Van welk geluid hou je meer van deze twee POLYSIX of de JUNO-60

Van welk geluid hou je meer van deze twee POLYSIX of de JUNO-60

• POLYSIX

Stemmen: 5 41,7%
  • JUNO-60

Stemmen: 7 58,3%

• Totaal aantal stemmers
    12
  • Enquete gesloten .
mooi...
topicstarter reageert ook niet meer dus
:slotje:

nee... roept een goddelijk stem van boven, over precies een half jaar mag deze draad dicht als er geen animo meer voor is. trouwens over een week heb ik ook een Roland Juno-60 dus dan ga ik het verschil horen .In jammer genoeg niet echt mooie staat maar toch.
joepie. of niet natuurlijk.

ooh?
wat is de conclusie dan? 8>

Dat jij voorbarig bent misschien. of vind je ze weer allemaal te duur voor wat ze kunnen?

't leuke van de Juno vind ik, hoe herkenbaar die ook is met z'n smeuigheid, je kan een Juno60 ook prima "verstoppen" in de muziek; dat je het écht niet hoort, maar dattie wel flink bijdraagt.. dát kan die ook :)

Ik vind zaagtandjes mooier klinken dan blokgolven.
De Juno is een scherp klinkende synth met de chorus als warm bad.
De Poly is een warm klinkende synth met een veelzijdiger bad, maar dat bad is minder warm te stoken. :)

Niet online denk ik, maar er zijn nog steeds enkele zaken die niet op het internet staan en toch bestaan. :)

Het is gewoon een stevige basdreun, maar het is nog niet zo evident om hem even slammend na te maken. Ik heb al gelijkaardige brouwsels gemaakt op de polysix, maar nog niet zo groots als ik hem me herinner van bij Vic. Aangezien mijn Polysix geen geheugens heeft, is het ook telkens weer een nieuwe uitdaging voor me. Een beetje zoals altzheimer hebben. :)

LOL, :D "Mother Of All Timpanis" patch :D leuke naam :biertje:

Kan geen geluidje posten, ben vele duizenden km van mn krib verwijderd :L

even on topic !

De poly6 doet meer het geluid maken wat ik wil dan de juno6/60
Dat geld ook voor bas sounds uit die 2.

Doe mij trouwens maar een 106 ipv een 60/6 niet dat ze veel verschillen maar de 106 heeft net iets ...... hmmm ...... dat dus .... smaak.

Op de Kronos zit een soundengine die poly6 noemt, klinkt geweldig goed, er is verder geen poly6 geluidje uit te krijgen, kompleet andere klank. deze gebruik ik net ze vaak als zn voorvaders maar de juno60 zou het dan toch net winnen in voorkeur.

:mega:

ik heb ze nu beide en mijn eerste gevoel zegt dat ik met de polysix gemakkelijker een sound kan maken wat ik wil. de juno 60 is wat rechter van karakter. zeker niet minder mooi. wel vet zo 8~ wow.

Back