Welke synths zijn analoog met midi ?

needless to say; Andromeda A6

Wat vind je van kenton kits enzo?

Juno 106, prophet 600, oberheim matrix 6, synths van studio electronics, minimoog, andromeda, enz enz. 8~ 8~

Niet om te zeiken ofzo (maar ik doe het stiekem toch maar even....), maar hiervoor hebben ze nu www.vintagesynth.org voor gemaakt. :eureka:

Daar staat denk ik alles op wat je zoekt. Wat er niet op staat is hoe goed de midi-implementatie is. Het lijkt me dat deze nog wel eens per apparaat kan verschillen.

Succes.

:maffia:

er bestaan een hoop anologe synths die er in midi- en non-midi versie bestaan.
(Memorymoog... met heeele dure midikit van lintronics) SCI Prophet 5, Oberheim OB-Xa, Roland Jupiter-8.. als je een van deze synths met MIDI kan bemachtigen zou ik het zeker doen... al is het er maar eentje ;)

waldorf pulse, oberheim matrix1000, roland juno106

Origineel geplaatst door 6 trak
JP-6... dus

Op de een of andere manier word ik er aan herinnerd dat de SCI 6 trak dat ook is ;)

:eureka: MacBeth M3X, Moog Voyager, MAM MB33(II) :D...

Origineel geplaatst door Bass
DX7
Sinds wanneer? Digitaler dan een DX vind je ze bijna niet :D

Jomox maakt op het ogenblik de Sunsyn op bestelling, ik denk dat deze wel redelijk prijzig is.

Ik denk dat als je volledig analoog wil maar toch enigszins betaalbaar de Jupiter serie of de Prophet 5 je maatje is.

In bijna alle andere gevallen kom je bij de Andromeda uit.

Oberheim Matrix 1000, Korg Poly-61M, Roland Juno106... het zijn allemaal synths met DCO's (Digital Controlled Oscilators). Hoewel het geluid anoloog opgewekt wordt zitten er ook digitale onderdelen in die het geluid helpen stabieler te zijn... niet helemaal anoloog dus..

En zo zijn er nog een hele reeks anologe synhs waar geen MIDI op zit maar waarmee mbv. een kastje of een speciaal stekkertje makkelijk via MIDI te verbinden is zoals de Roland Juno 60 (ook DCO) en een reeks monosynths zoals de Roland SH serie, Sequential Circuits Pro-One, Minimoog en ga zo nog maar even de hele tijd door.

Multitrak, JX-3P, JX-8P, Alpha juno's...

hmmmz, oke allemaal DCO synths maargoed, das ook analoog :)

Back