Welk nummer/album bewoog jou tot het maken van muziek ?

Poeh, ik denk dat het die allereerste Thunderdome verzamelaar was. Ik was altijd al gek op electronische muziek en alles wat er omheen hing, en daarvoor zat ik ook wel veel te klooien met trackers op mijn Amiga en dat soort dingen, maar dat was het eerste moment dat ik echt dacht: 'hee, dit kan ik ook'. En dan niet denigrerend bedoeld in de zin van 'dat kan mijn kleine broertje ook', want ik vond het ook echt leuk. En daar vandaan ben ik dan ook gaan uitbouwen qua opdoen kennis/apparatuur en dergelijke.

ik ben wel benieuwd of wat je vroeger toen je jong was hoorde invloed heeft op wat je nu maakt qua muziek :)

Voor mij de oude Synthesizer greatest-achtige LP's, Nova (!!), en later de Italo-achtige, weer later House / Techno etc.

Ik heb er een paar,

en deze

youtube.com/watch?v=2E1LVZJtRLA

Enjoy ;)

ja ik luister rare muziek voor een 16 jarige

Last edited by a moderator:
ik ben wel benieuwd of wat je vroeger toen je jong was hoorde invloed heeft op wat je nu maakt qua muziek :)
tuulk, maar dan niet direct 1:1 qua sounds en arrangement maar de manier van denken over muziek...
de tijd dus dat electonische muziek nog maar een klein deel uitmaakte en je ook nog conventionele (voor die tijd dan) muziek luisterde...
Synthesizer Greatest....
:bekdicht:

In mijn 'defence': ik was nog jong toen!! :D

ja ik heb ooit eentje beluisterd in de hoop dat het een verzameling originele stukken waren..

bleken ze te zijn nagespeeld :duivels::duivels:=(
dat dat ook gewoon kon; synthesizer-meesterwerken naspelen en schaamteloos uitbrengen

:dubbel: hahaha ja klopt.. en daar kwam ik dan een paar jaar later achter..

..en dan stiekem de nagespeelde soms nog beter vinden ook :bekdicht:

Zoidsity;1511265 ..en dan stiekem de nagespeelde soms nog beter vinden ook :bekdicht:[/QUOTE schreef:
dat dan weer niet

..en dan stiekem de nagespeelde soms nog beter vinden ook :bekdicht:
ed starink :D

24735455.jpg

oh en deze ...

Ik begon met pianospelen toen ik 12 was, ik had een hele knappe muzieklerares op school met hele grote, euh hele mooie ogen.

Zij was multi-instrumentalist en ik vond haar erg cool, euhm.. daar kwam het dus door. :D

Ik begon met pianospelen toen ik 12 was, ik had een hele knappe muzieklerares op school met hele grote, euh hele mooie ogen.

Zij was multi-instrumentalist en ik vond haar erg cool, euhm.. daar kwam het dus door. :D

helpt altijd he, vooral die mooie grote,,,... ogen..:D

:koffie:

Bij mij wel. Tenminste: een deel van de muziek die ik goed vond toen ik jong was, vind ik nog steeds goed. En dat soort muziek zou ik nu willen maken. Dat lukt me niet altijd, want mijn talent heeft zijn grenzen. :)

Back