Alternatief voor JX8p

Ik gebruik voor mijn JX10 gewoon een Behringer BCR2000. Dat werkt prima en dat ding scoor je voor een paar tientjes. In ieder geval een stuk goedkoper dan dat kiwi ding. Dat kiwi ding is mooi, maar met invoerrechten, btw etc, komt hij op bijna 400 euro om hier te krijgen en da's toch wel erg kostbaar. Zelfs nog duurder dan de synths zelf. Dat je hem voor meerdere synths kunt gebruiken is waar, maar daar heb je alleen wat aan als die synths ook daadwerkelijk hebt. Als je hem alleen wilt gebruiken voor je jx8p is het nogal een dure oplossing.

Voor de BCR2000 is op internet een prima JX8p layout te vinden. Kwestie van een BCR2000 scoren en je knoppen probleem is opgelost. En ook die is voor meerdere synths te gebruiken.

Goeie tip, thanks!

Dus. Even een "te koop gevraagd" maken. :)

Hehe ik ben in zeker geholpen, ik heb niet de verkeerde keuze gemaakt en er zijn enkele goeie tips gegeven (incl zekr de BCR) waar ik even rustig over ga na denken. Thanks guys.

Als je die typische wolligheid van een JX-8P, JX10, MKS-70 wil behouden dan zou ik dat niet in een andere synth zoeken .Laat 'm wat opknappen als dat nodig is (aftertouch), of koop een betere. Dat bijna zwoele, ietwat instabiele van deze synths heb ik niet in een andere kunnen vinden. Afgezien van de Kawai K3 heb ik ze allemaal wel eens gehad. Juno 6(0) is mooi maar slechts 1 Osc, dus dat sluit al een aantal sounds uit.
De beste optie is waarschijnlijk een PG-800, dat werkt geweldig met programmeren. Met de magneetstrips blijft -ie ook goed zitten dus de knoppen zijn altijd bij de hand. BCR-2000 zou mijn tweede keuze zijn en dan pas de Kiwi doos omdat die idd erg duur is en wellicht qua hardware nog niet helemaal uitontwikkeld is.

dat is waar... mocht je toch moeten terugvallen op een button dan word het dus slechts 'chorus uit' of 'chorus 2'...
hoewel het nutuulk ook nog 'uit' en 'chorus 1' zou kunnen zijn (wanneer je min/max value in te stellen is voor een button nutuulk)

Gebruik dan 3 buttons hé sysex is flexibel hoor.

1button "OFF" nr2 "chorus1" en de derde "chorus2" zoals op de oudere junos 8)

Ik gebruik een Novation zero SL (vanwege de displays) voor bebaalde synths zoals de dw8000, Je kan ook een + - aan een buttons geven om bv door 4 stappen te scrollen van een bepaalde sysex string.

:biertje:

Je kunt ook meerdere pagina's maken in die bcr2000, dus de controllers die je minder vaak gebruikt zet je dan gewoon op pagina 2. Kwestie van een program wisselen in de bcr.

Heb je er al 1 gevonden N2000?

De komende weken ga ik me eerst bezig houden met opnemen van onze nieuwe CD, daarna ga ik een beslissing maken over de JX8p

N2K heeft er eentje gevonden ja. :) Enfin, ik heb toch geld opgestuurd met de belofte dat het ding verzonden zou worden. :)

Als ik hem heb (maar dat kan lang duren, want om een lang verhaal kort te maken word hij niet naar mijn thuisadres verstuurd) laat ik mijn bevindingen weten. Wat mij betreft lijkt het zeg maar driekwart van de functionaliteit van een PG800 voor één kwart van de prijs.

Even een update: Terwijl ik op zoek was naar een BCR2k kwam ik een Korg DW8000 tegen op het internet die ik niet kon laten liggen. De JX8p heeft plaats gemaakt, de Korg komt volgende week binnen. Youtube filmpjes klinken erg leuk, dus ik ben benieuwd. De JX8p heeft een fijne sound dus misschien zal ik hem best missen, en hoewel ik naar Juno 6's zat te kijken lijkt het er op dat de Korg wel erg veel zijdig is. Nadeel van de JX, i kvond de basses niet zo lekker en gebruikte hem bijna alleen maar voor strings / zachte brass / bells. De Korg gaat denk ik best goed in de band sound passen met zijn DWGS 80s sound :)

Een BCR heb ik nog niet, maar die moet er nog steeds komen natuurlijk.

Bedankt voor het mee denken, ik zal vast wel een keer een song posten waar de Korg in zit :D

Veel mensen hier zullen het niet met me eens zijn en ik heb nooit een echte JX8p gehad, maar de PG8x vst plugin vind ik erg vet!

Er wordt op KVR forums gezegd dat het een zeer goede emulatie is van de echte synth.. Maar zoals ik al zei weet ik dat niet helaas, maar ik vind hem sowieso geweldig! Dus zeker een alternatief!

maar de PG8x vst plugin vind ik erg vet!
Ga ik mee akkoord en ik heb de Jx8p wel. Hij is uiteraard niet precies hetzelfde maar klinkt toch erg goed.

Aan de TS:
- loop de JP8000 gewoon voorbij. Die zou je echt ontgoochelen, zowel klankmatig als qua mogelijkheden. (LFO1 en MOD-env die dezelfde destination moeten delen, feedback wave die het ding in mono zet, enz. enz.)
- heb je de Studiologic Sledge als eens geprobeerd ? Persoonlijk weet ie me wel te prikkelen. Niet goedkoop maar als je ziet naar wat je ervoor krijgt, vind ik het bijna een koopje.
- gek dat je de Minibrute aanhaalt want die is zeker niet wollig. Bovendien is hij monofoon dus absoluut geen Jx8p alternatief.
- persoonlijk apprecieer ik enorm de Novation sound. Ik denk dan vooral aan de wat oudere modellen zoals de K-station of (Super)Nova. Lekkere ronde bas. En aangezien we blijkbaar zowat dezelfde muzieksmaak delen, is de kans reëel dat je die synths ook wel leuk zou vinden.

Ik heb de JP8k inderdaad laten liggen, zeker voor de prijzen. Hij ziet er te gek uit, maar ik heb teveel negatieven over de sound en mogelijkheden gehoord.

De Sledge heb ik inderdaad ontdekt, hij lijkt me erg tof maar wel over mijn budget helaas.

De Minibrute is inderdaad geen JX8p alternatief, maar een nasty mono synth heb ik (not steeds!) niet dus vandaar dat ik hem op de lijst had gezet. Ooit komt hij er!

Ik heb een Supernova 1 rack waar ik heel erg blij mee ben, dus met die suggestie zat je spot on :D De custoemr service van Novation is ook uitstekend!

Maar het is dus een Korg DW8000 (in erg goede staat) geworden, volgens mij ga ik daar wel veel plezier mee hebben. En dus nog steeds op zoek naar een BCR2000 :)

Ik heb de PG8x plugin gedownload ook.

Thanks Keybern.

Met de DW-8000 ga je zeker plezier beleven. Analoge power met een delay-effectprocessor en dan ook nog digitale golfvormen voor klanken die verder gaan dan analoog. Ik vind het een erg goede synth. Dacht ik met de Wavestation unieke DWGS power-golfvormen in handen te hebben; komen ze gewoon rechtstreeks van de de DW-8000....

Back