Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik geloof dat alle gedupeerden van het grote grapje hier op het forum ondertussen wel een brief van justitie hebben gehad dat ze weten wie het is maar dat iedereen naar zijn centen kan fluiten.

Weet iedereen weer effe hoe goed ie op moet letten, en dat het rechtssysteem in NL behoorlijk krom in elkaar zit.

Zelf heb ik besloten dat ik geen zaken meer doe met oplichters, het loopt te veel in de papieren anders.
Goed besluit, maar, eh ... wat deed je dan vòòr dat je dat besluit nam? Wel 'zaken doen' met oplichters?

Send me your paypal email address or bank account details, which includes, bank name, account number,your email address, full name and mobile number."
Pff, dat is zo'n beetje genoeg om een account over te kunnen kapen. Volslagen flauwekul om zoveel gegevens nodig te hebben voor alleen maar een betaling. Dat riekt erg fout ja.

Ik geloof dat alle gedupeerden van het grote grapje hier op het forum ondertussen wel een brief van justitie hebben gehad dat ze weten wie het is maar dat iedereen naar zijn centen kan fluiten.

Weet iedereen weer effe hoe goed ie op moet letten, en dat het rechtssysteem in NL behoorlijk krom in elkaar zit.

Deazy D?? Dat is echt zwaar kut :(

Ik vroeg vervolgens naar de staat en foto's, en kreeg daarop het onderstaande antwoord:

Beide zijn in nieuw staat. Tot mijn spijt kan ik u niet voorzien van afbeeldingen. Ik ondervind al een tijdje technische problemen bij het uploaden van bestanden. Mijn excuses voor het ongemak, dit probleem wordt (hoop ik) zsm opgelost.

Ik kreeg precies het zelfde antwoord met een gevraagd advertentie.....

Voor mij is per vandaag de maat vol m.b.t. kopen op afstand via Marktplaats en eBay.

Ik snap sowiezo niet dat er mensen op afstand kopen, als het om een gebruikt artikel gaat moet je ook nog maar afwachten of het aan de verwachting voldoet.
Je hebt namelijk twee soorten OPLICHTERS, de eerste is die je na je betaling nooit iets verstuurd en de tweede is diegene die je met een mooi verhaal probeerd uit te leggen dat het apparaat zich in perfecte staat bevind en het na betaling inderdaad verstuurd, echter niets meer van zich laat horen als jij tot de conclusie bent gekomen dat het apparaat niet naar behoren functioneert.
Er wordt dan ook vaak ook bijvermeld dat versturen op risico van koper is, dat zegt al genoeg.
Bespaar niet op 50 euro (als het om grote bedragen gaat) en haal het ding gewoon zelf op, kun je het ook nog testen, in alle andere gavallen ligt de ''KAT IN DE ZAK'' op de loer.
GOEDKOOP is DUURKOOP.

Ik snap sowiezo niet dat er mensen op afstand kopen, .

Als je iets wil kopen wat niet te koop is in NL maar wel in Amerika zit er weinig anders op denk ik.

of: als je iets wil kopen maar je bent niet mobiel omdat je invalide bent.

of: als je iets wil kopen maar je hebt geen tijd om het op te halen.

of: je wil iets kopen maar je hebt geen zin om het op te halen.

Bij die laatste zullen mensen misschien denken dat ik dan niet moet zeuren als er iets gebeurt.
Het risico wat je neemt is groter ja, maar afspraak is afspraak. Daar gaat ophalen of verzenden geen verandering in brengen.

Ik snap sowiezo niet dat er mensen op afstand kopen, als het om een gebruikt artikel gaat moet je ook nog maar afwachten of het aan de verwachting voldoet.
Je hebt namelijk twee soorten OPLICHTERS, de eerste is die je na je betaling nooit iets verstuurd en de tweede is diegene die je met een mooi verhaal probeerd uit te leggen dat het apparaat zich in perfecte staat bevind en het na betaling inderdaad verstuurd, echter niets meer van zich laat horen als jij tot de conclusie bent gekomen dat het apparaat niet naar behoren functioneert.
Er wordt dan ook vaak ook bijvermeld dat versturen op risico van koper is, dat zegt al genoeg.
Bespaar niet op 50 euro (als het om grote bedragen gaat) en haal het ding gewoon zelf op, kun je het ook nog testen, in alle andere gavallen ligt de ''KAT IN DE ZAK'' op de loer.
GOEDKOOP is DUURKOOP.
3 soorten hoor

De 3e dat je op bezoek gaat om het te bezichtigen, men alles zo heeft gezet dat het, het doet. Expliciet garantie tot aan de deur, bij aankomst thuis blijkt eea niet ok als men dieper graaft zegmaar.

bij contact antw. garantie tot deur, de groeten er mee en niets meer laten horen :bekdicht:

Klopt opzet was heel slim gedaan. Alles stond klaar en aan, kom binnen hier staat i, drukt op spatie balk van pc, hoor geluiden, kerel begint wat door presets en wat met sides te spelen om te demonstreren dat eea het doet. Doe precies t zelfde zag er goed uit.

Precies op t moment dat ik aan het onderzoeken ben, bam verkopers tel gaat, hup, i'm in a hurry mode zat men opeens, zo van je hebt t gezien hij doet t, snel aub moet binnen 10 min. weg.

Voelde niet goed, als je dan ook nog iemand bij je hebt die meegaat in die hurry mode van verkoper dan ben je de sjaak, hebt immers uren gereden, benzine verspilt enzo....blub, blub.

Moraal van het verhaal......trust your feeling, laat je door niemand niet beïnvloeden, neem je verlies (benzine kosten ed).

Ik krijg zo veel aanbiedingen op mijn WANTED advertenties, veel neppers.
Mensen die zich snel rijk rekenen.
Helaas voor hen ben ik ZEER doortastend :D

Een zekere Ronald Jansen? Zou ik niet doen alleszins. Beruchte pedo/verkrachter/moordernaar in België.
Veroordeeld in oktober 2012 voor levenslang.

:D

Een zekere Ronald Jansen? Zou ik niet doen alleszins. Beruchte pedo/verkrachter/moordernaar in België.
Veroordeeld in oktober 2012 voor levenslang.

:D

dus die doet voorlopig even niks met zijn synthesizers en heeft ze op marktplaats gezet....
klinkt als zuivere koffie

je weet wel waar ie zit , kun je even je verhaal gaan halen als het opsturen wat langer duurt dan verwacht

Het account van die Ronald Jansen (driejarig account), alsmede nog een account van iemand anders (een maand oud) zijn per vandaag geblokkeerd. Ik heb Marktplaats mijn ervaringen gestuurd en die hebben daarna actie ondernomen. Morgen hebben ze waarschijnlijk weer een nieuw account, maar alle kleine beetjes helpen.

Mensen kijk ook uit met de verkoper "Vincent" op marktplaats.nl die een M-16-C Cartridge voor E25,- te koop aanbied en alleen op wil sturen vanuit verweggistan. Scam n Fake!! U bent wederom gewaarschuwd!!

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...cartrigde.html

Mensen die al (eerder) hiermee zijn opgelicht (dit speelt al 4 jaar) meld dit, dan kan de oplichter eens aangepakt gaan worden (meerdere meldingen/aangiftes)

Deze oplichter is nog steeds actief op markplaats met de roland cartridge veel te goedkoop aangeboden!

http://www.marktplaats.nl/verkopers/19140416.html

Ze doen idd daar ook echt geen ene f##k om oplichters te weren. Triest maar weer. :stupid :stupid

In zekere zin is dit: http://link.marktplaats.nl/645385544 toch ook gewoon oplichting!

Heb ooit contact opgenomen met die gast en het komt er op neer dat hij commerciele geluidsbanken aanschaft en vervolgens doorverkoopt om weer geld bij elkaar te krijgen om meer banken aan te schaffen.

Is in feite hetzelfde als gekopieerde muziek CD's of film DVD's verkopen via marktplaats.

Marktplaats vindt het prima!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back