Moderators: waar zijn jullie nou mee bezig?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat mij betreft wordt het pas echt een probleem als handelaren niet alleen verkopen maar ook inkopen op SF. Een aantal zit continu op de Synthforum-marktplaats om dingen op te kopen en ze enkele dagen-weken-maanden later met een hoog % winst weer te verkopen op SF.

Ja, ik stoor me ook meer aan dat soort lieden. Leuk hoor, als een vriendelijk forumlid voor een schappelijk prijsje iets van je overneemt en vervolgens met leuke winst vrolijk weer te koop zet.

Wat mij betreft wordt het pas echt een probleem als handelaren niet alleen verkopen maar ook inkopen op SF. Een aantal zit continu op de Synthforum-marktplaats om dingen op te kopen en ze enkele dagen-weken-maanden later met een hoog % winst weer te verkopen op SF.
daar hoor ik dan niet bij in ieder geval.

natuurlijk mag jij het een probleem vinden, maar je kan er ook niet zo wakker van liggen. wat ik kwalijk vind is dat er voor verschillende mensen ineens verschillende regels gehanteerd worden.

natuurlijk geldt het niet voor dit forum, want ondanks het obligate gepraat van 'de marktplaats is een extraatje' snapt iedereen dat dit forum op de marktplaats draait...

maar, je zou je kunnen voorstellen dat een forum een deelforum heeft waar de hobby-isten die nu wel eens een stapje verder willen met hun setup, een vorig apparaat te koop zetten. ik ben mijn virus A wel zat nu, ik ben toe aan een virus C. of ik ga over op de pc, weg met die mixer. misschien heeft een ander er nog wat aan.

een onderscheid tussen dergelijke verkopen en verkopen door mensen die kopen en verkopen om wat te verdienen, na een dag, week of maand, daar zou ik me iets bij kunnen voorstellen.
maar dan valt een derde tot een helft van alle posts hier af.
ander kriterium is denk ik de verkoopprijs, normaal is dat tweedehands, derdehands etc steeds wat minder opbrengt, hier zie je slechts zelden of nooit iemand die met minder genoegen neemt dan hij ooit zelf heeft betaald.

mag allemaal, maar stop het niet onder het vloerkleed, het is er gewoon.
en dan meld ik netjes dat ik een bedrijfje begonnen ben (wat kopers ook afschrikt, heb ik gemerkt, die laten liever iemand winst maken die geen belasting betaalt ;) ) en nu, na wat commentaar op schoppen en samenvoegen, mag deze ras comercieel met zijn torenhoge prijzen ;) ineens niet meer posten.

dit is dubbel bedenkelijk, als je weet dat marktplaats op het forum feitelijk een semi-commercieel iets is, waar de gelegenheid wordt geboden aan veel leden om op grote schaal te handelen, al of niet zwart. dat gebeurt gewoon en dat weet iedereen. ik koop ook wel eens iets hier, met rekening.

en dan kan je mij een zak vinden met een grote bek, of iemand anders heel aardig, maar dat zou er niet toe moeten doen.

iedereen weet wat er hier gebeurt, door wie, op welke schaal en hoe grijs.
maar mijn post wordt verwijderd.
en natuurlijk is dat helemaal niet persoonlijk.

tja...

Wat een onzin allemaal jongens. Een forum gaat om content. En voor de beste content momenteel moet je op de marktplaats toch echt bij heer Leo zijn. Dat lees ik liever wel dan niet, ongeacht of hij een btw-nummer heeft. Moet ik nu echt grazen op marktplaats.nl? Poe...

Wat een onzin allemaal jongens. Een forum gaat om content. En voor de beste content momenteel moet je op de marktplaats toch echt bij heer Leo zijn. Dat lees ik liever wel dan niet, ongeacht of hij een btw-nummer heeft. Moet ik nu echt grazen op marktplaats.nl? Poe...

We gaan toch niet doen alsof er zonder Leo er geen goeie content op de SF-markplaats staat? Die vintage apparaten komen vanzelf boven drijven, daar hebben we helemaal geen handelaren voor nodig.

We gaan toch niet doen alsof er zonder Leo er geen goeie content op de SF-markplaats staat? Die vintage apparaten komen vanzelf boven drijven, daar hebben we helemaal geen handelaren voor nodig.

betekent dit nu, dat als je iemand niet nodig hebt, het niet uitmaakt hoe je de regels toepast?
ik had liever gezien dat je even op mijn reply op jouw post had gereageerd. kan je je daar niet in vinden? of vind jij gewoon dat met het verwijderen van mijn post het commerciële kwaad is uitgebannen, geheel volgens de regels, en was het daar om te doen?

want. het lijkt nu heel erg over mij te gaan, geheel tegen mijn zin, maar waar het op neerkomt, is dat er willekeur wordt betracht vanuit de forumleiding, waarbij (naar mijn bescheiden mening) het laatste woord belangrijker is dan de feitelijke argumenten. en nu ben ik de pineut en de volgende keer een ander.
dat is gewoon jammer en volstrekt onnodig.

Nou Leo, dat komt omdat ik je reacties erg kinderachtig vind.

In de slachtofferrol kruipen terwijl je bakken met geld hebt verdiend aan dit forum is m.i. erg kinderachtig.
Jij zoekt dingen achter mijn posts die er niet zijn. Mijn posts in dit topic zijn allemaal heel erg duidelijk en ik ken niemand hier verder privé.

Hier sluit ik me helemaal bij aan, de beste man haalt mooie en soms hele unieke spullen hierheen, met al het risico van dien, verdiend er iets aan (zal mij benieuwen of dat een vetpot is) en verkoopt het weer door.
Mooie kans voor het SF om mooie spulletjes voor een mooie prijs te kopen.

Nou Leo, dat komt omdat ik je reacties erg kinderachtig vind.

In de slachtofferrol kruipen terwijl je bakken met geld hebt verdiend aan dit forum is m.i. erg kinderachtig.

Maakt toch niet uit dat iemand geld met zijn handel verdiend? Gun je iemand niet het licht in de ogen?
Zal vast wel meevallen, bakken met geld..

nou, ik denk dat je mij niet begrijpt, ik heb het helemaal niet over jou prive, maar jij geeft je mening en ik vraag je die te toetsen aan wat feiten die ik naar voren breng.
kinderachtig mag je mij vinden hoor, dat zijn persoonlijke afwegingen die je van harte mag maken, maar het blijft raar. en je kwalificatie dat ik in de slachtofferrol kruip lijkt me ook wat overdreven en misschien wordt die ook ingegeven door jouw idee dat ik hier bakken met geld heb verdiend. dat zal het wel zijn dat je dwarszit dan.
zou jij mijn boekhouding misschien willen doen? is dat ook meteen weer rechtgezet.

reageer nou eens op de feiten, zonder mij kinderachtig te vinden, of uit te gaan van dat ik bakken met geld verdiend heb.

dit halve forum hangt aan elkaar van mensen die af en toe, regelmatig, structureel of heel vaak, beter proberen te worden van iets kopen/verkopen.

Maakt toch niet uit dat iemand geld met zijn handel verdiend? Gun je iemand niet het licht in de ogen?
QUOTE]

Waar slaat dit nu weer op Boeli? Waar zeg ik dit?
Omdat ik niet kritiekloos alles slik ga je het op de man spelen?
Omdat ik er van overtuigd ben dat die vintage apparatuur toch wel zijn weg naar geinteresseerden vindt? Ook zonder handelaren als Leo?

Dat weet iedereen. Zeker jij en Leo.

wat me wel opvalt is dat bepalde draden over bepaalde onderwerpen mbt bepaalde personen altijd zo verlopen :)

Het mes snijdt aan twee kanten, misschien had Leo het beter intern met de mods kunnen bespreken, misschien hadden de mods intern Leo eerst kunnen berichten.... die dingen gebeuren nu eenmaal.... Ik ben blij met Leo en ik denk andere op dit forum ook.

Het gaat er niet of je blij bent met Leo of niet. Heb zelf ook wel eens wat gekocht.

Het gaat erom dat hij zelf aangeeft zich benadeeld te voelen ten opzichte van anderen, terwijl hij m.i. niets heeft om over te klagen.

Omdat ik niet kritiekloos alles slik ga je het op de man spelen?

sorry, maar dat idee kreeg ik dus precies van jou.

wat mij betreft gaat de discussie over de vraag of de regels alleen voor mij gelden, als dat zo uitkomt, of dat ze dan wat breder zouden moeten worden toegepast. als ze al moeten worden toegepast.
ik had geen zin om dát kritiekloos te slikken....

het lijkt me dan helemaal niet nodig om mij kinderachtig te noemen, of te beginnen over bakken met geld verdienen. bekijk gewoon de argumenten eens, denk eens na of ik werkelijk de enige handelaar ben hier. zelfverklaard of niet.

ik heb hier ook spullen aan moderators verkocht. ik snap niet dat ronegen nu ineens deze regel van stal meent te moeten halen, terwijl ik juist op dit punt in de regels contact heb opgenomen met de forumleiding en het hen heb voorgelegd. ik heb toen, enkele maanden terug, een OK gekregen.
mag ik dan kritiek hebben? wat vind je van die feiten ? (en ik weet intussen al dat je me kinderachtig vind en een grote geldgraaier, dus dat kan je achterwege laten.)

+1 voor Leo en zn spullen. Liever dan een stortvloed aan E-mu geluidskaarten uit 1999 of een bak lui die snel zn Pulse dumpt wegens Pulse 2. Maar goed, ik bookmark marktplaats.nl wel weer, jammer jammer.

Qua prijzen wel nog even, liever een redelijke handelaar die van wanten weet dan de groep die zich telkens rijk rekent met ranzige meuk. Succes!

Dit bedoel ik dus te zeggen Leo; als je beste argument is dat "anderen het ook doen", dan vind ik dat niet erg sterk.

ik heb er geen moeite mee dat anderen het doen, totaal niet, maar ik vind het wel flauw om een regel op mij toe te passen niet op de rest en dan net te doen of er verder niet gehandeld wordt.
en als je met zo'n oneffenheidje geconfronteerd wordt, kan je het ook rechtbreien ipv een machtspelletje te spelen.

Daar ga je weer Leo.

Je bent de grootste handelaar hier. Dat is je gegunt eerlijk waar.
Maar dan moet je niet raar opkijken dat , wanneer dat tegen de regels blijkt, de groten het eerst worden aangepakt.

Het gaat er niet of je blij bent met Leo of niet. Heb zelf ook wel eens wat gekocht.

Het gaat erom dat hij zelf aangeeft zich benadeeld te voelen ten opzichte van anderen, terwijl hij m.i. niets heeft om over te klagen.

Niet alleen 1 quote uit de tekst halen natuurlijk ;) Wat ik al zei: het mes snijdt aan twee kanten......

wat me wel opvalt is dat bepalde draden over bepaalde onderwerpen mbt bepaalde personen altijd zo verlopen :)

tja, zo kan ik ook wel zeggen dat jij altijd met dit soort flauwe dooddoeners een 'positieve'bijdrage levert. het is al vaker gezegd dat je een zuiger bent, en ook dat moet kunnen, maar ik ben niet onder de indruk van zo'n vlees-noch-vis observatie van fjoesz.

ik hou mijn mond niet als ik iets niet terecht vind.
ben trouwens niet eens begonnen, het leek me inderdaad verstandiger om het op de achtergrond te regelen, maar ja, zo gaan die dingen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back