Desinteresse..advies..gear wegdoen?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Misschien is er al iets soortgelijks langsgekomen, maar ik weet het eventjes niet meer;

Ik wordt steeds vaker geconfronteerd met muzikale desinteresse. In mn slaapkamertje staat best wel coole gear die ik altijd al heb willen hebben..................maar ik doe er nu zo weinig mee, 'het staat daar maar ...'
Steeds vaker ga ik lekker wat PC-gamen of video kijken of wat dan ook...

Muziek maken doe ik misschien eens in de 2 weken en mn synths programmeren gebeurd ook al bijna niet ( nu heb ik gelukkig wel knoppen op mn synths, dus dat scheelt) maar steeds minder kruip ik achter mn setup om wat te gaan jammen...

Nu zit ik steeds meer met het idee te spelen om alles in 1 keer in te ruilen voor 1 vet uitgebreid workstation om toch maar iets achter de hand te hebben om muziek mee te maken...
Ik weet ook niet of ik er spijt van ga krijgen, het is een overweging die vaak veranderd.... :stupid

Is het haalbaar dat iemand zijn Triton/Karma of andere dikke vette workstation zou willen inruilen voor (mijn) losse synths en modules?

De desinteresse in gear/muziek maken speelt mij parten....:confused: :frons:

Re: Desinteresse..advies..gear wegdoen?

Origineel geplaatst door Bass
Is het haalbaar dat iemand zijn Triton/Karma of andere dikke vette workstation zou willen inruilen voor (mijn) losse synths en modules?
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor losse synths en modules je hebt..

Bijvoorbeeld een memorymoog en een prophet 5 en een SE Omega-8... Dan wel ik wel ergens een Triton of Karma gaan kopen.

...

Attachments

• studio.jpg
    studio.jpg
    51,3 KB · Bekeken: 99
Ik zou het niet doen.

Bij mij gaat het muziek maken in vlagen. Dan maak ik in een paar maanden een enorme berg muziek, en dan doe ik een tijdje vrij weinig (hoewel ik altijd wel bezig blijf). Op de een of andere manier is dat blijkbaar de manier waarop ik werk. De gear staat een tijdje stof te verzamelen, en dan krijg ik weer inspiratie, en dan gaat de stofdoek erover, en gaan we weer dingen doen. Laatste tijd treed ik ook aardig wat op, en sinds die tijd ben ik eigenlijk altijd wel bezig. Op de een of andere manier gaat dat dan natuurlijk of zo.

Ik zou het wel doen. Weg met die zooi. En als je over een tijdje weer eens zin krijgt dan koop je toch gewoon opnieuw weer wat dingen bij elkaar. Maak je gelijk een frisse start.

Je setup ziet er niet "gezellig"uit. Je moet je ook prettig en confortabel voelen op de plek waar je muziek maakt. Gooi de boel eens om.

Origineel geplaatst door omiel
Ik zou het wel doen. Weg met die zooi. En als je over een tijdje weer eens zin krijgt dan koop je toch gewoon opnieuw weer wat dingen bij elkaar. .

eeeh ja maar zoveel geld verdien ik niet Omiel !! :frons:

Origineel geplaatst door matt second
Je setup ziet er niet "gezellig"uit. Je moet je ook prettig en confortabel voelen op de plek waar je muziek maakt. Gooi de boel eens om.

Ja maar het is maar een klein kamertje en ik heb niet de ruimte om dingen om te gooien
...deze setup neemt het minste ruimte in want er staat ook nog een bed...:L

Joh dat gebeurt vanzelf wel weer die inspiratie. Je moet gewoon ff eens wat anders doen. Gebruik desnoods eens een sample CD die je bij de FM krijgt en verkracht een paar van die samples, zodat je een andere invalshoek krijgt.

Richting de zomer maak ik ook steeds minder muziek, maar als het straks weer vriest en vroeg donker is....:eureka:

Origineel geplaatst door Bass
eeeh ja maar zoveel geld verdien ik niet Omiel !! :frons:

Kwestie van de opbrengst uit verkoop appart zetten.

Weken

Weken

Ik raak soms wekenlang mijn gear niet aan. Maar als ik het dan weer aanzet, dan ben ik maar wat blij dat ik niet -in een vlaag van verstandsverbijstering- al mijn spullen heb weggedaan. Want, zoals mijn grootmoeder altijd zei: weg = weg... ;)

ik zou het ook niet doen...maar dat ben ik. ik ben nu zelf al maanden doodstil, maar ik weet van mezelf nog steeds dat ik muziek wil en zal maken. dat is namelijk wat ik in wezen doe: muziek maken. en ik heb nog steeds plannen.

stel jezelf eens die vraag, en als je muziek maken op zich een twijfelachtige zaak vindt, dan kun je overwegen om... brr eng...

oh en inderdaad, je "hok" verbouwen, of van "hok" veranderen, kan een uitstekende methode zijn om je spark terug te krijgen

Toevallig zag ik dat je ook een sherman filterbank hebt. Bij gebrek aan inspiratie een synth erop aan sluiten en draaien maar. Als je dan nog geen leuke ideeen tegenkomt, weet ik het ook niet meer.

Origineel geplaatst door oozi
[off-topic]Bahamut heeft een leuke avatar![/off-topic]
:D :D :D :D
maar goed eeh...
Bass,
gewoon heeeeeeeel veel hele kwele (nieuwe/ouwe) muziek gaan luisteren. Dan denk je op een gegeven moment vanzelf ":eureka: Vet, dat wil ik ook es gaan proberen" Je kruipt achter je knopjes, gaat wat draaien, en ja hoor, het begint er op te lijken. Je kloot wat verder, het wordt steeds leuker (en het wordt totaal iets anders dan je in gedachte had enz enz enz en het wordt nog leuker en nog kewler enz enz enz

moraal van het verhaal: je krijg inspiratie van inspiratie

Origineel geplaatst door matt second

Ik denk dat Matt hier gelijk heeft. Schilder die kamer eens in een mooie kleur, hang wat posters en zo op... doe eens gek...

wauw....zie ik daar een Atari ST ?

Back