fjoesz
Gepokt en gemazeld
Omdat het nu nog kan nou goed![]()
daarbij verwacht je dat een ander 5 minuten film kijkt en jij kan niet eens ff op 1 post reageren

wacht ik help je:
als reactie op jouw "een mens wordt niet als egotripper geboren"
Toch zal ieder mens door het hele proces moeten. Het komt niet alleen door omgeving, maar door het wezen van de mens. Pas later wordt het weer mogelijk om de krachten van ego minder invloed op je te laten hebben. Maar hoe doe je dat? Jij probeert dat met denken. Ik kan je zeggen, dat gaat niet lukkentrouwens, in veel situaties waarbij mensen zichzelf tekort doen en anderen helpen is dat 100% gevolg van ego. Hoeveel van jouw wereldverbeterideetjes zijn gevolg van ego? Ik denk eigenlijk dat je nog niet helemaal weet wat ego is. Als je dat wel zou weten, dan zou je ook weten hoe belachelijk veel dingen die je doet en zegt gevolg zijn van je ego en hoe moeilijk het is om dat te accepteren en er mee om te gaan. Als je dat zou weten zou je ook weten dat anderen diezelfde moeite hebben. En dan zou je misschien iets vergevingsgezinder worden richting al die mensen die er van langs krijgen van jou. Sterker nog, dan zou je weten dat dat er van langs geven van die anderen een egoconstructie an sich is. Probeer je iets meer in te leven in waarom dingen gebeuren ipv verontwaardigd te zijn dan ze anders gebeuren dan jij zou willen. Dan heb je een constructievere kijkrichting waarmee je veel meer voor elkaar kunt krijgen en waarbij je minder kans raakt om zo langzamerhand in een depressie te raken wat nu een beetje dreigt te gebeuren. Het openen van jezelf richting de wereld kan je niet opgelegd worden. Daar ben je zelf een goed voorbeeld van.