Alesis Ion

Ik zag trouwens dat ie twee modulatie weels had, zijn deze aan een willekeurige controller toe te wijzen?

Origineel geplaatst door Pim
Zal ik ons forum wereldberucht maken en vanavond wat herrie plaatsen?? Het is een mooie scoop voor www.synthforum.nl...

Damn !

Ik heb thuis geen ADSL !:stupid

Origineel geplaatst door Blinx
Ik zag trouwens dat ie twee modulatie weels had, zijn deze aan een willekeurige controller toe te wijzen?

Is 12 parameter bestemmingen voor een wiel genoeg?

Okay, daar gaat ie dan: lijf ingespeeld door mij via een pulsar kaart..... trrromgerrrofffel

verrek toen ik bovenstaand bericht tiepte had ik het commentaar op het einde nog niet gehoord:)
welk text to speech appje was dat als ik vragen mag?

ion recensie

ion recensie

ik heb even de demo gechekcked en als ik het zelf zeg...het is geen va maar een vad net als de fizmo een virtual analog digital....ik vindt hem relatief niet analoog klinken maar bruut digitaal en ik vindt dat daar behalve de supernova en de xt niet zo heel veel van gemaakt is...iedereen ouwehoerd daarom denk ik ook nog steeds over de dx 7 met zijn fm...ik ga hem wel even checken...ik hoop op net zo'n outcast als de fizmo waarvan de presets ruk zijn...dan ga je tenminste weer muziek maken...

En not to mention de prijs die gepaard gaat met dergelijke outcasts. Eigenlijk wens ik dit Alesis niet toe - ze hebben 't al moeilijk, en misschien komt er ooit nog een afgeslankte Andy of iets gebaseerd op die technologie op de markt.

Of een Ion Rack. Zou mooi zijn.

Helemaal niet verkeerd imo Een echte allrounder heb ik het idee..

ja.. dat text-to-speech stukje.. hoe doe je dat?

ow daar mak ik ff een nieuwe thread voor.. :D

ARv

mensen vergeet niet dat de kwaliteit van presets vaker iets zeggen over de programmeur dan over de synth...... :duivels:

Dat klopt,
op de maesse stond de Ion al en ik vind um erg dun klinken.
Als ik na aanleiding van wat ik op de messe gehoord heb, en zou moeten beslissen zou ik de Ion niet kopen.

Gelukkig zat daar niet de presets in zoals die in de retail versie zitten, dus ik ga um nog maar een keer checken...

Origineel geplaatst door olafmol
mensen vergeet niet dat de kwaliteit van presets vaker iets zeggen over de programmeur dan over de synth...... :duivels:

Bloos bloos...

Ff serieus: het is de synth die het doet. Ik wil niet teveel uitwijden over mijn uit de hand gelopen sound design hobby, maar als ik een synth niet goed zou vinden, zou ik er niet op werken. Zou ik 'm zó terugsturen. (is wel eens gebeurd) Ion is te gek om te programmeren omdat A: de basic sound gewoon vet is en B: de interne architectuur verschrikkelijk creatief is ontworpen.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Dat klopt,
op de maesse stond de Ion al en ik vind um erg dun klinken.
Als ik na aanleiding van wat ik op de messe gehoord heb, en zou moeten beslissen zou ik de Ion niet kopen.

Gelukkig zat daar niet de presets in zoals die in de retail versie zitten, dus ik ga um nog maar een keer checken...

Ik vind beurzen zoals de Messe de slechtste plekken om synths uit te proberen. Daar komt nog bij (en dat was niet zo slim van Alesis) dat op de Messe een zeer premature versie stond. En met een softsynth is het de software die bepaalt hóe een synth klinkt...

Er is tot 4 weken geleden nog aan een aantal filters gewerkt door de programmeurs. Trouwens, de vocoder is óók top!
Daar zal ik het volgende week over gaan hebben. En natuurlijk wordt er dan weer een mp3tje gepost.:D

Origineel geplaatst door Pim
Bloos bloos...

Ff serieus: het is de synth die het doet. Ik wil niet teveel uitwijden over mijn uit de hand gelopen sound design hobby, maar als ik een synth niet goed zou vinden, zou ik er niet op werken. Zou ik 'm zó terugsturen. (is wel eens gebeurd) Ion is te gek om te programmeren omdat A: de basic sound gewoon vet is en B: de interne architectuur verschrikkelijk creatief is ontworpen.

ben wel erg benieuwd naar wat meer hardcore tech specs van vooral het filter en osc-design..is daar al iets over te vinden online?

3 oscillatoren:
sine
tri - saw
pulse (alle golfvormen instelbaar van 0 -100 %)

FM
Sync (hard & soft op osc 2 en/of 3)

Pre filter mixer:
Ring Modulatie
Pink & white noise
External in

2 Filters parallel of serieel te mixen (van 0 - 100 %)

Keuze uit:

Moog 4 pole
Oberheim 2 pole low pass
Oberheim 2 pole ban pass
Oberheim 2 pole high pass
Arp 4 pole low pass
Roland TB 3 pole low pass
Roland Jupiter 4 pole low pass
8 pole low pass
8 ve dual band pass
6 pole band pass
phase warp
comb filter 1
comb filter 2
vocal formant 1
vocal formant 2
vocal formant 3
bandlimit

N.b: vooral het serieel zetten van de 8 pole & 6 pole filters levert een sound op die tot nu toe met digitale synthesizers werd geassocieerd.

Alle filters met resonantie.

Post filter mix:
Filter 1
Filter 2
Pre filter (CS-80/Andromeda!!)

Overdrive sectie met compressors en diverse vervormingen
Dig FX met phasers, flangers chorus en vocoder

Matrix modulatie met 12 inputs en 12 outputs.

3 Envelope generators:
Attack
Decay
Sustain level
Sustain time
Release

A, D & R hebben drie curves: lineair, exponentieel positief en exponentieel negatief

Unison two voice, four voice en full (eight) voice

Portamento

2 L.F.O.'s:
sine
cosinus
triangle
cosinus tri
saw
cosinus saw
square
cosinus square

Sample & hold (een echte met een input)

Tracking generator
12 of 16 stappen
per stap als modulatie input te gebruiken - of natuurlijk allemaal

Arpeggiator
31 stijlen + random
elke stijl is maximaal twee maten lang

Ik ben vast wel iets vergeten.

bedankt Pim, ik bedoelde eigenlijk echt diepe info..over hoe de algoritmes enzo opgezet/gedesigned zijn, maw wat is er zo speciaal aan ivm andere VA's.... hoe is het modellen enzo gedaan etc.etc... hardcore in de zin van *hardcore* zeg maar :D

Back