Rommelmarkt, daar vind je toch niks?

foxenberg

This really pisses me off
Vraagje; zijn rommelmarkten interessant om te bezoeken? Heeft iemand daar weleens wat moois gescoord?

Soms loop ik met het idee om er eens één te bezoeken, maar heb zoiets van: daar vind je toch niets. Zit ik er met mijn stelling ver naast, en hebben jullie andere ervaringen? Zo ja, wat heb je dan gekocht, werkte het en hoeveel eurientjes kostte je dat...

Ik ben benieuwd. :)

Fox.

Laatst gewijzigd:
HA!

rommelmarkten zijn perfect voor casio spul! Van die lekkere ranzige lo-fi kinder keyboards.

Ik geloof dat jena_mu6 er ooit een ms20 "gevonden" heeft. :)

Idd, de kans dat je er iets leuks vindt is niet zo heel erg groot, maar toch leuk als je wel iets vindt.

Rommelmarkt is ook meer een leuk dagje uit.

Op een beetje leuke rommelmarkt vind je altijd wel wat. Zelf ga ik altijd voor tweedehands platen kijken. Vooral Disco, Italo en New Wave zijn wel aardig te krijgen (en goedkoop!), maar ik hou altijd een oog open voor leuke apparaten, maar die heb ik tot nu toe niet gevonden.

Heb op diverse rommelmarkten dus goede platen gescoord, oude retro computers en de vl-familie van casio...
Vaak zie ik ook oscilatoren voorbij komen, maar daar weet ik te weinig van, ja nou kan ik een golfvorm zien =)
Maar ik ga nooit met de gedachte om iets vets te scoren...
Gewoon je zicht op scherp zetten tussen al die troep:engel:

Een Siel orchestra(fl. 50), Roland jx3p(fl. 250?) en een Teisco s60f (fl.250) Die laats ewas echt in een absolute nieuwstaat!! De stofhoes en de handleiding zaten er nog bij en er was geen krasje op de synth te bekennen:D
Hier in een foto die ik er die dag van gemaakt heb:D

Attachments

• s60f.jpg
    s60f.jpg
    51,7 KB · Bekeken: 86
wow!
synthiaks!!
cool niet te doen!

binnekort zijn er weer massa's rommelmarkten in mijn omgeving.
reken maar dat ik die ga afschuimen op zoek naar synthjes... en Magic kaarten =)

greetz

Origineel geplaatst door STicKX
HA!

rommelmarkten zijn perfect voor casio spul! Van die lekkere ranzige lo-fi kinder keyboards.

Ik geloof dat jena_mu6 er ooit een ms20 "gevonden" heeft. :)

heb nét afgelopen weekend mijn casio sa-10 ervandaan gehaald.

VETTE BAK! :D

Origineel geplaatst door cloudman
wow!
synthiaks!!
cool niet te doen!

binnekort zijn er weer massa's rommelmarkten in mijn omgeving.
reken maar dat ik die ga afschuimen op zoek naar synthjes... en Magic kaarten =)

greetz

Welke series van magic the gathering zoek je?

Re: Rommelmarkt, daar vind je toch niks?

Ik vind er meestal nix.. OF veels te duur! :(

Origineel geplaatst door synthiaks
Een Siel orchestra(fl. 50), Roland jx3p(fl. 250?) en een Teisco s60f (fl.250) Die laats ewas echt in een absolute nieuwstaat!! De stofhoes en de handleiding zaten er nog bij en er was geen krasje op de synth te bekennen:D

Op de Rommelmarkt?

Origineel geplaatst door foxenberg
Tja, en dan nog de prangende vraag: allemaal tegelijk op één rommelmarkt?! :confused:

Allemaal op de rommelmarkt maar niet tegelijk:D

vorige maand ging ik ook met een mogelijke hoop naar de rommelmarkt op zoek naar muzikale wondermiddelen.. agz ik al die Bontempi orgels gezien heb kwam ik in een hoop rotzooi een Realistic Concertmate-360 tegen.. is zo'n Casio Tonebank imitatie.. super cool..(ding koste 250 piek in mn jeugd,en mocht um maar niet hebben) stroomsteker was dr af dus maar een adaptertje ingeplugged.. en het apparaatje deed ut prima.. Pulse Code Modulation roxxors.. mis alleen een Filter knop 8o) .. maarre ff een lineout inbouwen en 'k ga dr eens ff wat mee freaken.. sommige sounds komen wel bekend voor , vooral uit oude house platen.. :dj:

Ikzelf heb nog nooit wat fatsoenlijks kunnen vinden, behalve de gebruikelijke huiskamer-
orgeltjes vanaf 20 euro. Vaak nog met trap-inrichting. :D

Maar pas heb ik nog iemand gesproken die een Moog CDX-0652 van de rommelmarkt haalde voor
150 euro. :okdan:

Voor diegenen die het ding niet kennen, de CDX-0652 was een waanzinnige lompe Moog
orgelbak met ingebouwde Satelite uit de 70er jaren.

Hehe vandaag (22-6-03) nog een geinig Realistic keyboardje gekocht op een rommelmarkt voor 2 €

Een Realistic Concertmate-500 (schijnt een kopie te zijn van een Casio SK-1 net als vele andere kopieen van Realistic/Casio)
Weet niet wat ik er van moet verwachten heb namelijk nu geen adapter (en t'is Zondag) en geen batterijen =(

Dus ook afwachten of ie het doet....... Maar als hij het doet moet ie kunnen samplen :D (heeft ook een line in een Mic in en een Audio out minijack :D:D:D:D:D)

Hier de functies van de SK-1 (Concertmate-500 is identiek)

9.38 kHz sampling frequency
8 bit
1.4 seconds of sampling
holds one sample
32 mini keys
13 envelope shapes
portamento
vibrato
11 drum patterns: disco, rock, pops, march, samba, bossa nova, rhumba, 4 beat, swing, slow rock, waltz
additive synth section.
5 PCM tones: piano, brass ensemble, trumpet, synth drums, human voice
3 synth tones: flute, pipe organ, jazz organ
Sequencer: 400 steps of polyphonic programming or 99 step chord sequence with and 198 steps each of two solo voices.
Loses all sequence and sample memory when turned off. (is wat minder maar ja..)

En hier een fotootje van een SK-1 de Concertmate-500 is dus hetzelfde alleen staat er i.p.v. Casio dus Realistic

Attachments

• sk1.jpg
    sk1.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door Kevin
Een Realistic Concertmate-500 (schijnt een kopie te zijn van een Casio SK-1 net als vele andere kopieen van Realistic/Casio)
Weet niet wat ik er van moet verwachten heb namelijk nu geen adapter (en t'is Zondag) en geen batterijen =(

Tijd voor wat circuitbending zou ik zeggen :D

Origineel geplaatst door BCA303
Tijd voor wat circuitbending zou ik zeggen :D

Mmmm heb er pas van gehoord en heb me daar nog nooit in verdiept maarre zat er wel aan te denken (dus ff googlen naar wat modjes :D:D:D)

Back