BTW op culturele diensten weer terug naar 6%

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
hoe socialer, des te minder je bijdraagt.....

Ik denk dat je je woorden een beetje ongelukkig kiest, mensen die vrijwilligers werk doen zijn sociaal ingesteld en dragen wat bij.
Sociaal ingestelde mensen zijn niet altijd mensen die van de bijstand leven, dus, dit soort stellingen helpen de discussie ook niet echt.
Maar volgens mij is er geen discussie meer, iedereen roept nog maar wat, samenhang tussen de postings begint te verdijnen en relevantie mbt de topictitel is er ook niet meer.

Ik wacht nog even op Sunny, en dan is het wel klaar denk ik ? :W

Mijn horizon is breed genoeg hoor, maar des te smaller de schouders des te groter de bek valt mij steeds meer op....

( ik dacht dat ik toch erg duidelijk m'n mening over het topic heb gegeven , neem nauwelijks een blad voor de mond.)
ontwikkelingshulp gewoon houden
ophouden met elkaar napraten over het boze buitenland/ europa/ luie afrikanen
herverdelen van welvaart en
belangrijkst, werkelijk eens het roer om qua economische en daarmee samenhangende modellen: duurzaam, niet meer alles richten op groei, politici met idealen en visie ipv korte termijn stemmentrekkers gekozen door mensen met gebrek aan langetermijngeheugens.
och wil er best wel eventjes een boompje over op zetten als je een en ander nog volkomen onduidelijk is, misschien op de synthforumdag ipv alhier het forum te bedoezelen met volldige offtopic politiek ?
pb'en mag ook hoor of rechtstreeks email.
tot slot: beetje flauw wel misschien om te verwachten dat 1 persoon eventjes met z'n "machtige vinger" zwaait en overal een eenduidig antwoord op weet. mijn bezwaar tegen bovenstaande discussies is het gebrek aan algemene kennis bij deelnemers , de discriminerende ondertoon ( alsof die afrikanen zo graag lekker liggen te luieren / wachtend op ons memisazakje ), en het angstige egoïsme in het algemeen wat ook op dit forum een beetje "in " lijkt te zijn. kennelijk mag het weer sinds wilders, gewoon domme praatjes uitstrooien, heet vrijheid van meningsuiting. nou ja dan maak ik ook gewoon gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting om eens wat vraagtekens erbij te stellen. wie weet leidt het nog ooit tot iets goeds samen.

Ik denk dat je je woorden een beetje ongelukkig kiest, mensen die vrijwilligers werk doen zijn sociaal ingesteld en dragen wat bij.
Sociaal ingestelde mensen zijn niet altijd mensen die van de bijstand leven, dus, dit soort stellingen helpen de discussie ook niet echt.
Maar volgens mij is er geen discussie meer, iedereen roept nog maar wat, samenhang tussen de postings begint te verdijnen en relevantie mbt de topictitel is er ook niet meer.

Ik wacht nog even op Sunny, en dan is het wel klaar denk ik ? :W
klopt, gaat er meer over dat als je financieel niks bijdraagt en je handje ophoudt, je makkelijker weldoener speelt met andersmans centen.... ;{

Ze zouden eens wat meer respect moeten hebben voor degene die wel de staatskas vullen en daarvan hun uitkering en wensenlijstje financieren.....

ik werk al 25 jaarvoltijds,
heb altijd belasting betaald
en jij raphie ?

@raphie
goed zo een beetje meer respect over en weer zou wel op z'n plaats zijn lijkt me,
en ook acceptatie dat niet iedereen die jou mening niet deelt geen asociale profiteur is.
misschien toch handig om dingen ook eens van de andere kant te leren zien. zou kunnen dat er wat economie/politiek betreft een wereld voor je op gaat.
( een wereld waarin vrijwel iedereen gewoon wilt werken om zichzelf en z'n kinderen een goed leven te bieden, simpel , niks afhankelijk willen zijn en profiteren. alleen soms ben je voor een dubbeltje geboren..., of in een rijk land met veel mogelijkheden )

tot slot: beetje flauw wel misschien om te verwachten dat 1 persoon eventjes met z'n "machtige vinger" zwaait en overal een eenduidig antwoord op weet. mijn bezwaar tegen bovenstaande discussies is het gebrek aan algemene kennis bij deelnemers , de discriminerende ondertoon ( alsof die afrikanen zo graag lekker liggen te luieren / wachtend op ons memisazakje ), en het angstige egoïsme in het algemeen wat ook op dit forum een beetje "in " lijkt te zijn. kennelijk mag het weer sinds wilders, gewoon domme praatjes uitstrooien, heet vrijheid van meningsuiting. nou ja dan maak ik ook gewoon gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting om eens wat vraagtekens erbij te stellen. wie weet leidt het nog ooit tot iets goeds samen.

Het gaat me er niet om om flauw te willen zijn, je bent niet constructief door te roepen dat dit het domste topic etc bla, wat wil je dan, een slotje? Zeg dat dan.

Ik denk dat jij zelf last hebt van politiek correct denken, tuurlijk zijn niet alle afrikanen lui, dat ze graag liggen te luieren wachtend op een memisazakje, maak jij er van, feit is wel dat Afrika zelf een aantal zaken gewoon niet goed regelt, en dat komt ergens door. Honger in Etiopie is gewoon waanzin gezien de vruchtbare grond, nu is er een complete business aan het onstaan voor snijbloemen terwijl daar nog steeds honger wordt geleden. Die grond kon al bewerkt worden voor voedselproductie toen er nog geen snijbloemen werden gekweekt, waarom gebeurde dat dan niet? Waarom moest het IMF ingrijpen, een Indier zag zijn kans en ging voedsel verbouwen in Etiopie en verkocht dat aan hulporganisaties die het vervolgens een paar honderd kilometer verderop weer uitdeelde. Die Indier werd er miljonair mee.

Waarom konden die Etiopiers dat niet zelf?? Ik kan maar 1 ding verzinnen. Super eigenwijs en te stom voor woorden. Maar jij hebt er een andere theorie over, ik heb hem alleen nog niet gehoord.

Dat was mijn inbreng mbt Afrika (in een notendop), ik heb dit proberen te onderbouwen, dat het niet aankomt, tjsa..

hmmmm sta toch meer aan de kant van Demian hierin. autonomie en succes ben je zelf.... niet altijd lopen janken dat de maatschappij je geen kansen heeft gegeven en het nooit aan jezelf ligt...

De maatschappij is niet zo maakbaar, er zijn nou eenmaal mensen die wat hulp nodig hebben omdat ze anders zijn en helemaal niet in dit onnatuurlijk systeem passen.....

Zelfs sociale dieren onderhouden hun "minkukels" kijk naar apen, de aap met een chromosoom te veel krijgt voeding en wordt genegeert als hij sociaal niet geaccepteerd gedrag vertoond....als zij dat kunnen, dan wij ook.

:)

misschien eens handig wat te lezen over de politieke ontwikkelingen in ethiopie.
lees eens over de sjah, wie hem in het zadel hielp en hield, en welk voordeel de ( westerse ) regeringen en bevolkingen er jaren van hadden. hoe de bevolking van ethiopie hem op 'n gegeven moment hebben begraven onder de wc en over het gebrek aan kennis en kunde betreffende economie en besturen die daarna duidelijk werden.
of nog verder over hoe landen in afrika zijn gevormd, op de tekentafel met een lineaal ipv aan de hand van historische verdelingen van bestaande rijken cq bevolkingsgroepen.
waarom dat belangrijk is: wij/ het westen , of je het nu leuk vind of niet, hebben afrika misvormd ten eigen voordeel gedurende eeuwen. met dank aan onze wapens en graai mentaliteit.
echt geholpen om kennis en kunde te ontwikkelen zodat de mensen zichzelf fatsoenlijk konden besturen , hebben we niet bijgedragen , eerder afgeremd.
kijk als we ze vroeger nou eens met rust hadden gelaten, of zelfs nu echt met rust laten...
maar ook nu nog profiteren wij van hun grondstoffen en gebieden, steunen we regeringen die ons voordeel opleveren en verdienen we, ook met de aftrek van ontwikkelingsgelden, meer / veel meer dan we er ooit heen hebben gebracht. kijk dat is bv de kortzichtigheid die ik bedoel.
en om nu tegen het slapste jongetje van de klas te gaan roepen , mot je maar zo sterk zijn als ons en meer eten/ terwijl wij- westerse landen jarenlang/ eeuwenlang hem z'n snickers en andere mogelijkheden hebben afgetroggeld ( en tegelijk een ons passend sterk bullievriendje hebben neergezet en/of gesteund ) is dom. inderdaad dom, of pragmatisch arrogant.
gezien het positieve beeld dat ik van mijn medeforumleden heb , heb ik gekozen voor de term dom

en ps op individueel niveau : voor 1 euro per dag kun je niet veel zaaigoed kopen, laat staan kunstmest . en als er dan ook nog een buitenstaander het eten tegen dumpprijzen aanbiedt kan je bovendien ook niks aan je medeburgers verkopen. als je aanknopingspunten voor mogelijke oplossingen zoek, lijkt me dat er toch voldoende op tafel ligt nu

+1 Sunny FTW......

En als we het dan toch over zaden hebben kan je gelijk doorlezen over zaden die maar 1 seizoen meegaan en de gevolgen die dat heeft voor de boeren die hierin noodgedwongen worden meegetrokken.
Want we willen alleen maar bepaalde groentes en fruit inkopen en die groeien maar 1 seizoen en hebben inderdaad allerlei zooi nodig om te groeien. Als je ervoor kiest dit niet te doen slaan ze je van je land af en komt er inderdaad een Indiër aan die gehaaid is, schijt aan de omgeving heeft en de boel platspuit met wat dan ook zonder de gevolgen aan de habitat te dragen....

De maatschappij waar jij het over hebt Raphie is een totalitair systeem, een systeem wat zelf ook kan begrijpen dat niet ieder individu meekomt in "de maatschappij". Hier dien je dan rekening mee te houden en niet te gaan staan roepen dat er mensen zijn die er niet net zo instaan als jij dat doet (met je kortzichtige gezwats dat je geen seacrawler bezit). Zitten ze lekker je oogkleppen, zelf uitgekozen zekers zodat je de gevolgen van het gedrag van "onze maatschappij" niet onder ogen hoeft te komen. Elke Nederlander gebruikt 3 keer de wereld zoals die bestaat, dat is lekker in de min leven net alsdat we met geld doen, meer opmaken dan dat er is......met als oorzaak welvaart!

Misschien maf, maar wij sturen al enkele jaren zaden in voor dit project : http://zadenvoorleven.wordpress.com/

En kunstmest heb je niet nodig, zeker niet bij vruchtbare grond als je aan wisselteelt doet.
Daar is wel kennis voor nodig, die kennis is in korte tijd op te doen, een kwestie van voor gaan zitten.
Zaden vermenigvuldigen zich met iedere oogst, hoeft niet veel te kosten.. enkel tijd.

Dat het westen een geschiedenis heeft in Afrika ben ik met je eens, dat Afrika nog steeds wordt uitgebuit ben ik ook met je eens, maar Afrika doet zelf ook dingen verkeerd, en de enige die daar wat aan kan veranderen zijn de Afrikanen zelf.

heel simpel, onze inkopers willen de "merken" die er zijn, en die gaan maar 1 seizoen mee, omdat de zaden leverancier ook centjes wilt verdienen..

Kan je met een veld vol eigen boontjes zitten, als het niet die bepaalde boon is wordt hij niet ingekocht. Onveilig noemen ze dat dan:)

ik stop er ff mee, dat linkse greenpeace/occupy/techno hippy gewauwel kan ik echt helemaal niks mee...

Laat die Afrikanen dan in opstand komen!

op dit moment proberen ze iets soortgelijks dat is Syrië, tis zo makkelijk nog niet, de lui die er zitten geven meestal niet zo graag hun handeltjes op...:D

(of in china een paar jaar geleden op dat plein,
of in birma al tientallen jaren
of in tibet
of in bahrein
of in iran
of in....
kogels doen auwa.... )

ik stop er ff mee, dat linkse greenpeace/occupy/techno hippy gewauwel kan ik echt helemaal niks mee...

typisch raphie weer: kom je er niet uit, sla je maar weer eens wat algemene niets zeggende kreten en onzin uit.
nou hoi dan maar weer, tot de volgende keer :doei:

typisch raphie weer: kom je er niet uit, sla je maar weer eens wat algemene niets zeggende kreten en onzin uit.
nou hoi dan maar weer, tot de volgende keer :doei:
Dag doei tot ziens! Eindleader HoelaHoep - YouTube
Ik duik er geeneens in, is mijn probleem niet, nooit geweest en zal het ook nooit worden. Sunny, sluit je lekker aan bij de jihad en doe je ding, maar doe het niet hier, al dat radicale krakers wannabee wereldverbeteraars geneuzel. geen tijd voor.... :doei:

Nja, goed, dat is weer jammer idd.

Zelf ben ik voor ontwikkelingshulp, en tegen foute bedrijvigheid door het westen in Afrika, dat van die eenjarige zaden dat wist ik, ook weet ik dat er een gemodiceerde rijstsoort is of mais, die extra vitamine C produceert, een heel goede manier voor een bevolking die gevarieerd eten ontbeert om toch vitamine C binnen te krijgen.

Helaas heeft Syngenta een patent op dit product (ook al hebben ze het zelf niet uitgevonden, enkel het patent hebben ze op slinkse wijze weten te verkrijgen) en nu kan dit product dus niet in arme landen gebruikt worden als voedselbron tenzij, idd, ping ping.

Wat betreft Afrika, ze zouden beter af zijn als het westen eerlijk naar hen toe zouden zijn, en ze zouden beter af zijn als ze zich zelf beter zouden besturen. Ik weet niet of het ene op het andere moet wachten of dat zoiets ook te gelijkertijd kan, zou wel moeten kunnen vind ik.

Ik ben in ieder geval voor ontwikkelingshulp en tegen een heleboel andere dingen. :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back