De grote Korg Z1 thread

Vette bak , dat zeker, paar minpuntjes:

Traag in het verwisselen van patches,
verschrikkelijk lelijke oversturing van filters.. tot aan speakerscheurens toe... echt het lelijkste wat ik ooit heb gehoord.

en het grootste minpunt: ik heb hem verkocht.Want ondanks wat ik hierboven zeg, was het een van de vetste synths die ik ooit heb gehad.

ja die traagheid viel me ook al op ja...
als je van patch wisselt duurt het toch 1 seconde voordat je weer geluid hebt hebt..

maar die arpeggiator is gewoon koning want je kunt per step gewoon de pitch, velocity en lengte bepalen..

ben lekker beetje aan het Z1 sounds maken in mn woonkamer...

hier nog wat geluidsvoorbeelden van deze heerlijke bak :)

Attachments

• KorgZ1morearps.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 90
nog meer :-)

Attachments

• z1soundss.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 76
zijn er zo weinig mensen met een Z1 hier dan??

nog meer lekkere sounds :)

Attachments

• Z1motions.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 77
Lekker bezig Bass, fijne geluidsvoorbeelden.

Helaas heb ik tot nu toe veel te weinig met mijn Z1 gedaan. Ik denk dat ik je voorbeeld binnenkort eens ga volgen en hem in de woonkamer neerzet om op mijn gemak weer eens te gaan pielen / programmeren. Zet ik in plaats daarvan de EPS-16+ weer eens in de studio :)

Ik heb nooit veel met arpeggiators gehad, maar wil toch eens kijken naar wat er met de Z1 mogelijk is. Als je er echt zoveel mee kunt en het is makkelijk te syncen met mijn P3 dan kon dat nog wel eens interessant zijn......maar volgens mij heb ik wel eens gelezen dat sommige Z1's een sync probleem hebben, of heb ik dat mis?

nou ik heb een Z1 met een heel laag serienummer, dus echt wel 1 van de eersten. en ik heb mn EMX1 erop aangesloten en die MIDI clock gebruikt voor de arpeggiator en hij loopt gewoon strak mee... evenals de LFO en rest van het MIDI sync gebeuren...

nou ik heb een Z1 met een heel laag serienummer, dus echt wel 1 van de eersten. en ik heb mn EMX1 erop aangesloten en die MIDI clock gebruikt voor de arpeggiator en hij loopt gewoon strak mee... evenals de LFO en rest van het MIDI sync gebeuren...

Hiij kan gerepareerd zijn ( andere print erin ), maar de eerste lichting z1's heeft een probleem met midisync... ook k un je de arpeggiator speed niet makkelijk instellen, hij springt meestal om de waarde die je wilt heen...

Als je dat niet herkent is ie toch niet zo laag dat serienummer, of hij heeft een beurt gehad ( die niet meer gedaan kan worden trouwens )

hmm ik had de EMX als master, en de arpeggiator van de Z1 laten meelopen.. ook bij tempowisselingen van de EMX liep hij gewoon mee...
en mijn serienummer is geloof ik iets van nr 00180 ofzo

Lekker bezig Bass, fijne geluidsvoorbeelden.

Helaas heb ik tot nu toe veel te weinig met mijn Z1 gedaan. Ik denk dat ik je voorbeeld binnenkort eens ga volgen en hem in de woonkamer neerzet om op mijn gemak weer eens te gaan pielen / programmeren. Zet ik in plaats daarvan de EPS-16+ weer eens in de studio :)

Ik heb nooit veel met arpeggiators gehad, maar wil toch eens kijken naar wat er met de Z1 mogelijk is. Als je er echt zoveel mee kunt en het is makkelijk te syncen met mijn P3 dan kon dat nog wel eens interessant zijn......maar volgens mij heb ik wel eens gelezen dat sommige Z1's een sync probleem hebben, of heb ik dat mis?

De arpeggiator in de Z1 is te gek, het is een soort digitale MAQ16/3, je kunt per step de pitch, lengte, legato en velocity bepalen... en het aantal steps ook natuurlijk... en alles met knopjes onder het display en zonder menu

En flam, das ook erg cool! En swing, maar die zit dan toch nog stiekem in het hele kleine mini menuutje dat er toch nog achter schuil gaat. Trouwens er zit nog een functie in die ik eigenlijk nooit heb begrepen; je kan dan op een step gaan staan en als je dan wat cijfers indrukt dan krijg je van die cirkeltjes te zien. Per nummer een bolletje eigenlijk... ik had het wel eens geprobeerd maar ik merkte weinig verschil, enig idee waar het voor is (de manual hielp me toentertijd ook niet veel verder geloof ik)?

weet iemand toevallig of je de OS van een Z1 kan updaten?

Leuk :biertje:

Jij hebt het wel naar je zin met de Z1 :mega:

De arpeggiator in de Z1 is te gek, het is een soort digitale MAQ16/3, je kunt per step de pitch, lengte, legato en velocity bepalen... en het aantal steps ook natuurlijk... en alles met knopjes onder het display en zonder menu

al begrypje der gee reet van ,..fun/soundzzzplesure ...verzekerd;-]
:engel:

Back