Je modulaire setup - Foto's ! -

Screen_Shot_2017_08_01_at_13_55_10.png

na jaren van gluren eindelijk zelf eens mijn beschaafd systeempje uploaden. (zoals ze aan het einde vd week eruit zou moeten zien)

Benieuwd naar suggesties voor de lege ruimtes. :okdan:

na jaren van gluren eindelijk zelf eens mijn beschaafd systeempje uploaden. (zoals ze aan het einde vd week eruit zou moeten zien). Benieuwd naar suggesties voor de lege ruimtes.
Mooie start, zo'n Stoicheia zou ik ook nog wel eens willen proberen. Maar VCA's zijn inderdaad geen luxe.
Enne, niet om flauw te doen, maar je moet hier wel echte foto's plaatsen, geen ModularGrid plaatjes, daar is een ander draadje voor. Dus aan het eind van de week verwachten we een foto! ;)
Atijd leuk om te zien hoe anders de systemen zijn van anderen. Ik ben verschrikkelijk conservatief als het op modules aankomt blijkt maar weer.
Ik ben met het starten ook erg behoudend geweest. Niks mis mee, maar zou als ik nu opnieuw zou beginnen het toch anders aanpakken. Minder die standaard subtractieve synth route op.

VCA's!! :)

Atijd leuk om te zien hoe anders de systemen zijn van anderen. Ik ben verschrikkelijk conservatief als het op modules aankomt blijkt maar weer.

Ik heb een Quad VCA van Intellijel op mn verlanglijst staan! De Befaco A*B+C oa genomen omdat ie ook als vca kan functioneren.

Mooie start, zo'n Stoicheia zou ik ook nog wel eens willen proberen. Maar VCA's zijn inderdaad geen luxe.
Enne, niet om flauw te doen, maar je moet hier wel echte foto's plaatsen, geen ModularGrid plaatjes, daar is een ander draadje voor. Dus aan het eind van de week verwachten we een foto! ;)

Ik ben met het starten ook erg behoudend geweest. Niks mis mee, maar zou als ik nu opnieuw zou beginnen het toch anders aanpakken. Minder die standaard subtractieve synth route op.

ik heb de diy stoicheia bij thonk besteld voor een goede prijs.
Suggesties voor 'minder behouden' modules?

Zal tzt de afbeelding vervangen door een foto :okdan:

Suggesties voor 'minder behouden' modules?
Oh, dat was in reactie op de opmerking van PWM, niet ten aanzien van jouw module keuze. Ik heb zelf bv veel teveel filters (voornamelijk lowpass), maar dat is voor mij ook een beetje deel van de reis zogezegd... Als ik nu zou starten zou ik eerder bv voor wavefolders, ringmodulators en meer logic dingetjes gaan. Die heb ik er nu ook wel in, maar dat is pas later gekomen. Maar dat soort dingen, vooral de utilities, kunnen je systeem ineens een stuk interessanter maken. In ieder geval veel meer dan weer een filter, of weer een basic oscillator. En ik vind sample modules ook erg fijn! :luv:

intellijel quad vca is wel fijn, maar ik vind die kleine attenuators voor de cv wel priegelig. ook minder vind ik dat die op 9 uur 100% doorgeven. je zou daar soms net iets meer controle willen hebben in dat gebied. de bost switch is wel weer handig overigens
je zou ook naar de mutable instruments veils kunnen kijken, evenveel hp ook.
ik heb een blinds(kan ook als quad vca maar is wel ff tricky 0-punt vinden) en wil er nog wel een veils bij op den duur

Ik heb een Klee sequencer! Wat wil je nog meer van me?! :)
Het is een beetje een bomen/bos, schoenmaker/leest verhaal.. Dit ken ik, begrijp ik en kan ik bouwen en troubleshooten als het niet naar behoren werkt. Wel wil ik wat MI modules om eens uit mijn comfortzone te komen.. Spannend!! :D

Blinds en veils zijn idd erg koel en ook totaal verschillend. Blinds voor ringmod, attenuverter, mixer en combineren van allerlei cv (geinige effecten zoals het af en toe omdraaien van een envelope met een gate bv) en veils meestal als mixer, audio vca en heerlijke distortion / saturation als je de curve exponentieel maakt. Ik heb de intellijel quad nog niet in mn handen gehad maar ik mis op mn veils de offset knop wel af en toe.

Ik heb een Klee sequencer! Wat wil je nog meer van me?!
Hmmm... vooruit, ik zal de modulaire politie afbellen.:smeris:

Veils lijkt me inderdaad ook wel fijn, maar ik heb op dit moment denk ik wel genoeg VCA's. Ik heb ook een quad, Bastl Quattro Figaro, en hoewel die fijn is gebruik ik toch meestal mijn Frequency Central en AMSynths VCA's. Vind ik fijner qua ergonomie, veel breder dus nemen ook veel meer "real-estate" in beslag, dat is wel een nadeel. Maar teveel kleine priegelmodules wordt ik iig sowieso niet vrolijk van.

Voor wie er nog op zoek is naar VCA's. Vergeet de modules van Happy Nerding niet. 3x VCA is slechts 6hp zonder al te priegelig aan te voelen. Combinatie van knopdesign (1 knop is in feite 2 knoppen op elkaar 'gestapeld') en dat alle inputs en outputs aan de onderkant van de module zijn gepositioneerd.

Heb zelf de 3x MIA die er qua layout ontwerp precies hetzelfde uit ziet maar dan een 6 kanaal attenuverting mixer/offset/scale/polarizer is. Beide modules zijn ook scherp geprijsd imo.

Telt dit ook? Ben nog niet toe aan het échte Eurocrack werk, maar inmiddels toch al wat patchbaars bij elkaar verzameld en leuk startpunt als ik zometeen voor the real thing ga :)

semi.jpg

Last edited by a moderator:
Telt dit ook? Ben nog niet toe aan het échte Eurocrack werk, maar inmiddels toch al wat patchbaars bij elkaar verzameld en leuk startpunt als ik zometeen voor the real thing ga :)

semi.jpg
Ik herken de Erebus (op Youtube gingen de buren van die gasten van Sonic Lab klagen over dat ding zo l.a.a.a.a.a.g kan die!), de 0-Coast MakeNoise en de Ants. Die laatste is pas sinds kort uit (ik bedelde eerder al om een review van je, ha ha :) ). Qua "niet te verkrijgen bij Bax" en aantal patchkabels modulair genoeg lijkt me. Heb ji de Ants in NL besteld?

[off topic] Welke v/d 3 zou jij aanraden als je er maar 1 kon kopen?

Last edited by a moderator:
Telt dit ook? Ben nog niet toe aan het échte Eurocrack werk, maar inmiddels toch al wat patchbaars bij elkaar verzameld en leuk startpunt als ik zometeen voor the real thing ga
Leuk setje! Die 0-Coast blijf ik intrigerend vinden. Heb 'm min of meer in losse modules ook wel in mijn modular, maar toch is het een ander beestje. Ben idd ook wel benieuwd welke van je apparaten je zelf het inspirerendst of fijnst vindt!

0-coast is veel funktionaliteit in 1, maar toch wilde ik al snel dingen prikken die dan niet konden

Back