MOTU 828 mk2 synthesizers op MIC pre-amps aansluiten met XLR

aeroflux

Stamgast
Hallo,

Ik wil op mijn MOTU 828 mk2 op de ingangen 1 en 2, dat zijn de mic/guitaar ingangen aan de voorkant met de pre-amps, een synthesizer aansluiten via XLR kabels, dus niet met jack-kabels.

Het zijn gecombineerde ingangen, en het idee is dat je mics aansluit via xlrkabels en synths of andere line-bronnen met jack-kabels.

Kan ik ook voor die synth een XLR kabel gebruiken ? Ik zal denk alleen het niveau wat moeten aanpassen ?

Groet van Aeroflux

dat zou ik niet doen. je hebt te maken met een flink niveauverschil en een impedantieverschil. Je zou eventueel de instument jacks in die connector kunnen gebruiken, al zal dit ook niet fijn klinken. Waarom wil je dat eigenlijk, kom je ingangen tekort? Je zou een DI kunnen proberen, maar een ADAT expander (als je optical connectors nog niet bezet zijn, is helemaal makkelijk.

Hoi, ja dat is het, ik kom ingangen te kort, en de ADAT expander heb ik ook al in gebruik.

Je kunt gewoon jack - XLR gebruiken; heb ik ook gedaan...

ik heb het zelf eens getest met de 828 mk3:

jack naar xlr kabel, gain op 0, -20 dB pad aan en het signaal uit de x0xb0x komt binnen rond de -12dBFS.
het klinkt wel iets anders dan via de gewone line ingangen overigens, klein verschil.

Back