Welk nummer/album bewoog jou tot het maken van muziek ?

Ja, speelde ze ook, alleen niet op school. ;)

Wel drummen, dat was echt vet, ze was zelf in de twintig, begin jaren 80, en dan vet kunnen drummen, ik vond 't stoer. 8)

Ik ben begonnen omdat mijn vader zelf platen maakte. En ik hoor nog steeds dat men dat bandje de beste band was die uit Nederland kwam: Solution.

Ik ben begonnen omdat mijn vader zelf platen maakte. En ik hoor nog steeds dat men dat bandje de beste band was die uit Nederland kwam: Solution.

nou, dat is misschien een beetje een understatement...

ze konden best aardig spelen, maar het beste bandje?

:koffie:

Door Aphex Twin en soortgelijke artiesten kwam ik erachter dat je niet per se een instrument hoeft te kunnen bespelen om muziek te maken. Ze maakten het allemaal - even simpel gezegd - op een computer. Toen dacht ik "waarom probeer ik dat ook niet gewoon een keer?". Kwam er toen achter dat ik het zeer leuk vond om te doen eigenlijk wel.

Toen ik dit hoorde wist ik dat ik meer wou hebben dan alleen een juno 106... Geniet nog steeds van die van die filtersweeps in dit nummer, lijkt wel vloeibaar.

Heerlijk :D

Deze track heeft me wel behoorlijk geraakt.. ineens waren de saxofoon van m'n vader en het orgel thuis interessante dingen :D en moest en zou ik een synthesizer en drumcomputer hebben :{
Was een jaartje of 11 toen.. dus daar heb ik nog wel ff om moeten zeuren :dubbel:

Last edited by a moderator:

Toen ik dit hoorde, opende dat niet alleen een nieuwe muzikale wereld voor mij, maar ook een nieuwe droom: op zo'n synth spelen met zulke vingers o:

Vanaf t moment dat ik deze plaat hoorde gegrepen door t laserdance virus.Koto was ook heel erg gaaf en die andere instrumentale tracks....maar dit was/klonk anders....energieker,meer power.
De LP Future Generation beleef ik nog steeds als een space trip:)
Heb er maar een track uitgepikt.....this is a humanoid invasion oefff.

Geen idee wat echt de trigger was maar invloeden zijn Jeff wayne's war of the worlds en Queen's Flash Gordon OST op erg jonge leeftijd. Later rond mijn 12de kreeg ik altijd italo disco bandjes via een vriend(koto en lazerdance zat daar gelukkig ook tussen). Rond mijn 17de kwam Energy flash uit van Joey Beltram en toen was ik verkocht aan dat soort muziek.

Een echte trigger heb ik ook nooit gehad. Ik was op vroege leeftijd al erg geïnteresseerd in techniek (audio en video) maar ook vooral muziek. Mijn eerste keyboardje (Casio SK1) kocht ik omdat het kon sampelen, maar niet omdat dat keyboardje door andere muzikanten gebruikt zou kunnen zijn.

Mijn grote muziek-maak-inspiratiebronnen toen ik begon waren Sonic Youth, Pixies, Dinosaur Jr, Radiohead, Doors en Pink Floyd.

Dirty van Sonic Youth ken ik denk ik wel zo'n beetje 100% uit mijn hoofd:)

Wat Ro9 post heb ik ook hoog zitten, maar dat kwam pas later.
Hetzelfde geldt voor wat Man-T post: Dj Shadow.

Ik denk dat een van de oorzaken bij mij Jean Michel Jarre's albums Equinoxe en Aero en het verzamelalbum Themes II van Vangelis waren. En sindsdien nog velen meer.

Haha ik denk ik lees even mijn eigen oude threadje terug :) wat een toffe posts zitten er tussen zeg ! echt pareltjes ! daar kan meer bij :)

Back