Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor je feedback.
Eerder schreef ik ook al dat er nog wel veel aan moet gebeuren.
Het klopt ook wel dat er te weinig samenhang is.
Verder ben ik niet echt bekend met de decay van de bassdrum.
Dat klinkt wellicht wat vaag; ik ben hier echter nog niet zover in.
Dit geldt ook voor de hi-hat, die ook nog niet helemaal goed klinkt.
In elk geval is er nog genoeg werk aan de winkel.

Je muziek klinkt best aardig!
Wat voor een (techno) DJ erg belangrijk is, is je kick en baslijn. Die moeten qua volume en impact aansluiten op de tracks van de gevestigde namen. De dansvloer loopt namelijk een beetje leeg als dit niet goed te horen of voelen is.
Kijk dus bijv. op youtube hoe je een vette techno kick + baslijn moet maken en hoe je deze goed afmixt. Zodra je dit een beetje in de vingers hebt (je kunt dit controleren door te vergelijken met referentie tracks) kun je verder gaan met melodieen en percussie en die goed in de mix leggen.
Kom ik meteen op een volgend punt: heb je referentie materiaal? Ken je tracks die als voorbeeld kunnen dienen qua sound?
Leer te luisteren naar deze tracks op een technische manier, dus luister naar hoe de baslijn en kick samenwerken, hoeveel laag er in de kick zit (kun je meestal in de intro horen als de kick solo staat), hoeveel laag er in de baslijn zit etc. Dit zijn allemaal factoren die bepalen of je track lekker grooved of dat het een beetje 90's achtig statisch wordt.

die eerste track is gewoon af en top,niets aan veranderen
het is techno stijl van begin jaren 90 met lekker 80s bass lijn met een modernere toets van 10 jaar terug
volledig retro maar echt goed klinken hoor,ik ga em nog eens luister zie,super!
![]()
Je muziek klinkt best aardig!
Wat voor een (techno) DJ erg belangrijk is, is je kick en baslijn. Die moeten qua volume en impact aansluiten op de tracks van de gevestigde namen. De dansvloer loopt namelijk een beetje leeg als dit niet goed te horen of voelen is.
Kijk dus bijv. op youtube hoe je een vette techno kick + baslijn moet maken en hoe je deze goed afmixt. Zodra je dit een beetje in de vingers hebt (je kunt dit controleren door te vergelijken met referentie tracks) kun je verder gaan met melodieen en percussie en die goed in de mix leggen.
Kom ik meteen op een volgend punt: heb je referentie materiaal? Ken je tracks die als voorbeeld kunnen dienen qua sound?
Leer te luisteren naar deze tracks op een technische manier, dus luister naar hoe de baslijn en kick samenwerken, hoeveel laag er in de kick zit (kun je meestal in de intro horen als de kick solo staat), hoeveel laag er in de baslijn zit etc. Dit zijn allemaal factoren die bepalen of je track lekker grooved of dat het een beetje 90's achtig statisch wordt.
Hele goede tips en goed uitgelegd. Het is vooral de vraag: met een referentie track en wat onderzoek naar wat voor geluiden worden gebruikt en hoe worden deze behandeld, gemixt, etc, heb je een redelijke basis en de rest (als je de kick en de bass hebt) komt min of meer vanzelf.![]()

Goed dat je deze vraag stelt.
Een referentie voor mij is de track Pyramid van Jaytech www.youtube.com/watch?v=H5OHuZIAl00

Heuj, das meer mijn meuk!Goed dat je deze vraag stelt.
Een referentie voor mij is de track Pyramid van Jaytech www.youtube.com/watch?v=H5OHuZIAl00
Wel Hega, deze keer klinken de tracks iets beter, het enige wat ik zou toevoegen in de eerste is een geluid dat de boel integreert, zeg maar een padje of zo, met filters, anders zijn de verschillende secties te strak.
Ook in de etnische track, die is meer soort van film muziek.
Maar dit is zeker een vooruitgang. De geluiden komen in ieder geval wel duidelijk naar buiten, alhoewel je de rode lijn nog moet vinden.
Referentietrack (link van youtube) is heerlijk, dus luister naar de flow-pads daar en bestudeer deze, je kunt dat in Ableton vrij makkelijk doen.
(en ja hoor, wat rubbah zegt... maar vooral je ding doen).
ehm, dit is natuurlijk geen techno, maar eerder trance/ progressive. geeft verder niets, en't klinkt leuk, maar je gaat nogal nat als je een dergelijke plaat aan juan atkins geeft![]()