Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
meestal is de benaming "hollandse muziek" zoals frans bauer of "nederlandstalige muziek" zoals marco borsato... 2 verschillende dingen
nederpop en nederhop heb je ook nog en "alternatieve" dingetjes zoals roosbeef

Nou ja, je hebt natuurlijk gewoon popmuziek en toettoettokkie en peppie muziek, popmuziek begrijp ik, maar die carnavalsnummers, palingsound en skihut en op volle toeren achtige volksmuziek, daar vraag ik me van af waarom het aanslaat bij sommige mensen.

Ik denk zelf omdat ze het gezellige muziek vinden, het zijn ook vaak wel 'gezellige' mensen die er graag naar luisteren, ik zelf wordt er depressief van, maar als anderen het gezellig vinden dan, tjsaa, dan is dat zo.

het is niet voor niets dat er mensen zijn die pas na het drinken van behoorlijk wat alcohol gaan meelallen met andre hazes

Maar waarom is dat? Omdat de verstandelijke vermogens dan beter aansluiten bij die muziekstijl?
De emotie die de vrije loop gaat? Dat je meer open staat? Of dat het je niks meer uit maakt? Verbondenheid voelt? Of hem ineens begrijpt? :D

dezelfde reden waarom veel mensen baldadig kunnen worden van drank of ondoordachte dingen doen, maar waarom dat zo is weet ik niet

hazes was in zijn genre ook gewoon goed

Ik denk dat ik het beste op zaterdag even de markt op moet gaan en het links en rechts even een paar mensen moet vragen, bij een willekeurige haringkraam of friettent zal ik het antwoord wel kunnen vinden denk ik. :D

Ik weet het antwoord wel: duidelijke melodieën, akkoorden uit de grond-toonladders (die toonladders zijn niet voor niets zo ontworpen) en verstaanbare teksten. Dat gaat erin als een bepaald merk van ontbijtkoek. Voor wie het begrijpt, roept het warme gevoelens op. Als je het niet begrijpt: zet eens een Amerikaans country-nummer op: zelfde recept, alleen dan niet Nederlands. Begrijp je het dan wel? Zo niet, doe dan vooral geen moeite en ga lekker door met waar je mee bezig was.

Ik denk nou niet dat de knopjesdraaisynthmuzak nou echt een voorbeeld is van wel diepgaande muziek..
Ik bedoel, raphiegrooves zijn ook gewoon jan smits in een flets jassie
Daarbij is iets wat je maakt iets anders dan wat je graag luistert
Mijn eigen muziek komt niet in de buurt van die van mn helden.. En komt daar ook nooit

prachtig hoe jij t weer weet te formuleren! hahaha :D:biertje:

Ik vind sowieso dat als je muziek met zang maakt en dat in het Nederlands doet je jezelf al behoorlijk beperkt....ik bedoel hoeveel mensen wil je dan bereiken? Of kan je het gewoon niet in het Engels omdat jezelf een beperking hebt....;) Vandaar dat de Nederhop ineens uit de grond springt.....Getto sukkels zonder opleiding die niet blji zijn met de hoogte van hun uitkering maar wel vet stoer en breed en gemeen zijn want ik ben een Nederhop Wannabee Gangsta Sukka... 8)

het is niet voor niets dat er mensen zijn die pas na het drinken van behoorlijk wat alcohol gaan meelallen met andre hazes

Uuh.. Dit is in andere stromingen niet veel anders hoor. Iedere soort muziek kent z'n eigen middeltje om je los te maken.

Uuh.. Dit is in andere stromingen niet veel anders hoor. Iedere soort muziek kent z'n eigen middeltje om je los te maken.

Grappig dat in bijna elke stroming de alcohol meestal rijkelijk stroomt.....en tis toch wel bewezen dat van overmatig alcoholgebruik de meest remmingen verloren gaan....dus 1 vd de eerste dingen die dan de vrije loop krijgt is emotie....als er dan ook nog eens muziek opstaat in je moerstaal....1+1=......

Grappig dat in bijna elke stroming de alcohol meestal rijkelijk stroomt.....en tis toch wel bewezen dat van overmatig alcoholgebruik de meest remmingen verloren gaan....dus 1 vd de eerste dingen die dan de vrije loop krijgt is emotie....als er dan ook nog eens muziek opstaat in je moerstaal....1+1=......

ja dat is inderdaad eerder de reden

en als je minder moet nadenken,opletten,loopt die muziek als boter door je oren
is dus ook heel ontspannend

Overal is alcohol. Je kan het gewoon bij de bar bestellen en je hoeft er niet eens geheimzinnig over te doen. In ALLE stromingen is alcohol de grotere losmaker..

Het probleem zit tussen de oren bij de kude
gelukkig maar..

Het probleem zit tussen de oren bij de kude
gelukkig maar..

Het probleem wel ja. De oplossing stroomt langzaam door je bloed totdat er genoeg van is om te gaan bewegen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back