Van welk geluid hou je meer van deze twee POLYSIX of de JUNO-60

Van welk geluid hou je meer van deze twee POLYSIX of de JUNO-60

• POLYSIX

Stemmen: 5 41,7%
  • JUNO-60

Stemmen: 7 58,3%

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Enquete gesloten .
Ik blijf bij de prijs van een Juno-60: als hij 200 euro zou kosten; prima, maar 975 is niet meer reëel.
Als ik kijk naar welke plugins ik het liefste gebruik, kom ik het vaakst bij Novation uit en niet bij de Juno-klanken. Ik heb graag een uitgebreid programmeerbare synth en dan valt de Juno al heel snel af. Ik heb zelfs ooit een JX-8P met PG-800 de deur uitgedaan, omdat ik het geluid wel mooi vond, maar de programmeerbaarheid te beperkt. Er zat bijvoorbeeld maar 1 filter in, terwijl ik 4 filters per patch was gewend van de Korg Wavestation (en dat keer 8 in een performance). Nu 10 jaar later, zou ik de JX nooit weggedaan hebben vanwege de sound, maar toen was hij gewoon te beperkt. Je hebt nu plugins voor elk dingetje en toen moest je veel meer dingen doen met 1 synth.

975 toch niet??? nee joh....

voor dat geld heb ik 100x liever een nordlead en een jp8000, veel meer sonische mogelijkheden

Ik heb graag een uitgebreid programmeerbare synth en dan valt de Juno al heel snel af. Ik heb zelfs ooit een JX-8P met PG-800 de deur uitgedaan, omdat ik het geluid wel mooi vond, maar de programmeerbaarheid te beperkt. Er zat bijvoorbeeld maar 1 filter in, terwijl ik 4 filters per patch was gewend van de Korg Wavestation

En wat zou je met meer dan 1 LPF en 1 HPF doen bij een JX-8P patch die dus uit maar 1 layer bestaat? :frons:

Verder is de prijs die betaald wordt voor een synth per definitie reëel. Of jij hem zoveel waard vindt, is een andere zaak.

Nu gaan ze ook wel voor minder dan 975 weg hoor. Maar goed, ik dacht dat dit draadje niet over de prijs ging maar over het geluid van beide synths.

Wauw... Kebu, nóóit van gehoord, maar mooi! :)

Kreeg er een beetje Nova gevoel bij.

'k Heb verder een zwak voor de muziek van Enya.. :o: alleen is de kwaliteit van het geluid/filmpje niet echt vergelijkbaar met die van Kebu, dus goed vergelijken is 't niet echt..

Sowieso hebben zowel Korg als Roland hun eigen geluid, over 't algemeen.. Dus gewoon allebei! :D

En wat zou je met meer dan 1 LPF en 1 HPF doen bij een JX-8P patch die dus uit maar 1 layer bestaat?

Je hebt 2 oscillatoren. Dus zou ik die ook apart van elkaar willen filteren. Elke andere synth die ik daarvoor heb gehad kon dat. Daar waren beide oscillatoren complete synths met eigen filters en envelopes. Dus een helder belletje op osc 1 en een gefilterde pad op osc 2 bijvoorbeeld...

Je hebt 2 oscillatoren. Dus zou ik die ook apart van elkaar willen filteren. Elke andere synth die ik daarvoor heb gehad kon dat. Daar waren beide oscillatoren complete synths met eigen filters en envelopes. Dus een helder belletje op osc 1 en een gefilterde pad op osc 2 bijvoorbeeld...

ik denk dat je osc verward met een patch in een multitimbrale synth

Wat Bas zegt. Jij wil gewoon een synth met een upper en lower part per patch, en dat houdt veel meer in dan enkel filters. Maar zo is de JX8P in het geheel niet opgebouwd, die is voor 1 part bedoeld. Anders zou je ook dubbel zoveel enveloppes etc moeten hebben. Wat jij zoekt is niet de JX8P maar de JX10.

Wauw... Kebu, nóóit van gehoord, maar mooi! :)

Kreeg er een beetje Nova gevoel bij.

Je moet eens naar het nummer Celtic Rain van Mike Oldfield luisteren, dan weet je waar Kebu zijn inspiratie haalde. :) Die "Michael" in de titel zou trouwens best wel eens naar Michael Oldfield kunnen verwijzen. Zelfs de stijl van de clip is gebaseerd op bv William Tell van Mike Oldfield.

Die MicroPreset patch vind ik héééél mooi. Klinkt heel erg als een Minikorg 700, maar toch weer net wat anders.

hehe mark-t
ik heb beide synths, allebei tof
dacht ze te gaan verkopen maar doe ik toch maar niet
de lfo op de polysix doet ineens weer normaal, das ook fijn
de polysix heb ik gekregen en de juno voor 270 incl statief.. dat zijn nog s mooie prijzen
ik was een beetje moe van de juno omdat ik er ZOVEEEEEEL mee gemaakt had
nu heb ik m 1,5 jaar uitgeleend en begin m toch te missen
het is geen uitgebreide synth, maar alles klinkt warm
ik wil wel zo'n midikit inbouwen, want die midi2dcb das toch een beetje kutten

nou ja, de klanken (synthese technisch) zijn in dit geval niet echt ingewikkeld ofzo dus vandaar...

Het hoeft ook niet per sé ingewikkeld te zijn voor mij, als het maar mooi is. En die MP500 lead vind ik dus erg mooi. Zoals de minikorg: qua synthese zit er niet veel in, maar wat er in zit heeft een heel aangename geluidskwaliteit.

Dat gezegd zijnde is het wel een leuke aanvulling om daarnaast wat synths te hebben die complexe synthese kunnen, bij voorkeur dan ook nog eens goed klinkend.

Het hoeft ook niet per sé ingewikkeld te zijn voor mij, als het maar mooi is. En die MP500 lead vind ik dus erg mooi. Zoals de minikorg: qua synthese zit er niet veel in, maar wat er in zit heeft een heel aangename geluidskwaliteit.
Helemaal mee eens. Die hele ouwe Korgies leven als geen ander.

Dat gezegd zijnde is het wel een leuke aanvulling om daarnaast wat synths te hebben die complexe synthese kunnen, bij voorkeur dan ook nog eens goed klinkend.
Modulaire synths, evt analoge voor mono sounds en digitale voor polyfone sounds. Of je kan de analoge samplen.

Nee hoor. Gewoon een single patch met 2 oscillatoren, 2 filters en 2 amps. Dat was toen noodzakelijk omdat multitimbraliteit nog niet echt gangbaar was en je één synth voor meer doeleinden nodig had.
Tegenwoordig maakt het niet meer uit en hang je gewoon een module achter een JX als je wilt layeren.
Maar inderdaad spreekt een JX-10 mij vele malen meer aan dan een JX-8P. Tja, wie zou niet liever 2 ipv. 1 JX-engines willen hebben?...

Nee hoor. Gewoon een single patch met 2 oscillatoren, 2 filters en 2 amps. Dat was toen noodzakelijk omdat multitimbraliteit nog niet echt gangbaar was en je één synth voor meer doeleinden nodig had.

A rose by any other name would still smell as sweet. Wat jij omschrijft zijn 2 patches tegelijk, welke naam je ze ook geeft (noem het 2 parts voor 1 patch, noem het 2 patches voor 1 preset, noem het voor mijn part 2 voices voor 1 performance). Net zoals een Wavestation 4 patches tegelijk heeft onder zijn pookje. Bij sommige synths kan je ze layeren (dan heten het vaak upper en lower part), bij sommige kan je ze splitsen, bij sommige zoals de wavestation mixen (vectorsynthese), maar het blijven gewoon meerdere patches tegelijk.

Back