Hoe werd de eerste gabberhouse gemaakt?

Die platen van Defcon en Trac-X en hardsequencer en dat soort stuff.
Van die synthgeluidjes en die je echt bij blijven .
Of ze bij elke track gabberhouse opnieuw probeerden uit te vinden.
Echt kei originele stuff allemaal, echt geweldig vind ik dat.
Dat mis ik tegenwoordig echt

acid rain

steengoed vond ik die toen, vooral die breaks die zo vet op de kick liggen halverwege.

en dat niemand deze heeft geplaatst, tijdloos deze en altijd lekker.

En dit soort kick only platen was ik altijd helemaal gek van en nog steeds eigenlijk.

Dano komt bij ons (ProAudioEducation.nl)in de derde week van september een master class geven. Als je hier bij wil zijn dan kan dat, ook voor niet leden maar dan moet je wel even lid worden van onze facebook pagina.

PS, en ja, hij gaat de oude manier van werken behandelen.

Naast Dano zal op de zelfde dag nog een aantal master classes worden gegeven, ik ben er alleen nog niet helemaal uit wie ik ga kiezen.

Hoop dat jullie dit waarderen en dat dit niet als spam word aangemerkt want dat is niet mijn bedoeling.

Gr
Edward

Leuk topic dit! Eentje van mij uit 1997, toen ik nog in een aussie rond stuiterde met een eilandje op mijn hoofd.
Mijn voorbeelden in die tijd waren Ruffneck, Chosen Few en Dano.

Gebruikte gear is:

Atari met Cubase 2.0 als sequencer
Jomox XBase09 voor de kick
Zoom 505 gitaar FX als distortion
Yamaha SU10 samplertje
Yamaha CS1x voor drums en wat sounds
Roland MKS-50 voor de hoover natuurlijk
NordLead1 voor de piew sound die er later bij komt

Wat ik me ook nog herinner was dat je uren bezig kon zijn met videobanden bekijken en spoelen totdat
je ergens iets gevonden had wat je kon gebruiken in je nummer als sample materiaal.

De meeste spullen heb ik nog, misschien dat ik die binnenkort eens afstof en weer probeer er
een oldskool hardcore nummer mee te maken. Zal ik dan in die andere draad plaatsen.

zo... lekker topic....
Komt mijn hele jeugd ineens voorbij zeilen :)

ik zag alleen deze paar er nog niet tussen staan ( of ik heb eroverheen gelezen )

En dan is vooral three-oh-three helemaal de bom IMO

De gehele 'Lost' serie verdient in mijn ogen een podium.... altijd van die lekker ruimtelijke platen..

en van een paar jaar later was dit toch echt een enorme knaller

mja... je hebt gelijk... die laatste 2 horen hier niet echt thuis..
De eerste is twijfelachtig.... het origineel zou in het kader van de thread meer op zijn plek geweest zijn.
Maar ik kwam ze tegen met doorklikken en werd wat enthousiast ^^

Iemand enig idee wie deze kraker heeft gemaakt? Stond op een plaat die destijds bij een Rotterdam Records party in de Energiehallen kreeg (de 1e zoveel honderd bezoekers ofzo).

Nooit achter gekomen wie dit heeft gemaakt.

ENFANT TERRIBLE - P.W.A - YouTube

Dat is ROT 000 en volgens mij was het oa XXXX en XXXX :smeris:
in de collectie *B kant geloof ik Rob Jansens Boy's Interface (moet een keer even alles doorspitten)

Hier een paar van de eerste tracks van mij die gereleased werden...alles gemaakt met 'n paar seconden sample-tijd en wat gare geluids modules (Orla dse-24,Roland U-220 en 'n geleende Kawai GMega)...destijds afgemixed op oude hi-fi speakers en een oude mixer...

Dj Dione - Wonderdrugs (Alles samples...totaal 8 samples) :

http://youtu.be/r3DBYNqFwBY

Ampy Kire - So Funky (de leadsound komt uit de Orla DSE-24...een soort fm-module die vreselijk ingewikkeldd was om te programeren,maar klinkt wel lekker)...:

http://youtu.be/P9j90ygLorg

Whousers - Take Off (vanaf 3:52) (meest samples..de leadsound is een sampletje,gefilterd met de Akai S-612) :

http://youtu.be/5_U9x8xv8Fc

Back