WAREHOUSEGROOVE
Paprika expert level 10
Is er al een "Maak een stukje early rave/hardcore/house" draad?![]()
Wat houd je tegen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Is er al een "Maak een stukje early rave/hardcore/house" draad?![]()

Gewoon 4 knallers 
Bij labels als Cenobite zijn ze weer bezig met dat soort oudere stijl hardcore: http://www.cenobite.nl/Zijn er eigenlijk mensen die bewust retrogabber maken?

Altijd al willen weten: Hoeveel betaalde ID&T voor een release op Thunderdome ?

....dus om langere samples op te nemen draaide je de originele plaat sneller af tijdens het samplen en speelde je die sample vervolgens op een lagere noot af om 'm goed te horen...vandaar dat veel samples zo lo-fi klinken uit die tijd...los van het feit dat de samplers zelf ook maar 8 of 12 bit waren..
).
Later ondersteunde MED wel kabel sync en extra software gemixde tracks.

Truukjes die je wel met de Amiga moest toepassen:
- Je had maar 4 kanalen (8-bit) geluid. Was je slim, dan mixde je in je sound editor geluiden voor. Bv. de snare en bassdrum te gelijk in 1 sample. Dat kostte iets meer sample time maar nu kon je de bassdrum en snare te gelijk laten klinken en kostte het toch maar 1 kanaal.
- Je kon een filter simuleren door een sample te maken/nemen met een lange filter sweep en dan bij elke noot de sample start te veranderen. Net echte acid (not)!
- De output was stereo: 2 kanalen links, 2 kanalen recht. Je wilde je drums/bass mono hebben, dus nam je de track op met je cassettedeck in mono.
- Je wilde meer dan 4 kanalen? Je kon altijd 2 Amiga's gebruiken zoals in Urban Shakedown - Some Justice (UK hit). Zij deden dit op de volgende geadvanceerde manier: op de 2 Amiga's te gelijk op play drukken.
Later ondersteunde MED wel kabel sync en extra software gemixde tracks.
ik zag wel in het verhaal van Niel wel al dat er ook een 24.8 is, da's alvast mooi een stukje kleiner lijkt me

Die trac-X is volgens mij niks anders dan een TR 909 die door een distortion pedaal of iets dergelijks gaat. Lijkt er in ieder geval op dat alles door één output komt. Die vervorming van de hihats en cymbals heb ik nooit kunnen nabootsen.
Of op de ene floppy linker kant van stereo sample en op een andere de rechterkant lol.