Moderators: waar zijn jullie nou mee bezig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Nisei

Ouwe rot
Tot mijn verbazing zie ik dat een verkooptopic van Leo opeens wordt dichtgegooid met daarbij een heel verhaal over forumregels en andere blabla.
Wat is dit nou weer? Die man zet hier al jaren spullen te koop en nu opeens wordt zonder verdere aankondiging besloten dat dit niet meer kan? Het mag dan wel in de regels staan maar waarom werd het dan eerder wel toegestaan? Ik kan me niet herinneren een bericht te hebben gelezen over aangepaste forumregels.
Ik denk dat jullie maar eens even met z'n allen om de tafel moeten gaan zitten en duidelijke afspraken met elkaar maken. En gaan er dingen veranderen, laat dat ons dan ook even weten ipv plotseling topics te sluiten die normaliter gewoon gepost mochten worden.

Nisei, met alle respect.....als je de historie van zaken niet kent kun je ook eerst een moderator benaderen voor meer informatie voor je een publiekelijke discussie aan gaat.......

Mee eens (met Nisei), ik denk dat er veel mensen gelukkig geworden zijn van de spullen die ze, via synthforum, van Leo gekocht hebben.

Nisei, met alle respect.....als je de historie van zaken niet kent kun je ook eerst een moderator benaderen voor meer informatie voor je een publiekelijke discussie aan gaat.......
Ik heb geen historie kunnen lezen op het forum. En als er mensen persoonlijk zitten te bakkeleien kan ik dat niet weten en dat interesseert me ook niet. Wat voor ons als forumgangers zichtbaar is zijn de publieke berichten en daar reageer ik op. Ik denk dat de verkooptopics van Leo voor een hoop van ons van waarde zijn. We krijgen vaak eerder de kans om iets van hem over te nemen voordat de rest van Nederland ze via Marktplaats.nl te zien krijgt.
Maar goed, zeg nou zelf; dit soort acties zal toch bij iedereen vraagtekens oproepen? Ik denk niet dat Ronegen op een waterval van PB's zit te wachten en alles tig keer uit moet leggen.

Zonder advocaat van de duivel te spelen en de ander tegen zn schenen te schoppen......

1 of max. 2 verkoopdraden tegelijk gaat .....
meerdere tegelijk is imo overkill

zal ik dan eerst mijn kant van de historie even geven, dan is de helft al voor de bakker. mag ronegen dalijk aanvullen.

toen ik een bedrijfje begon (heel bescheiden hoor, stelt geen reet voor) heb ik dat netjes bij iemand van de forumleiding gemeld en gevraagd wat ik kon/moest doen. blijf maar gewoon zo posten, was de strekking van het verder ook positieve verhaal.

ronegen zit sinds dag 1 of dag 2 van zijn moderatorschap op mijn nek. blijkbaar zal hij wel eens even de moderator zijn die dit varkentje gaat wassen...

het begon met een strafpunt omdat ik de sfeer zou hebben verpest in de grappenmakers op marktplaats draad. catalunya werd daar als topicstarter geziekt met een paar van zijn eigen advertenties en reageerde daarop met woorden als tumor en gezwel. daar heb ik iets van gezegd. verdere posts waren gewoon in lijn met de thread.
of mag de een wel en de ander niet worden afgezeken als hij te veel vraagt of te veel claimt in zijn marktplaats omschrijving?!

zo'n strafpunt kan ik wel hebben, maar toen verbaasde ik me al over de toon:'en ga nu niet dalijk dit doen, of dat proberen, want dat pikken we niet......'
allemaal dingen die niet bij me waren opgekomen, ik kom hier echt niet om moderators uit te dagen.
heb t maar laten gaan.

verder is ronegen (en waarom niet) erg ijverig in zijn eerste dagen, met samenvoegen van draden,optreden tegen schoppen, enz, maar ook daar voelde ik de hete adem voortdurend in mijn nek terwijl ik andere draden ongemoeid gelaten zag, terwijl die met allerlei flutverhalen omhoog geschopt werden.
ook hier weer was een rare bijsmaak: ik moest geen grapjes uithalen want hij had me in de gaten met mijn oneigenlijke schoppen, dat ging nota bene over een draad die bovenaan stond - waarom dan schoppen? ik was gewoon iets vergeten erbij te zetten.

maar goed, blijkbaar heeft ronegen een bepaald negatief beeld van mij, waar allerlei veronderstellingen en achterdocht bijhoren. het zij zo.
vanmorgen waren er weer een paar draden samengevoegd, maar dat was zo hopeloos gedaan, dat er een onoverzichtelijke janboel overbleef.

toen heb ik gevraagd die 2 draden te sluiten en vanmiddag heb ik 1 nette, korte post geplaatst, weinig info, maar wel overzichtelijk.
en nu heet het ineens dat ik niet commercieel mag plaatsen.

de uitleg, over het extra service onderdeel marktplaats, blijft ook een lachertje; check maar op elk moment van de dag, meestal overtreft het aantal kijkers bij te koop aangeboden alleen al, het aantal kijkers op de hele rest van het forum ;)

beetje flauw, ronegen die zich wil laten gelden, daarbij een heel verkeerd beeld van mij heeft, dat ik nog geprobeerd heb recht te zetten. en nu mag ik hier niet plaatsen en andere veelverkopers, of ze nu belasting betalen of niet, wel. fijn is dat.

natuurlijk snap ik dat ik hier beter niet kan reageren om de heren niet nog meer tegen de haren in te strijken, maar zo zijn ook meteen de pb's beantwoord die ik hierover krijg.

ik zou zelf denken: even de-escaleren, zand erover: draadje open en weer verder gaan....

maar ja, ik heb ook maar een heel klein egootje ;) :koffie: :walker:

Als commerciele verkoop tegen de regels is, dan moet Leo blij zijn dat hij tot nu toe ongestoord heeft mogen handelen.

Kan zijn manier van werken met de beste wil van de wereld niet non-profit noemen.

Ik heb geen historie kunnen lezen op het forum. En als er mensen persoonlijk zitten te bakkeleien kan ik dat niet weten en dat interesseert me ook niet. Wat voor ons als forumgangers zichtbaar is zijn de publieke berichten en daar reageer ik op. Ik denk dat de verkooptopics van Leo voor een hoop van ons van waarde zijn. We krijgen vaak eerder de kans om iets van hem over te nemen voordat de rest van Nederland ze via Marktplaats.nl te zien krijgt.
Maar goed, zeg nou zelf; dit soort acties zal toch bij iedereen vraagtekens oproepen? Ik denk niet dat Ronegen op een waterval van PB's zit te wachten en alles tig keer uit moet leggen.

Ik ga er verder geen discussie over starten Nisei, daar is synthforum ook heel duidelijk in.
Je geeft ook zelf al aan dat je de historie niet kent maar vormt zonder de historie te kennen wel een heel duidelijke mening. Zo duidelijk dat je er een topic over start......

Een verhaal heeft echter altijd twee kanten maar het is blijkbaar logischer om de aan de integriteit van het moderator team te twijfelen.

Ik zie het echte probleem niet. Ronegen verwijst gewoon naar het forumreglement, want het is nu eenmaal pure handel. Daar hoeft toch geen tekeningetje bij gemaakt te worden?

Waarom begint hij niet gewoon een webshop?

Zonder advocaat van de duivel te spelen en de ander tegen zn schenen te schoppen......

1 of max. 2 verkoopdraden tegelijk gaat .....
meerdere tegelijk is imo overkill

sorry. maar daarom had ik er ook 1 draad van gemaakt.
ik heb ook niks tegen samenvoegen, zie ik als service, maar wel een beetje netjes dan svp.

op zich ben ik het wel met je eens hoor, 1 of 2 draden is genoeg, maar aan de andere kant, met veel verloop kijkt op een gegeven moment niemand meer, terwijl er allemaal nieuwe spullen instaan. en dat scrollen of naar pagina 2 of 3 gaan is ook zowat.
nouja, zo lang het voor iedereen geldt, waarom niet ?!

Ik zie het echte probleem niet. Ronegen verwijst gewoon naar het forumreglement, want het is nu eenmaal pure handel. Daar hoeft toch geen tekeningetje bij gemaakt te worden?

Waarom begint hij niet gewoon een webshop?

hij zou wel willen, maar hij heeft geen tijd om (te leren) het op te zetten.

sorry. maar daarom had ik er ook 1 draad van gemaakt.
ik heb ook niks tegen samenvoegen, zie ik als service, maar wel een beetje netjes dan svp.

op zich ben ik het wel met je eens hoor, 1 of 2 draden is genoeg, maar aan de andere kant, met veel verloop kijkt op een gegeven moment niemand meer, terwijl er allemaal nieuwe spullen instaan. en dat scrollen of naar pagina 2 of 3 gaan is ook zowat.
nouja, zo lang het voor iedereen geldt, waarom niet ?!
Met een hoop verloop heb je veel te posten, hoef je geen rekening met de 3 dagen schopregel te houden en sta je vrijwel altijd op de 1e pagina :okdan:

Alleen de titel van de grote verkoopdraad zal regelmatig door de mods aangepast moeten worden ;)

en om nog even te laten zien dat het om selectieve pesterij gaat is nu de hele thread weggehaald; stel je voor dat je verantwoording moet afleggen over je belachelijke gedrag.
allemaal geen ramp, maar ik had erg mijn best gedaan op het beknopte lijstje.
wat een zielige vertoning.
ik ben benieuwd of dit deel van het forumreglement ook op anderen toegepast gaat worden...

nu alleen deze thread ook nog weghalen en de moderators inclusief ronegen zijn gewoon weer goed bezig; geen vuiltje aan de lucht.

en om nog even te laten zien dat het om selectieve pesterij gaat is nu de hele thread weggehaald; stel je voor dat je verantwoording moet afleggen over je belachelijke gedrag.
allemaal geen ramp, maar ik had erg mijn best gedaan op het beknopte lijstje.
wat een zielige vertoning.
ik ben benieuwd of dit deel van het forumreglement ook op anderen toegepast gaat worden...

nu alleen deze thread ook nog weghalen en de moderators inclusief ronegen zijn gewoon weer goed bezig; geen vuiltje aan de lucht.

De thread is weggehaald omdat dit het beleid is Leo. Dit wist Ronegen niet en ik heb hem gevraagd dit alsnog te doen. Als jij dat wilt opvatten als selectieve pesterij kan ik daar weinig aan veranderen.....

Verder is alles wel gezegd op dit moment.....overige discussie kun je direct met een moderator voeren.

Dit doet mij denken aan iemand die een bekeuring krijgt en dan gaat klagen dat anderen ook te snel rijden.

Als je je niet aan een reglement houdt, dan weet je toch dat het ook gevolgen kan hebben?

de ene helft van t verhaal is dus dat leo een klein egootje heeft.. aah ja
ik ben benieuwd naar de andere helft :P

Dit doet mij denken aan iemand die een bekeuring krijgt en dan gaat klagen dat anderen ook te snel rijden.

Als je je niet aan een reglement houdt, dan weet je toch dat het ook gevolgen kan hebben?

ik begrijp wat je bedoelt, maar het wordt inderdaad vervelend, als de agent er vrolijk lachend bijstaat als 10 mensen te snel passeren en jij als elfde een bekeuring krijgt, omdat er nog een appeltje te schillen was. als dan ook blijkt dat verder helemaal niet zo serieus werk wordt gemaakt van het handhaven van deze regel (of moet ik je even alle posts van (semi) handelaren aanwijzen??) dan mag je mij kinderachtig vinden, maar raad ik je toch aan ook even de feiten op je te laten inwerken.
en verder vind ik het natuurlijk wel best dat jij zoiets vindt. dat mag.

Er is geenszins sprake van selectieve pesterij maar van handhaving van de regels zoals zij voor eenieder inzichtelijk zijn. Puur commerciƫle handel (bedrijfsmatige inkoop / verkoop) is niet toegestaan en daarom is het draadje verwijderd.
Ik geef toe dat ik hierin een verkeerde volgorde heb aangehouden, mea culpa.

Omdat er van mijn kant niets persoonlijks is aan onthoud ik mij van verder commentaar of reactie op hetgeen hierboven geschreven.

ja, voor een ieder inzichtelijk, maar niet voor een ieder van toepassing blijkbaar.

verrassend, dat nieuwe inzicht, net nu.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back