Wat mij betreft wordt het pas echt een probleem als handelaren niet alleen verkopen maar ook inkopen op SF. Een aantal zit continu op de Synthforum-marktplaats om dingen op te kopen en ze enkele dagen-weken-maanden later met een hoog % winst weer te verkopen op SF.
daar hoor ik dan niet bij in ieder geval.
natuurlijk mag jij het een probleem vinden, maar je kan er ook niet zo wakker van liggen. wat ik kwalijk vind is dat er voor verschillende mensen ineens verschillende regels gehanteerd worden.
natuurlijk geldt het niet voor dit forum, want ondanks het obligate gepraat van 'de marktplaats is een extraatje' snapt iedereen dat dit forum op de marktplaats draait...
maar, je zou je kunnen voorstellen dat een forum een deelforum heeft waar de hobby-isten die nu wel eens een stapje verder willen met hun setup, een vorig apparaat te koop zetten. ik ben mijn virus A wel zat nu, ik ben toe aan een virus C. of ik ga over op de pc, weg met die mixer. misschien heeft een ander er nog wat aan.
een onderscheid tussen dergelijke verkopen en verkopen door mensen die kopen en verkopen om wat te verdienen, na een dag, week of maand, daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen.
maar dan valt een derde tot een helft van alle posts hier af.
ander kriterium is denk ik de verkoopprijs, normaal is dat tweedehands, derdehands etc steeds wat minder opbrengt, hier zie je slechts zelden of nooit iemand die met minder genoegen neemt dan hij ooit zelf heeft betaald.
mag allemaal, maar stop het niet onder het vloerkleed, het is er gewoon.
en dan meld ik netjes dat ik een bedrijfje begonnen ben (wat kopers ook afschrikt, heb ik gemerkt, die laten liever iemand winst maken die geen belasting betaalt

) en nu, na wat commentaar op schoppen en samenvoegen, mag deze ras comercieel met zijn torenhoge prijzen

ineens niet meer posten.
dit is dubbel bedenkelijk, als je weet dat marktplaats op het forum feitelijk een semi-commercieel iets is, waar de gelegenheid wordt geboden aan veel leden om op grote schaal te handelen, al of niet zwart. dat gebeurt gewoon en dat weet iedereen. ik koop ook wel eens iets hier, met rekening.
en dan kan je mij een zak vinden met een grote bek, of iemand anders heel aardig, maar dat zou er niet toe moeten doen.
iedereen weet wat er hier gebeurt, door wie, op welke schaal en hoe grijs.
maar mijn post wordt verwijderd.
en natuurlijk is dat helemaal niet persoonlijk.
tja...