USB powered synths voor mobile setup

Mikula

Soulman
Hey allen,

In mijn zoektocht naar een 25 of 32 keyboard controller voor mijn mobiele setup kreeg ik het idee om in plaats van een controller toch maar op zoek te gaan naar een kleine synth die kan draaien puur op bus-power, zodat hij dus geen voeding nodig heeft en ik daarmee 100% mobiel kan werken. Zoiets als de Novation Xio bijvoorbeeld.

Weten jullie of er meer synths bestaan die deze mogelijkheid heeft? Als ik het goed lees heeft de Novation Ultranova ook deze mogelijkheid of heb ik dat mis?

Anyhow. Belangrijk voor mij is dat het ding het liefste full size toetsen heeft en battery powered heeft niet mijn voorkeur (4 uurtje spelen en dan weer op moeten laden schiet niet heel erg op).

Goeie keus. En het is een audio interface dus letterlijk 1 kabel van synth naar pc. Was alles maar zo simpel.

Precies! ik ben ook een simpele man :-)

Wat ongelovelijk fijn werkt die Automapping trouwens. Ik had er niet bij stil gestaan dat dit natuurlijk ook gewoon een Novation controller is die compatible is met hun automapping software..

Hij scant een keer al mijn VST's en zie bij het gebruiken van een VST gewoon alle mogelijke parameters in het schermpje staan die ik met de knoppen erboven kan bedienen. Wow, als ik eerder wist dat dit zo fijn werkte had ik waarschijnlijk ook al veel eerder een novation controller aangeschaft.

Back