Je modulaire setup - Foto's ! -

Het meeste wel, ik denk een stuk of 10 kits met frontpanels, dan nog een stuk of 15 kant en klare modules. De rest allemaal diy inderdaad, goed te doen hoor :)

Ja, want dan doet alles het meteen, uhhhhhhhh :P

Diy moet je toch ook vooral wel doen omdat je het leuk vindt, en om iets te leren. De meeste kits zijn niet echt spotgoedkoop, jammer genoeg.
Als je zelf componenten regelt en frontpanels maakt is het heel goed te doen.

De E340 Cloud Generator, enorm fijne oscillator. Eigenlijk zou ik wel meer cv inputs willen, meer gericht moduleren, en niet alles tegelijk, maar zo is ie ook leuk.

Er zit inmiddels een Disting MK3 bij. En er komt zoals het lijkt een ssf/wmd quad attenuator, pingable multimode filter, digital vca, Intellijel uVca en nog een Disting MK3 bij. Dan zijn beide kasten vol.....

Systeem heeft behoorlijk wat sequence power, kan stand alone al behoorlijk freaky klinken maar wordt voornamelijk gebruikt icm met de 101 en Cat.

Last edited by a moderator:
Er zit inmiddels een Disting MK3 bij. En er komt zoals het lijkt een ssf/wmd quad attenuator, pingable multimode filter, digital vca, Intellijel uVca en nog een Disting MK3 bij. Dan zijn beide kasten vol.....

Systeem heeft behoorlijk wat sequence power, kan stand alone al behoorlijk freaky klinken maar wordt voornamelijk gebruikt icm met de 101 en Cat.

Intellijel Metropolis, Antimatter Brainseed, Doepfer vcdlfo / precision adder - YouTube

Wat een toeval, heb dit filmpje vandaag bekeken op youtube.

Thanks!

Met de amplifier versterk ik de brainseed die als quantizer gebruikt wordt op de pitch van de 101. Door de precision adder blijft alles muzikaal. Keytrack van de 101 staat aan dus die transponeert mee :)

Klinkt gaaf!

Wat veroorzaakt nu precies die goed klinkende variaties op je basis sequence?

Uhm, het wordt steeds meer zeg maar....

image_111136.jpg

Last edited by a moderator:
Klinkt gaaf!

Wat veroorzaakt nu precies die goed klinkende variaties op je basis sequence?

Ik denk.....:D omdat de Brainseed als quantizer in minor staat en de Metropolis ook. Alle variaties blijven daarom in de minor scale. Ik stond er zelf ook wel van te kijken hoor.. toch wel wat anders als chromatisch een sequence transponeren met bijvoorbeeld een keyboard.

Intellijel Metropolis, Antimatter Brainseed, Doepfer vcdlfo / precision adder - YouTube

Wat voor kastjes gebruik je hier?

Ahaa, dan stelde jij me de vraag over de adder? Het is allemaal nog wat nieuw voor mij, maar een geweldige ontdekkingsreis:D

Ja klopt, ik ben ook maar pas begonnen maar loopt alweer helemaal uit de hand. Wat vet dat je 2 metropolissen (scrabble woordje) hebt!

Het was samen met de Atlantis me eerste module, ik doe transponeren nu met de precision adder en de beatstep pro maar ik zoek nog een manier om te meten of de nootjes kloppen.

Ik ga eens googlen op de brainseed :D

[edit]
Ik lees dus op youtube dat je draait aan die 183-3 amp, eens even kijken.

Back