laptop leasen

olaf

Ouwe rot
He hallo,
ik sprak laatst iemand die erover dacht om een laptop te gaan leasen om zodoende meer rekenkracht te hebben en als sampler voor bij zijn desktop en voor live. hij had nog niet uitgezocht hoe duur zoiets is en waar je dit het beste kan doen maar het idee sprak me erg aan. op deze manier heb je minder last van het feit dat op het moment dat je je nieuwe computer in het stopcontact heb gestoken het ding inmiddels al weer sterk verouderd is.

heeft iemand hier ervaring mee en of weet iemand bedrijven die dit verzorgen en prijzen, e.d..

alle info is welkom!!

Met lease zit je toch ook een bepaalde tijd aan het ding vast?

Origineel geplaatst door Mike-E
Met lease zit je toch ook een bepaalde tijd aan het ding vast?

ja, hij vertelde me dat je na een jaar een nieuwere versie kon uitzoeken. dus zo hou je een up to date bakkie. prijzen weet ik niet. hij had het over 25 euro per maand. kan dit kloppen?

Origineel geplaatst door olaf
ja, hij vertelde me dat je na een jaar een nieuwere versie kon uitzoeken. dus zo hou je een up to date bakkie. prijzen weet ik niet. hij had het over 25 euro per maand. kan dit kloppen?

Lijkt me stug... dan heb je 300 euro per jaar afschrijving. Als je een laptop van bijvoorbeeld 1500 koopt dan krijg je daar na een jaar echt geen 1200 meer voor.

Als je geen cash hebt en persé een nieuwe laptop wil kun je volgens mij beter lenen. Op dit moment is de rente lekker laag dus dat helpt i.i.g. wat.

Maar goed... ik ben nog van de oude stempel denk ik. Wat je niet hebt moet je ook niet uitgeven. :engel:

Dan zou je voor 600 euro's om de 2 jaar een nieuwe laptop uit kunnen kiezen. Het zou in principe kunnen.... wel interessant.

Maar dan zal het wel om 'zo'n budget laptop gaan, een Acer met AMD processor ofzo, geen Sony Vaio denk ik..

Re: laptop leasen

alle info is welkom!!

Koop lekker een 2e hands P3, die kosten geen kont meer en kunnen wat je wilt perfect af, hou je nog geld over om een leuke PCMCIA geluidskaart te kopen.

Mijn schootputertje heb ik via PC prive regeling, is dat niet iets voor je?

Origineel geplaatst door C738
Mijn schootputertje heb ik via PC prive regeling, is dat niet iets voor je?

he ja! hoe is dat geregeld? betaal je per maand of zo? wat zijn de kosten? ik zal in ieder geval eens even precies uitzoeken hoe dat met dat lease zit. prijzen, modellen, voorwaarden, e.d. ik spreek die jongen van wie ik dit hoorde binnenkort dus hou jullie zowiezo op de hoogte. als iemand hier wat weet hoor ik het graag!

Ik lever 3 jaar jang een X aantal verlofuren per jaar in, die een bepaald bedrag symboliseren.
Op die manier kan ik de laptop financieren.
Het wordt verrekend met mijn verlofkaart, maar aangezien ik veel overuren maak merk ik er niet echt veel van.

-C-

he ja! hoe is dat geregeld? betaal je per maand of zo? wat zijn de kosten? ik zal in ieder geval eens even precies uitzoeken hoe dat met dat lease zit. prijzen, modellen, voorwaarden, e.d. ik spreek die jongen van wie ik dit hoorde binnenkort dus hou jullie zowiezo op de hoogte. als iemand hier wat weet hoor ik het graag!

Schiet me maar lek als het niet klopt, maar dit is wat ik er van weet:

Van meneer belasting mag een werkgever eens in de drie jaar een PC financieren voor een medewerker. Deze kosten mogen vervolgens van het bruto inkomen van de medewerker ingehouden worden. Voordeel wat je dan hebt is dus da je geen belasting betaald over het loon dat je gebruikt om je PC te kopen.

Hoe de verrekening met de werknemer vervolgens plaats vindt is aan de werkgever. Sommige zeggen drie jaar lang je verlofuren inleveren en het restant (ook bij uit dienst treding) van je bruto maandloon. Weer andere zeggen je vakantiegeld en/of het restant in drie maanden van je bruto maandloon. Etc...

Ik heb drie jaar geleden (had toen nog geen lease-auto maar in plaats daarvan een vervoersbudget) het restant van mijn vervoersbudget, wat normaal aan het iende van het jaar bruto uitgekeerd wordt en waar dus een hele berg belasting over geheven wordt, aangewend om een PC te kopen.

Toen was er een maximum van 5000 gulden. Weet niet wat dat op dit moment en in euro's is. Je moet dus even bij je werkgever informeren. Daarnaast moeten jij en je een verklaring invullen dat de PC ook voor zakelijke doeleinden gebruikt gaat worden!!

Z,n verklaring kan elke werkgever maken is gewoon een kwestie van mee werken.

Origineel geplaatst door Mike-E
Weet niet wat dat op dit moment en in euro's is.
Ik meen € 2269,-

Let hierbij wel op dat je vaak niet alles mag aanschaffen. Per werkgever zijn hier regels aan verbonden.

Een vriend vertelde me laatst dat de belastingdienst (zonder te vermelden dat ze van de belastingdienst zijn) onder het mom van "we doen een enquete" enkele collega's van hem thuis heeft gebeld om te vragen of ze een PC-prive hebben en of ze hem ook zakelijk gebruiken, een tip: zeg dan niet dat je hem niet zakelijk gebruikt....

Origineel geplaatst door marcuuu
Z,n verklaring kan elke werkgever maken is gewoon een kwestie van mee werken.

Alleen teken je beide dus zijn zowel jij als je werkgever in overtreding. En de belastingdienst is bij staat van beschuldiging moeilijk van het tegendeel te overtuigen.

En dan wordt het een duur laptopje met een gevalletje belastingfraude aan je broek.

Leasen is toch duurder. Die gasten moeten er ook aan verdienen. Lijkt me erg logisch.

Gewoon aan je baas vragen of je zo'n PC prive bak mag scoren. Of iets regelen dat zij er een voor je kopen en jij die BTW niet hoeft te betalen en ze zelf crea boekhouding toepassen.
En die zielige mensen bij de belasting komen er dan toch nooit achter.

een tip: zeg dan niet dat je hem niet zakelijk gebruikt....

Wat is dat nou voor tip ? Dan heb je dus geen voordeel.

Is er ook een regel voor hoeveel j'm zakelijk gebruikt ?
Ik bedoel als je 1x in de drie maanden een presentatie moet geven is dat genoeg ?

Back