dat er veel stallen zijn, dat is gewoon een evolutie.
Die zelfde stalleneigenaren kunnen fabrikanten, autodealers en garages worden, ofwel meegaan met de tijd.

Als muzikanten hardware gaan produceren ipv muziek maken dan gaat er iets niet goed.

In mijn geval hebben de hardware fabrikanten inkomsten vanwege het feit dat er media is. Dit is geen evolutie, dit is deels profiteren en parasiteren. (in het geval het wordt gebruikt voor kopieren ipv betaalde media)

met 'auto' bedoelde ik niet zo zeer de auto zelf (totaal niet, goed ding) maar de gebruikte brandstof... maar wat nutuulk echt vokking vokken is dat is nutuulk 'planned obsolescence'; dingen maken die bewust kapot moeten gaan binnen een bepaalde tijd en dan sjaak uit de bloemenbuurt de schuld geven dat 'ie te veel vervuild omdat 'het vokken product' uit de vokken PRC komt en beyond vokked is na afzienvokkenbare tijd...

He Champ en sixtrack, gaan jullie eens even lekker ergens anders huilen met die Amerikaanse right-winged gun-nut propaganda van Alex Jones. Waar komen jullie straks mee aan zetten? David Icke?

En boveniden, Internet is eigendom van Amerika (ARPA, universiteiten en defensie enzo), dus de hoge heren daar mogen er alles mee doen wat ze willen. Het waren echter "the people" wie de online hippie ethiek eromheen hebben bedacht, omdat ze dachten dat ze ein-de-lijk eens wat te zeggen hadden. Conclusie: er is niemand die iets te zeggen heeft, zeker jij niet Champ, en tevens is internet nooit "vrij" geweest, het is van Amerika en dat blijft het ook dus stop met huilen.

He Champ en sixtrack, gaan jullie eens even lekker ergens anders huilen met die Amerikaanse right-winged gun-nut propaganda van Alex Jones. Waar komen jullie straks mee aan zetten? David Icke?

Hoi lieve major hostage... welkom terug :okdan:
Als je een knuffel wilt kun je het ook gewoon vragen hoor. :D

Btw ik heb niks van AJ gepost in deze draad volgens mij (enkel op gereageerd)
En leuk dat je over David Icke begint want ik had net op Facebook een stuk geschreven waarom ik me twijfels bij die vent heb hehe

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back