[forum] Synthesizerheaven.com

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Re: Re: Moderator??

Re: Re: Moderator??

synthforum.nl is en blijft een mooi nederlands forum for sure. Maar je moet amerikanen eens een keertje 'Dank U' laten uitspreken. Je lacht je slap. Nederlands is voor Amerikanen niet te doen joh. Zo zie je maar weer hoe intelligent we wel niet moeten zijn om zo'n taal als Nederlands meester te worden duh 8)

Dus voor de amerikanen zal Synthesizer Heaven een meer voor de hand liggende keuze zijn. En de markt daaro is ONTZETTEND groot vergeleken met Nederland. Ook al moet ik zeggen voor een klein landje als Nederland hebben we een behoorlijke grote groep synthesizer freaks! yay!

Hoe lang bestaat synthforum eigenlijk al?

Trouwens, ik ben eigenlijk helemaal geen web designer maar een software ontwikkelaar. Dat hadden jullie al gezien he ;)

Toch hoop ik dat het wat wordt omdat ik toch het gevoel heb dat de meeste mensen op mailing lijsten zoals AH en DH het wel beu zijn zoveel berichten te krijgen iedere dag, waarvan de meesten hun niets interesseert. Dat maakt een forum dus wel effe heel wat interessanter. Dus op zich heeft Synthesizer Heaven wel een kans denk ik.

Plus, het blijft leuk detail dat twee Nederlanders met SH begonnen zijn. Dat heet Peter Kersten en ikke.

Nou, als die Lexus nu maar snel komt dan ben ik al LANG tevreden... :kroon:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zie het nu ook. Leuk!

Maar ik ga er niet zoveel tijd in stoppen als in het mooiste forum ter wereld. Dit wordt echt een minimale moderator taak. :)

Re: Re: member since 2003

Origineel geplaatst door Fairlight
De groetjes,
Eric van Luijk...... JA DIE!

:D

Zie je wel! Ik wist het gewoon! Nix amerikaan, gewoon een nederlands sprekende synth-liefhebber! Kon ook niet anders.... ;)

Maar het is mooi dat ze in de V.S. strax wellicht een forum hebben dat (bijna) net zo mooi is als ons forum. :okdan:

Er is een geweldig Amerikaans forum: The Keyboard Corner

Het forum is niet erg dance/computer/softsynth georienteerd; er komen voor het overgrote deel muzikanten die hun instrument goed beheersen. Maar de kans is groot dat je hier zomaar een paar synth-ontwerpers en sound designers ontmoet...

Er wordt hier al een paar jaar met z'n allen CD's gemaakt. Ik heb aan de eerste meegedaan. Is erg leuk!

Re: Re: Re: Moderator??

Re: Re: Re: Moderator??

Trouwens, ik ben eigenlijk helemaal geen web designer maar een software ontwikkelaar. Dat hadden jullie al gezien he ;)

Nouja het gaat ook om de inhoud h`e ;) Nieuwe 'skin' is al beter... Maar word je gesponsord door Ebay trouwens?

ff offtopic...wanneer komt er nou weer eens een 'mooi' logo boven het synthforum.nl??? :dubbel: (Of schop ik CraZ nu tegen z'n benen? ;)

Re: Re: Re: Re: Moderator??

Re: Re: Re: Re: Moderator??

Dankies. Inderdaad gaat het om de inhoud, maar daar zijn we aan het werken he? :)

Yeap, ik word gesponsord door eBay. Iedere keer iemand zoekt via mijn eBay search en op iets biedt dan krijg ik $0.05. Yippie. Ik wordt dus stinkend rijk.... yeah right! ;)

Nu ken ik de kracht van multiplicatie maar al te goed, dus zodra als er, pak 'm beet, 2,500 leden zijn die per dag lekker eBayen, dan kan ik stoppen met werken. :dubbel:

Maar tot die tijd betaal ik gewoon alles zelf. Misschien niet een slecht idee voor synthforum.nl om dit eBay zoek dingetje toe te voegen? Ik bedoel, het is handig om snel iets op eBay op te zoeken en op de forum te blijven plus het voelt niet aan als reclame of wel?

Musician's Friend is een stuk lucratiever met commissies plus die zijn super populair hier in America :)

Over de SF logo: ik vind de logo zeer goed passen in het design van de site. Maar tja, zoals ik al eerder zei: ik heb hier helemaal geen verstand van (grafische dingen).

:)

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door Almeros
Nouja het gaat ook om de inhoud h`e ;) Nieuwe 'skin' is al beter... Maar word je gesponsord door Ebay trouwens?

ff offtopic...wanneer komt er nou weer eens een 'mooi' logo boven het synthforum.nl??? :dubbel: (Of schop ik CraZ nu tegen z'n benen? ;)

Hey,

Die is inderdaad leuk! Die zal ik zelf ook gaan bezoeken. Bedankt voor de tip!

Groetjes
Eric

Origineel geplaatst door Pim
Er is een geweldig Amerikaans forum: The Keyboard Corner

Het forum is niet erg dance/computer/softsynth georienteerd; er komen voor het overgrote deel muzikanten die hun instrument goed beheersen. Maar de kans is groot dat je hier zomaar een paar synth-ontwerpers en sound designers ontmoet...

Er wordt hier al een paar jaar met z'n allen CD's gemaakt. Ik heb aan de eerste meegedaan. Is erg leuk!

Re: member since 2003

Re: member since 2003

Origineel geplaatst door Vizion
Misschien kunnen we maar beter de ledenlijst van synthforum uploaden
scheelt een hoop werk..8o)

tja...als je zelf geen leden kunt krijgen is dit misschien de oplossing.....

Het zal wel loslopen denk ik. SynthForum.NL is ook niet in een nacht zo mooi geworden als het is. Het heeft gewoon tijd nodig en die hebben we... :Z

Origineel geplaatst door bambamstudio
tja...als je zelf geen leden kunt krijgen is dit misschien de oplossing.....

wel leuk al die php nuke / phpbb / unzip-'n'-upload forum sites, maar 't is wel telkens hetzelfde qua opzet, waardoor het me nou niet echt ontzettend prikkelt. zulke forumsites staan of vallen bij de threads, de inhoudelijke kwaliteit / zinnigheid / aantal members / niveau vd threads / diversiteit.

ik vind synthforum best wel aan deze voorwaarden voldoen, en heb niet al te veel behoefte aan een variant die zich tussen synthforum en AH begeeft. ik overweeg om zelf eens een site op te zetten a la music machines maar dan compleet, up-to-date, waarin alle mods, hires pics, tricks, diy etc op staan, in een snelle, intuiitive praktische interface. eigenlijk als aanvulling op synthforum.nl - als een soort 'archive' area. hierdoor zou synthforum wellicht nog aantrekkelijker kunnen worden...

Zo makkelijk als je het laat klinken is het eigenlijk helemaal niet hoor. Maar je mag het zelf effe doen als je wilt. Altijd makkelijk om zo iets te zeggen als je het zelf niet hoeft te doen....

Ik heb een week lang zonder al te veel slaap door zitten te jengelen omdat de code waar je het over hebt, heel vaak 'uit de doos' niet werkt zoals het hoort. Maar daar zul je zelf wel achter komen denk ik als je je site gaat beginnen.

Je moet ook begrijpen waarom ik deze site gestart ben. Een van de grootste reden was eigenlijk dat ik vaak op Analogue Heaven en Digital Hell mensen zag mopperen over het feit dat ze snel geen plaats konden vinden om hun files of plaatjes te sharen met iedereen op de lijst.

Ten tweede wilde ik de sfeer m.b.t. moderatie meer relaxed brengen. Ik denk dus echt op zijn Nederlands.

Ten derde wilde ik mensen de mogelijkheid geven om meer interactief om te springen met elkaar. Daarom is er ook een chatroom. Het is geen statische e-mail lijst meer maar men soms 100 e-mails per dag van ontvangt waarvan je meer dan de helft niet leest.

Synthesizer Heaven is er om de internationale gemeenschap van synth freaks en musikanten dichter bijeen te brengen. Met alles wat daarbij hoort. Geen enkele site die ik ken heeft hetzelfde doel, met als duidelijke uitzondering SynthForum.nl voor de nederlandstaligen onder ons natuurlijk!

De Synthesizer Heaven forums, wellicht ooit misschien zo mooi als die van synthforum.nl, zullen een plaats zijn waar taal nog specifieke interesses binnen muziek geen barriere mogen en zullen vormen. De potentiele groep is vele malen groter dan de Nederlandstalige leden van synthforum.nl. Maar het aantal leden zal niet garant staan voor de kwaliteit alleen.

De inhoud waar jij het over hebt is zeer zeker onderweg. Als zieke synth-freak, weet ik als geen ander wat ik nodig heb om mijn synthesizerlust te bevredigen. Dat daarbij alles hoort wat je opnoemt is vanzelfsprekend. Dat vergt gewoon ontzettend veel tijd en ook de medewerking van de leden.

Op zijn minst is de Synthesizer Heaven trein al vertrokken uit het station zullen we maar zeggen :)

Nogmaals, ik blijf hameren op het feit dat Synthesizer Heaven nog niet af is. Het is verre van af. Ik ben nog steeds niet gelukkig over hoe het uitziet en ook hoe de backend werkt (of beter gezegd vaak NIET werkt). Er zijn er dan ook plannen om alles te herschrijven zodat ik volledige controle heb over de site.

In de tussentijd zal ik het niet snel opgeven om aan SH te werken, en zal er persoonlijk ook alles aan blijven doen om het een zeer leuke en boeiende site te maken. Als het IETS is wat ik geleerd heb van de amerikanen, dan is het wel om vol te blijven houden tot het bittere einde. En ik ben pas begonnen :)

Ik heb trouwens menige toezeggingen gekregen van mensen die WEL het nut inzien van Synthesizer Heaven en die me daarbij willen gaan helpen!

Zoals we zeggen hier: Time will tell...

Groetjes,
Eric :)

ps: en sorry voor mijn nederlands wat dat krijg je als je zes jaar niks meer anders dan engels leest/schrijft/praat

Origineel geplaatst door jes303
wel leuk al die php nuke / phpbb / unzip-'n'-upload forum sites, maar 't is wel telkens hetzelfde qua opzet, waardoor het me nou niet echt ontzettend prikkelt. zulke forumsites staan of vallen bij de threads, de inhoudelijke kwaliteit / zinnigheid / aantal members / niveau vd threads / diversiteit.

ik vind synthforum best wel aan deze voorwaarden voldoen, en heb niet al te veel behoefte aan een variant die zich tussen synthforum en AH begeeft. ik overweeg om zelf eens een site op te zetten a la music machines maar dan compleet, up-to-date, waarin alle mods, hires pics, tricks, diy etc op staan, in een snelle, intuiitive praktische interface. eigenlijk als aanvulling op synthforum.nl - als een soort 'archive' area. hierdoor zou synthforum wellicht nog aantrekkelijker kunnen worden...

Laatst gewijzigd:
Zo makkelijk als je het laat klinken is het eigenlijk helemaal niet hoor. Maar je mag het zelf effe doen als je wilt. Altijd makkelijk om zo iets te zeggen als je het zelf niet hoeft te doen....

ps: en sorry voor mijn nederlands wat dat krijg je als je zes jaar niks meer anders dan engels leest/schrijft/praat

OK. maar waarom programmeer je dan niet zelf een forum? OK alle forms / db inserts en updates / security checks / priveleges, listings / sorting en search stuff is natuurlijk veel werk, maar als je nu toch ook al in bestaande code moet gaan rommelen... heb je gelijk helemaal de vormgeving in handen etc. wat ik nl. best lelijk vind aan al die forum-dingen is dat je overal tables, lijntjes, buttons, en allemaal overbodig info ziet. dit leidt enorm af van wat je in feite wil doen: berichtjes lezen en beantwoorden. bijv. de form die ik nu voor m'n neus heb terwijl ik dit intiep zou veel simpeler kunnen. al die extra opties gebruik ik 1 op de 100 keer.

dan heb je gelijk iets origineels. ik zou bijv. zoals ik al zei een soort archive / knowledge base area bijbouwen, waar georganiseerd mods / tips / files staan, die op een laagdrempelige manier door users geupload / gelinkt kunnen worden.

ik dwaal een beetje af nu ik het voornamelijk over de gui en code heb, maar dat komt omdat ik hier ook beroepsmatig mee bezig ben...

ik ben natuurlijk een beetje sceptisch, bevooroordeeld en rechtlijning in m'n reactie op je site. ik weet dat het moeilijk is iets goeds vd grond te krijgen. ik wens je veel success. ik programmeer toevallig zelf ook aan een site - voor m'n werk - daar ben ik nu al 1,5 jaar mee bezig en het valt ook niet mee. ik dacht alleen: zo'n kant-en-klare forumsite is toch een kwestie van een weekje configureren / bijschaven klaar? phpBB iig wel (heb je die al geprobeerd?)...

Tsja die out of the box dingen die zijn wel makkelijk te installeren over het algemeen. Iedereen die een beetje met computers overweg kan zou dit in principe kunnen doen.
Alleen het zo bouwen dat je het prettigst vind is een tweede. En op zich heb je dan met PHP nog een gelukkie omdat dit relatief simpel is.

En zelf een forum bouwen. Tsja, het kan wel. Maar je kunt ook zelf je eigen modular synth bouwen met alle losse modules die je maar wilt. Je kunt modulars ook kopen of gewoon een kant en klare synth.

Ik was al begonnen aan een forum zelf te bouwen, maar er komt zoveel bij kijken dat wil je echt niet weten. Daar zit gewoon vele manjaren werk in wil je het goed doen, ook al heb je de luxe van kant en klare zooi omdat soort dingen makkelijk en snel te bouwen. Maar dat was dus in de baas z'n tijd en aangezien ik het weer druk heb met geld verdienen ligt dat ook weer stil.

Het Synthesizer forum is wel een gaaf concept want toch blijkt maar weer dat er behoefte is aan uitwisseling tussen elkaar. En dan zou je makkelijk meerdere Synthfora naast elkaar kunnen hebben in meerdere talen of interessegebieden.
En interessant zou dan wel zijn om toch op de een of andere manier samen te werken zodat daar ook weer synergie tussen ontstaat. Dat zou wel fijn zijn. Want bijv een gezamelijke synthdatabase is al heel interessant.

Dankies!

Na een uur te hebben gekeken naar de code in phpBB + PHP Nuke (phpBB is 'geintegreerd' in PHP Nuke - lees: bijelkaar gegooit), kwam ik er al snel achter dat de code een behoorlijke massa onprofessioneel geklungel is.

Maar het was het enige wat een beetje werkte en ik dacht: 'ik stop er een beetje werk in en het zal wel werken'. Werken doet het wel (meestal) maar gelukkig ben ik er niet mee. Dus ik ga ook zellf een forum systeem ontwikkelen. Eigenlijk wil ik de backend van deze hele site overdoen.

Dus zekers, in de toekomst zul je zeker verbetering kunnen zien maar voor nu werkt het. Nou ja, ik heb net gezien dat mijn host weer eruit ligt. Dat zijn dingen waar ik dus moeilijk iets aan kan doen. zucht.

Nou in ieder geval hoop ik dat je ook wel eens langskomt! (als de site weer in de lucht is.... :stupid )

Groetjes,
Eric

Origineel geplaatst door jes303

ik ben natuurlijk een beetje sceptisch, bevooroordeeld en rechtlijning in m'n reactie op je site. ik weet dat het moeilijk is iets goeds vd grond te krijgen. ik wens je veel success. ik programmeer toevallig zelf ook aan een site - voor m'n werk - daar ben ik nu al 1,5 jaar mee bezig en het valt ook niet mee. ik dacht alleen: zo'n kant-en-klare forumsite is toch een kwestie van een weekje configureren / bijschaven klaar? phpBB iig wel (heb je die al geprobeerd?)...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back