Kan iemand mij uitleggen hoe een typische italo/syntheszer synclead is opgebouwd? Ik ben dus niet geintereseerd in hardware of plugins waar een synclead sound uitkomt.. maar de manier hoe ik zelf een synclead patch kan maken
Het is niet zo moeilijk maar je zegt niet welke synths je hiervoor wilt gebruiken. Je kiest voor hardsync als je de keuze hebt. Je verbindt de sync-uitgang of de osc-uitgang van de meesteroscillator met de sync-ingang van de slaafoscillator. De slaaf heeft een puls als golfvorm; zo krijg je de meeste boventonen. Het volume van de meester kun je op 0 zetten. De meester wordt gemoduleerd door een trage lfo (driehoek of sinus). Ontstem de oscillatoren om het effect te vergroten. Unison voor een nog vettere klank indien voorhanden. Er staan vast patches van oude synths als de Prophet 5 en de Odyssey op het net waarin de instellingen deze klank staan afgebeeld. Succes...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.