Dub Techno Statisch geluid

Nightly Build

Go for what you know
Hoe wordt dat statische geluid gemaakt dat je vaak in dubtechno op de achtergrond hoort.
Het is een soort ruis-kraak met een emmer reverb eroverheen.

hier hoor je het het meest duidelijk:

maar het zit ook in veel nummers van Rhythm & Sound.

Spring reverb is het eerste waar ik ook aan dacht maar dat is het geloof ik niet.
Het is denk ik een soort machinegeluid.
Of een een patch van een synthesizer die het nabootst.
misschien het bandloopwerk van een tape echo apparaat oid.. alleen dan die kraakjes nog.. misschien is dat wel gewoon vinyl gekraak maar ik betwijfel dat ook.

precies wat ik zocht! :okdan:

ik dad het al zelf op een andere manier gedaan.. met echte vinyl kraak, synth noise en machine-hum, komt ook aardig in de buurt.

kun je me eens wat meer voorbeelden geven van dub techno, vind het toch wel erg fijne muziek!

labels/artiesten/compilaties?

als het maar niet te clubby/housy/minimally is maar lekker dubby :)

Rhythm & sound heb ik ook wel alles van, en stevige techno waardeer ik ook, dus dan is dub techno nog niet eens zo'n gekke crossover :D

Basic channel (rhythm & sound's voorganger), echochord, deepchord, echospace. (lekker originele namen he ) modern love, thinner, stadtgruen..

excuses voor het posten van dat waardeloze filmpje.
Hij laat echt helemaal NIETS los over productietechnieken en hoe je je sound zo dik krijgt.
En die redbull slurpende wannabees in de zaal vragen er ook niets over.
Hij zit daar gewoon een beetje de normale jongen uit te hangen en plaatjes te draaien omdat het nou eenmaal bij z'n promo activiteiten hoort en die interviewer is helemaal een lamzak.
..sorry dus

ja zn antwoord is steeds 'ik weet het niet. haha'

ik denk dat hij de muziek liever voor zichzelf laat spreken

Back