Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Zou kunnen, maar kan er verdomd weinig over vinden.
Kan me een interview met Marc Acardpina in de Thunder herinneren waarin 'ie vertelde het heel erg te vinden dat er fascistische hardcore uit Duitsland kwam, daarbij noemde 'ie die track. Heb het ding zelf volgens mij ook ooit wel 's gehoord maar het heeft weinig indruk achtergelaten.

was inderdaad niet echt een hoogstaand werkje, anders had ik hem wel gekocht. Het is ook wel wat, de meeste gebombardeerde stad van NL die plaat toesturen. Vandaar ook de evil maniax respons.

http://www.vintagesynth.com/casio/rz1.php
Even wat ontopics nu we het over Gizmo hebben, de Casio RZ 1 is ook regelmatig gebruikt, oa deze track. Één van de weinige apparaten die ik nog nooit in mijn handen heb gehad.

Wat ik mij altijd heb afgevraagd, gebruikte TNT een specifieke drumcomputer ? Met TR 909 kloon geluiden. Zijn drums klonken altijd wat out of sync ook en altijd hetzelfde.
Kan ook zijn dat hij bv een eigen 909 kit had via een roland s330 of één van zijn broertjes had, want die heb ik ooit getest en die hadden exact zo'n afwijking in hun midi timing.

Sowieso alles van Richard van dongen klonk zo toendertijd.
Grappig, ik zie op discogs dat hij in 2007 een plaatje heeft gedaan met jan kruithof, die ik ken omdat hij bij Peter Verspuy muziekinstrumenten heeft gewerkt :D

Laatst gewijzigd:
Dát is een ontzettend VETTE track!! Kick heerscht, vooral de break vanaf 3'20"!!

EDIT: Gizmo's Bottrop track dus..

Laatst gewijzigd:
Dat speedfreak verhaal kan ik me nog herinneren ja. Wist niet dat het bomb rotterdam heette. Heb zojuist alle respect verloren voor deze man.

In Engeland dachten ze er zo over :

(Ritchie Hawtin!)

In de VS:

En de eerste opstapjes naar de melodietjes uit Duitsland (trackers!)

tactic> pak je exact 2 van mijn andere favo's eruit haha. Ben lang op zoek geweest naar Trac-X, pas in 2004 ofzo kunnen vinden. Disintegrator lag rond 1997 ineens nieuw bij triple vision achterin een bak. Ik wist de titel niet maar had het turbulentie bandje grijs gedraaid waar hij op stond. Alsof je de loterij wint dan ... loop je naar de kassa "wat kost ie ? ... nou gewoon, 17,50 gulden" yeah \:D/ !

Die trac-X is volgens mij niks anders dan een TR 909 die door een distortion pedaal of iets dergelijks gaat. Lijkt er in ieder geval op dat alles door één output komt. Die vervorming van de hihats en cymbals heb ik nooit kunnen nabootsen.

Haha, de kat schrikt wakker van het intro geluid van disintegrator :D die hihat riffs man, vet.

Het hele IS label (samen met Direct Drive Records) was vette trip trouwens :okdan: maar woonde Hawtin toen niet gewoon in Canada al (Windsor) Hij is ooit begonnen toen hij muziek via/door Jeff Mills.

Weet niet of het aan deze thread lag maar ik heb een nachie gezzelig doorgehaald.
En me matties met een hoover laten spelen.8)

Is er al een "Maak een stukje early rave/hardcore/house" draad? :halleluja

Gaat ie:

Deze hebben we gemaakt in de tijd dat ik havo examen deed in 1995 (is dit nog early?). Het was in de tijd dat 'Play my Game' van Dj Paul veel gedraaid werd. Dj Paul was beinvloed door Scott Brown (q-tex etc), en wat de Engelse rave scene deed (Dj Vibes, Marc Smith(the mad one!) etc).Later hebben ze nog 'Feel the music gemaakt, met het oa çheese 'beats''. En vanwege Erik zijn gabber liefhebberij en mijn breakbeat/rave invloeden, was deze stijl een openbaring voor ons. Vandaar deze plaat, happy hardcore voordat de dx basjes hun intrede deden.

Gear :

Breaks - Roland W-30
Samples en geluiden - Esi 32
Drums - TR 909.
Gemixed op een soundtracs mrx 32, met philips speakers.

Onze directe voorbeelden

en

Back