Waarom houden (sommige) mensen van Hollandse 'hits' ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
zo wilde ik nog es trippend naar de EO jongerendag gaan....
zal wel nooit gebeuren want ik word ook maar ouder en ouder....

P

ik kan je wel een tip geven... niet doen. En ja, ik spreek uit ervaring.

We komen toch nog ergens met deze thread.
We hebben ontdekt dat er toch wel mooie Nederlandstalige muziek is/wordt gemaakt.

Wat de vergelijking met de simpele Juno 106 en de complexe Kronos betreft: welke van de twee heeft meer karakter?

Je kan de vogeltjesdans veel interessanter realtime uit de kronos krijgen dan uit de juno
Overigens heeft de 106 nou niet zo blachelijk veel karakter hehe.
En over dat karakter.. Dat is juist t punt. Die platte hollandse meuk heeft juist zo weinig karakter. Het maakt niet uit waar de heren over zingen. Tis altijd dezelfde toon, weinig expressie, weinig zangkunst..lege zielloze tjak. Das juist t punt. Tuurlijk is er goede nederlandse muziek, maar we weten allemaal over welke muziek we het hadden toch.
Ik vind het ook een rare vergelijking. Wil je nou zeggen dat die zielloze frans duits engels tjak meer karakter heeft dan stevie wonder? Hehe

veel verschil qua niveau tussen zanger rinus en een zekere afrojack valt mij niet echt op.
de muziek is allebij ernstig kut, en zanger rinus steekt zijn handjes ook min of meer in de lucht al gaat dat wel wat spastischer

onder mij woont een WAO-vrouwtje met een WW-vriendje, volkse bierdrinkende types zegmaar, die vinden het leuk om doordeweeks om 1.30 nog de tv of muziek hard te zetten... die zijn dusdanig niet intelligent dat ze niet nadenken over het tijdstip en dat mensen moeten werken doordeweeks...

Ik heb zo'n buurman gehad, alleen hij hoorde niet zo goed maar dat was niet erg. Politie heeft zijn deur ingetrapt omdat hij de bel niet hoorde. Ik moest niet klagen met hem als vriendeijke buurman. Zijn intelligentie was dat van een dood geboren wokkel.

Wil je nou zeggen dat die zielloze frans duits engels tjak meer karakter heeft dan stevie wonder? Hehe

Ik vind dat elk nummer een functie heeft. Stevie Wonder is hypnotiserend, Frans Duijts is om op mee te lallen. Zanger Rinus is om uit te lachen. Gebroeders Ko is melig.
De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Ok, komt ie dan heh:

Ok heh, nu hetzelfde maar dan anders, maar vooral hetzelfde:

Maar ik ben bang dat ze nog wel even uuuuuuh:

Ik vind dat elk nummer een functie heeft. Stevie Wonder is hypnotiserend, Frans Duijts is om op mee te lallen. Zanger Rinus is om uit te lachen. Gebroeders Ko is melig.
De boog kan niet altijd gespannen zijn.

Ik heb geen behoefte aan melige meelallers en uitlachers
Humor in muziek kan ook op een knappe manier
Maar je wilde een punt maken met de juno en kronos
Iets met vogeltjesdans en karakter

Nou ja, een punt? Meer dat een simpel iets ook karakter kan hebben. De sound van de Juno herken je uit duizenden. Een Kronos zou je niet meteen herkennen in een productie.

Even om de avond feestelijk af te sluiten:

En dit vind ik dus geen crap. Het is precies gemaakt waarvoor het bedoeld is. Feeeesstttuh!!! ;)

Kijk, dan weet ik genoeg. Overigens vind ik stevie niet hypnotiserend en als ik wil feesten dan draai ik wel bootsy of zo. De polonaise hehe, dat is precies de belichaming van die hersenloosheid. Het is een beetje als het nepenthousiasme van gaston starreveld.. De lag of ik schiet vliegwinkel.nl polonaise. Veel plezier man:okdan:

Als je Superstitious van Stevie Wonder pakt: eigenlijk is dat gewoon een Amerikaanse versie van een feestnummer. Alleen heb je dan in plaats van hoempapa 5000x hetzelfde riedeltje op de Clavinet.
Maar omdat het 'van ver' komt, heeft het ineens 'soul' en dergelijke...
Nee, laat mij maar lekker een feestje bouwen, ipv. critici in het publiek te staan hebben. ;)
Intellectuele muziek maak ik wel voor mezelf. Daar hoef ik een ander niet mee lastig te vallen (willen ze ook niet).

pardon?
omdat het van ver komt heeft het soul?

dat is zoongeveer de meest achtelijke opmerking die ik in ieder geval vandaag gehoord heb.

een ding lijkt mij duidelijk, jij hebt geen soul, anders zou je het verschil wel kennen...

:mega:

Als je Superstitious van Stevie Wonder pakt: eigenlijk is dat gewoon een Amerikaanse versie van een feestnummer. Alleen heb je dan in plaats van hoempapa 5000x hetzelfde riedeltje op de Clavinet.
Maar omdat het 'van ver' komt, heeft het ineens 'soul' en dergelijke...
Nee, laat mij maar lekker een feestje bouwen, ipv. critici in het publiek te staan hebben. ;)
Intellectuele muziek maak ik wel voor mezelf. Daar hoef ik een ander niet mee lastig te vallen (willen ze ook niet).

pardon?
een ding lijkt mij duidelijk, jij hebt geen soul, anders zou je het verschil wel kennen...

Natuurlijk ken ik het verschil. Maar Superstitious zou ik eerder wegzetten als een serieus nummer en niet in een feestsetje. Ik weet hoe het publiek op bepaalde nummers reageert.
Een nummer van Stevie Wonder trekt alleen critici aan die weten hoe het nummer beter gespeeld moet worden. Zet je de Polonaise Hollandaise op, dan staat de zaal op zijn kop en zijn de critici verdwenen (die houden daar toch niet van ;)).
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt: staat er een serieuze top-40 band te spelen; staan er alleen gefrustreerde (ex)-musici in de zaal, die overal commentaar op hebben. Komt er een simpele act als One-Two-Trio voorbij en ineens is het feest. Maar vergeet niet dat de lieden van One-Two-Trio geschoolde musici zijn, die precies weten wat ze doen. Dus geen Zanger Rinus zooi ofzo. Cooldown Café weet ook precies wat ze doen en technisch gezien zit het niet minder goed in elkaar dan welk dance-nummer dan ook. Houd je alleen de smaak-kwestie over, maar daar is toch niet over te twisten.

volgens mij speel jij op de verkeerde lokaties, de foute muziek...:D

tjeuzes, man, zo ken je jezelf als muzikant toch niet serieus nemen...

de polonaise hallodaise zei je, ik weet niet eens hoe die gaat, en wil het ook echt absoluut niet weten..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back