Je modulaire setup - Foto's ! -

Okee dan, dit is de situatie op dit moment. Voor de live sets (16 januari Steim Amsterdam).
Gein heeft nog een case voor me met een rijtje extra voor tile modules van Erthenvar. De ADSR gaat er nog af en de VCA wordt vervangen door EOWave.
Jammer genoeg geen ruimte meer voor de CGS matrix mixer. Die maakt het leven wel een stuk gemakkelijker....

image_93285.jpg

Last edited by a moderator:
De benjolin en de MMG en Echophon vormen een goed trio. Daar kan ik iets moois mee opbouwen. Ik ben nog steeds niet uit de vraag hoe ik nou mooie pulsen kan maken. (beschouw mezelf ook nog als een newb). Ik deed dat totnogtoe met de adsr/vca variant. Is er ook een andere manier om een toon sequentie (bijv vanuit de Rene naar de Cyclebox) van vlakke toon naar een geshapete toon om te zetten?

btw met gein afgesproken dat we zondag de andere case krijgen dus volgende week andere ploatjes.

Ik heb gaatjes door de zijpanelen heen geboord en met boutjes door het hout heen de profielen vastgezet.
Als je mooie boutjes voor een platte schroevendraaier gebruikt ziet het er best netjes uit. Eventueel kan je ze verzinken als je dat liever hebt.

Mijn werkwijze was iets anders. Ik heb een aantal eurorackpanels in de 2 profielen geschroefd, de buitenmaat van de profielen heb ik gebruikt om de hoeken te berekenen en af te tekenen op de te zagen zijpanelen.
Daarna ben ik gaan zagen en heb ik de hartafstanden van de sleuven van de profielen waar de boutjes in komen overgezet op het reeds gezaagde hout. Daarna heb ik alles geboord.
Als het goed is heb ik ergens foto's online staan, ik zal vanmiddag even een link posten. :)

Ik heb het bijna het zelfde gedaan maar de kast zit nu in elkaar maar nog niet gelijmt. Alles met deuvels gedaan :D

Alles is ook op maat gemaakt maar als ik nu ga boren en niet goed afteken heb ik alles voor niks gedaan. Althans....de zijkanten dan. Dus ik had bedacht dat ik eerst een mal maak van de zijkant van beide profielen waarin ik wat modules schroef zodat deze juist zijn gepositioneerd.

Dan kan ik de mal gewoon op de zijkanten leggen en exact boren. Ook zou ik een proef kunnen doen op wat ander hout.

Ik heb ook eerst een proefkast gemaakt (lees: ik was niet tevreden over mijn eerste kast)

Maar als je de gaten 1.5mm groter boort dan je boutdikte dan kan je nog iets schuiven met je profielen.

Zo heb ik uiteindelijk alles op zijn plek gekregen.

Een mal kan, maar die moet je ook weer precies op zijn plek houden als je gaat boren, afhankelijk van het model van je kast werkt dat goed of minder goed denk ik.

Maar... Het gaat je lukken! :D

:D ja het gaat ook zeker lukken. Die mal kan ik met een lijmklem vastzetten dus dat is geen probleem.

Ik ben erg blij met de kast dus wil hem niet verklooien door mis te boren. Wacht nu al een paar weken op het moment suprême. Maar deze week gaat het gebeuren. Als ie klaar is post ik wel een foto.

iig bedankt voor de tips!!! :okdan:

De staat van mijn set na een paar maandjes. Binnenkort een Optomix bestellen en een tweede p9 kist. En hopelijk nog veel meer Falafular en Ginko synthese modules!

Edit: de doepfer G6 kist en wat andere modules gaan binnenkort te koop.

image_93429.jpg

Last edited by a moderator:
Back