Je modulaire setup - Foto's ! -

Analogue Systems Apprentice kast, op vrijdag 4 september 2015 gekocht via Music House in Utrecht. Vroeger was Music House ook dealer van Analogue Systems en na vele jaren ben ik de eerste klant voor wie ze dit merk importeren. Bob Williams van Analogue Systems kampt namelijk met zijn gezondheid en is praktisch gestopt met de verkoop.

Dit plaatje, gemaakt met Modulargrid, is scherper dan een foto. Ik probeer nog te achterhalen of ik met de skipfunctie het stapnummer van de RS-200 sequencer kan moduleren. Tot nu toe is me dat niet gelukt. Modulatie met ruis en zaagtanden zorgt er wel voor dat de sequencer soms naar achteren loopt, maar het werkt niet zo dat elke stap aan een bepaald voltage is gekoppeld. Als iemand een idee heeft, hoor ik het graag!

Het neusje van de zalm is de krachtige CV-recorder. Dat is eigenlijk een viersporensequencer die CV opneemt op een 4GB SD-kaart en weergeeft. Naar mijn mening het beste ontwerp dat ik op het gebied van CV-recorders heb gezien. Van deze recorder kun je wel data extern bewaren, maar helaas moet je de module losschroeven om bij de kaart te kunnen.

image_105198.jpg

Last edited by a moderator:
Een radiomusic reverb, met een doepfer tank. De voeding van de koffer (pelicase 1520) is een syntrotek. Geen ongewilde ruis te bekennen. Ik moet nog wat haakse pluggen solderen om de nord drum en de kaospad aan te sluiten, dan is hij wel af.

Music thing modular is de correcte naam van de reverb . Radio music is hun sampleplayer. Zijn verkrijgbaar als kit bij Thonk.

image_105222.jpg

Last edited by a moderator:
Back